V75-1 Halmstad 7/7-07
**
V75-1. Tvilling. Auto.
2144:
**
1 Elton Silvio - Untersteiner P 1d111 15,0a
2 Toulouse - Lugauer C d1101 14,9a
3 Scoccos Finess - Takter J 25153 13,8a
4 Ior Q.C. - Göransson C-O 31215 14,5a
5 The Bad Rock - Eriksson H G 43131 14,2a
6 Nisse Lenson - Söderkvist S 31102 15,1a
7 Kära Goliat* - Aarum D 11016 15,2a
8 Carls Phlueger - Untersteiner J 0112d 13,5a
9 Max Hugo - Persson S 42d11 15,0a
10 Lanxess Palema - Svanstedt Å 62301 15,9a
11 Staro Ypsilon* - Goop B 01432 13,1a
12 Gandalf Pil - Persson R d4221 14,6
Tycker 2 hästar höjer sig över mängden.
Elton Silvio samt Toulouse. Båda är väl ganska startsnabba? Kan bli Ledning + Rygg ledare och emd Open Stretch så återfinns vinnaren bland de 2. Eller?
Finns många bra hästar,, men 3 höjer sig klart pga spåren och det är elton silvio, toulouse och Ior Q.C,,,,sistnämnde kan vara den bästa hästen!
Men Elton silvio får ses som favorit på grund av bästa spåret,,,,,blir dock inte förvånad om ior q.c plockar ner dem alla från dödens via en låg 1.14 tid vilket han klart har kapacitet till. SVårt att veta hur bra Elton silvio är och hur mycket han har utvecklats under vintern……
Annars ska kära goliat och carls phlueger passas,,,,2 bra hästar som dock har dåliga spår.
såg Kära Goliat på Axevalla då var han riktigt fin men sämre motstånd då. ja tror som du säger Rickard att det kommer stå mellan Elton Silvio och Toulouse. men vill man ha mer fler så ska man absolut ha med Kära Goliat

Särskilt eftersom Dagfinn själv säger att Kära Goliat är en "lördagshäst"… 

loppets prestation måste ju vara Gandalf Pil som jag blev rätt impad utav. och gav ju finfint odds vid Plats spel. 4.4 ggr/degen.
lätt att han passas framöver. Max Hugo gick o som ett skållat…jah!…över mål. bättre utgångsläge så är det en given vinnare.
loppets prestation tycker jag att Max Hugo var, gick ett ruggigt uplopp. MEN SOM VANLIGT så kör stefan persson mycket dåligt och det är helt och hållet hans fel att det inte blir seger,,,går han på i spåren tidigare så vinner han troligen enkelt.
tråkgit att Toulouse galopperade, det var min vinnare annars och jag tror han hade vunnit loppet om han inte galopperat.

absolut loppets bästa häst max hugo… har presterat kanon nu i sina senaste starter… nästan synd att han inte fick vinna…(trots att vi spika Elton
)
#7, Nah Elton blev ju synad så den va rmoralisk.
Elton silvio gjorde ett bra lopp, helt klart! men den var även en mycket stor favorit och borde ha vunnit mycket enklare med tanke på det och att hästen fick ledningen så lätt.
Max Hugo gjorde ett fruktansvärt uplopp, måste tro att den vinner enkelt om han går på tidigare.
#9, Nah… visst stor favvo, men den var ju motiverad då…
tydligen inte sedan han bara vann på målfoto efter att ha fått ledningen relativt enkelt………
#11, Blev ju synad, och vann ju med minst ett huvud…
äh? har du sett målfotot? hästen vann med max en nos! och PRECIS! hästen blev synad vilket han knappt klarade av och det är inte särskilt bra av en häst streckad på 75-80%.
#13, Japp och enligt ATG som BESTÄMMER och är KUNNIGA på området vinner han med ett **HUVUD.
Så knip**
men det kvittar ju om ATG skriver 5 längder eller 1 huvud? jag har sett loppet och jag har sett målfoto,,,såg du loppet själv eller?
ATG har gjort dåliga bedömningar väldigt många gånger, inget nytt alls. Kuskarna brukar alltid veta vem som var först i mål, denna gången visste ingen av dem och det säger ganska mycket om hur jämnt det var.
ja håller faktiskt med dig nijo nu han vann med en nos!
Aldrig att han gör, här har ni länk!
http://www.travsidan.nu/trav/malfoton_v75.html
Målfotot finns där, hävdar ni fortfarande att han vinner med nos blir jag tokig.
självklart är det med en nos! herregud asså
#18, Skämtar du eller

Gå in o läs på loppresultat på ATG.SE… där står segermarginal: HUVUD!
#20, Jag vet… Men Nicklas verkar ju ha grym "utbildning". Han vet emr än dem som jobbar med det…. Knepigt att inte han är första domare landet runt…
Måste ju vara eftertraktad?

aja. men den som gjorde loppet var iaf Gandalf Pil som sår till att syna favoriten i sömmarna. sedan om Max Hugo gick jätte bra i vida spår efter finfint löp är en annan sak. men Gandalf Pil var urstark och kommer att spelat nästa gång. helt klart!!
fan! ingen som håller med. arg
#22, Jorå, klart han var bra!
precis som jag sade innan,,,ATG har gjort dåliga bedömningar flera gånger där dem ska beskriva segermarginalen.
men vad har det med saken att göra? dem är ju människor precis som oss, krävs väl ingen utbildning för att kolla på ett målfoto?
#24, Tydligen.

kan man inte komma överrens om att han van med 2/3 huvud?
om nu detta är så viktigt.
#26, Ja det låter bättre iaf!

sandlåda igen!!!
#28, Delta inte då isåfall.

men att man måste stå ut med detta daltande. ymärän muista kunka se olli ko mie olli piko poika!
#30, Läs ej tråden då.

Elton Silvio placerades under rubriken Toppen i dagens Travrond. Någon verkar tycka han var riktigt bra.
#32, Han var´ju bra så?

#33 Bra och riktigt bra är inte samma sak.
#34, Fråga Daniel Olsson…. Haha… Om något är BRA säger han mycket mycket bra… Och om något är mycket bra så är det mycket mycket mycket bra enligt honom och om något är kanon är det KOLLOSALT (stavning?) bra för honom… Ganska kul faktist.
#34, Fråga Daniel Olsson…. Haha… Om något är BRA säger han mycket mycket bra… Och om något är mycket bra så är det mycket mycket mycket bra enligt honom och om något är kanon är det KOLLOSALT (stavning?) bra för honom… Ganska kul faktist.