Ny tävling?
Blir det nån ny tävling nu när Spikmästaren är utsedd, vad sägs om
att ta fram Tif:s egna V-75 Mästare?
Bra idé, men det blir givetvis en ny omgång av Spikmästaren också. Men, Ola hur ska vi lägga upp TIF:s V75-Mästare? Har du några bra förslag?
Vad säger du om att göra lika stora system som "fem tippar V75". Kan du Ola tänka dig att administrera en sådan tävling?

Ska skriva ner ett spelförslag, återkommer med det!
Mvh Ola

Bäst att kolla intresset först!
Hur många är intresserade av en v-75 mästar tävling?
Jag är intresserad
mvh/Thomas

Jag deltar gärna. Förslaget som Thomas har med system liknande 5 tippar verkar rätt bra ide.
Jag ska försöka hinna med att delta med goda tips så långt det är möjligt.
mvh
Bertil

Vad tror ni om att man gör så här att man delar in deltagrna i grupper, alla möter alla i sin grupp. Den som har mest rätt blir segrare och får 2 poäng, blir det lika får båda 1 poäng var. Missar man att lämna in får den man skulle möta 2 poäng. Alternativt att man får samma antal poäng som man har rätt. Om man kör så tex i 10 veckor så går dom tre bästa i varje grupp till slutspel. Eller är det någon som har något bättre förslag. Nackdelen med detta system är väl att det inte finns utrymme för några nya deltagare.Vad tror ni?

Jag är gärna med om man kan lämna in bidraget enda fram till spelstoppet

Vad säger alla ni som var med i Spikmästaren, ska ni inte vara med på V75 -Mästaren.
Tommy du som vann, det här måste ju vara nåt för dig!
Det blir ju ingen tävling på 4 pers.

Kan man tänka sig att vi kör ett par provomgångar för att visa hur det går till. Kanske kan det locka fler att delta i en "riktigt" tävling efter det ??

Bra ide Hafor! Vad säger resten av trav folket, är ni med på det?
Hur gör vi med inlämningstiden, vi vill ju gjärna ha med lise-lotte på tävlingen?
Jag tycker att denna tävling kan vi lämna in fram till spelstopp. Jag är dock lite tveksam till upplägget Ola, kanske det är bättra att bara köra en rak tävling och inte ett matchspel? Men jag kan ha fel. Jag tycker att det är bara att köra. Det är som med spikmästaren att alla som vill vara med kommer inte att svara men när väl tävlingen börjar som dyker hugade spekulanter upp

Låt alla lämna sin rad fram till 13.45 lördag. Inlämnad rad med tidstämpel därefter diskvalificeras. Det är viktigt att vi kommit fram till exakt regler innan vi drar igång. Systemen bör inte vara för stora för att locka tillräckligt många, kanske som de där kuskarna tävlar mot varandra ?
2 spikar, sedan 2,3,4,5 respektive 6 hästar i övriga lopp. Då får man 8 poäng för häst som rankas först, därefter 5,4,3,2,1 poäng. Vid 5 rätt ytterligare 25 poäng i bonus, 6 rätt 50 bonuspoäng och 7 rätt 100 bonuspoäng.
Låter bra. Jag hade tänk natt vi också ska dra igång 3:e omgången av spikmästaren, tror ni att det blir för mycket med båda tävlingarna? Vill ni köra denna tävling istället för Spikmästaren, eller klara vi båda?

Det låter väldigt krångligt, jag tycker vi kör så att man får samma antal poäng som man får antal rätt.
1-1-2-3-4-5-6 systemet låter i allafall bra.
Jag är böjd att hålla med dig Ola, det är ju så man spelar V75. I vilken ordning man rankat hästarna ska väl inte spela någon roll, det spelar ju bara roll när man gör reducerade system

Ok om poängsättningen låter krånglig så kör vi enklare och systemets storlek känns spontant rätt.
Däremot måste vi kunna skilja på tävlande som får lika antal rätt. Det kommer att hända ett antal gånger kan vi utgå från. Fundera ut något bra Ola ;-)

Personligen deltar jag gärna i både Spikmästaren och V75-mästaren. Men jag vet inte hur andra tänker. I och med spikmästaren så har man ju normalt utgångsraden och spikarna på plats för V75-mästaren.

Med tanke på systemets storlek så tycker jag att det antingen ska vara mindre typ 400 rader eller så mycket större.
Som det blir nu så ligger det på en kostnad som många kanske inte spelar för själva och att tävla med ett system som sedan sitter men inte är inlämnat - är inte kul. Och jag tror att flera kanske drar sig för att tävla då?
Och som förklaringen till att ha ett ännu större system kan man undra - jo då är det endå alldeles för dyrt för att man ens kommit på idé att lämna in och slipper gräma sig om det sitter.
Tycker fortfarande att systemet storlek ska vara lika som "Fem Tippar"
mvh/Thomas

Thomas (om du nu svarade mig?)- jag kan ha missuppfattat men här ovan så pratas det om system enligt 1x1x2x3x4x5x6 och det blir 720 rader. Och det är det jag tycker är för stort.
Därmot så har 5 tippar sina system på 240 rader - en bra storlek.
Låter bra Thomas. då kan vi ju också se hur vi presterar gentemot "Fem Tippar".
mvh
Bertil

Jag är intresserad.. (Av att delta i båda tävlingarna) 

Det skall givetvis vara 1-1-2-2-3-4-5 System vi snackar.
#18 Jag tycker inte att vi behöver skilja på deltagare som har samma antal poäng. Så var det ju i Spikmäsatren också.

Ska vi köra på följande regler då:
Raden som skall vara enligt föjande system 1-1-2-2-3-4-5, 240 rader, skall lämnas in senast 13.45 på lördag.Reserver får lämnas in annars gäller den gällande turordningen. Man får samma antal poäng som man får antal rätt.
Någon som har något att tillägga?
Så kör vi
mvh/Thomas

Om du Thomas fixar en egen Flik till tävlingen så skriver jag inlägget
med reglerna och så.
Mvh Ola
Fixat
mvh/Thomas