Trav iFokus

Trav

Etiketttrav-snack
Läst 359 ggr
Velikij
0

"Vad skulle du göra?"

Som vanligt när det är en stor jackpot på gång, eller när någon vunnit en massa pengar så är kvällspressen snabbt framme med frågan "vad skulle du göra om du vann så mycket pengar?", och som vanligt blir svaren de gamla tråkiga: "resa", "ge barnen och barnbarnen en trygg ålderdom", "byta ut min SAAB modell-06 mot modell -07" eller det i sammanhanget mera äventyrliga "ha grillfest för grannarna i radhuset".

Varför inte lite nytänk? När ni vinner 48 miljoner nästa gång, välj gärna något av de här alternativen:

• "Utrustna en expedition för att gå in i Afghanistan och hämta ut bin Ladin. Jag vet var han trycker!"

•  "Köpa exploateringsrätten till Tromsøflaket av Statoil och sänka bensinpriset lokalt hemma i Fjärås med en tia litern".

• "Köpa Aftonbladets spelbilaga och tvinga Nybrink att skriva att han älskar att se favoriten bestämma i spets".

• "Förse Hans G. Lindskog med en professur på Lunds Universitet med uppdraget att under en femårsperiod undersöka om hästarna verkligen kan komma från "alla håll". Professor Bengt-Erik Larsson får en gästprofessur, och båda beläggs med yttrandeförbud under forskningsperioden".

• "Köpa in mig i OTW och placera Thomas Nilsson i Uhrbergs stall. Det är ju ändå där hans idol håller till."

• "Ordna en plats i Wiener Sangerknaben åt Edlund, så att han får möjlighet att fila på falsetten ytterligare."

• "Egna piskor till hela redaktionen på Vinnare, så att de kan träna in en balett med segergester."

• "Köpa in Täby galopp och skänka till galoppgänget på Travpunkten, så att de får förvandla det till en tummelplats för landets alla (7?) galoppvänner."

• "Köpa Travrondens redaktion och låta personalen enbart syssla att chatta privat med varandra om fotboll, som ändå är deras huvudsakliga intresse. Deras bloggande kan istället övertas av Skövde-Adam, som ju redan är en maktfaktor inom svenskt trav.

• "Bekosta ett projekt med att stänga in Lähdekorpi, Kolgjini och Svanstedt i en box och släppa ut den först som säger att han älskar STC. Maxtid ett år."

Ni ser ju - det finns massor att hitta på bara man har lite tur med streckandet och får sin välförtjänta belöning! Barnbarnen kan väl  tjäna ihop till sin pension själva?

Rickard007
0

Hahahahha!

"Bekosta ett projekt med att stänga in Lähdekorpi, Kolgjini och Svanstedt i en box och släppa ut den först som säger att han älskar STC. Maxtid ett år."

"Köpa Aftonbladets spelbilaga och tvinga Nybrink att skriva att han älskar att se favoriten bestämma i spets".

De 2 höjer ju sig ur mängden Cool

ZenoX
0

hahaa snyggt skrivet Velikij ja håller faktiskt med rickard här:P

Velikij
0

Roligt att ni gillade några av mina vinstplaceringsförslag! Det får samtidigt bli mitt sista inlägg här för en tid framåt, eftersom inspirationen tryter. Återkommer kanske framåt höstkanten, och till dess får ni ha lycka till med hästlivet och hästliret!

Rickard007
0

#3, Nämen vad tråkigt…