Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 385 ggr
ThomasH
0

V75-6 Årjäng 14/7-07

**

V75-6. DD-1. Tvilling.
2640:

**

1 High Defender* - Jansson T 11013 15,7
2 Dunder Kap - Ohlsson U 12122 15,0
3 Global Hunt - Untersteiner J 32233 14,5
4 Ghastly Face - Kolgjini L d02d1 15,0
5 Ex Excellent - Rönning A 02621 15,2
6 Power Nap - Näslund T 1431d 15,4
7 Rail Candid - Aarum D 11130 16,1
8 Tibbe Amor - Jakobsson M k2121 15,1
9 Young Forever - Pettersson T 03120 15,7
10 Pompier - Berglöf E 1d062 16,4
11 Paladin November - Untersteiner P11202 15,7
12 Inte Illa - Karner M 31340 15,9

Rickard007
0

Dunder Kap, nu är det dags för denne eller? Spurtade bra sist och borde få vinna snart… Men motbud duggar tätt…. Ghastly Face var oerhört bra senast på Halmstad, men 4:e spår i volt… Inte vidare tryggt ^^. Paladin November skall vara en stridsvagn enligt Nijo :-). Rail Candid från ett bra spår, kanske kan spetsa och släpper endast till någon riktigt bra?  High Defender vann ganska billigt näst senast spurtade ju dock bra senast så kanske bör räknas, MEN spåret lär ställa till det han kan inte försvara ledningen…

Nijo
0

Ghastly face är inte osäker av sig i startögonblicket, det visade han senast när han stack iväg snabbt och spetsade från spår 1, travet fungerade också bättre än någonsin i det loppet. Förstahästen här!

2,6,7,8,11 är motbud som också kan vinna.

power nap och paladin november är 2st stridsvagnar.

Rickard007
0

#2, Tss, han har startgalopperat väl?

brutalaccent
0

är inne på Rickards spår. Dunder Kap står på tur för seger. denna gången lär han inte bli fast i ett bakre utgångsläge och kan förmodligen spara speeden till på upploppet. Uffe och hästen har storform. mitt första bud i loppet.

Rickard007
0

#4, Haha jaaa kan det berott på kusken en aning? ;-) Heja Uffe!

Nijo
0

nah, ghastly face galopperar oftast senare i loppet när det går för snabbt och han måste växla tempo…..

jag gillar dunder kap och det verkar vara en fin häst, men han måste visa mycket mer för att ha en chans mot tex ghastly face.

brutalaccent
0

mjo! tycker han visade finfina takter sist när han kastades låss och var nära på att äta upp El Nino Kemp.  ta då med i beräkningarna att det var ett lopp som gick i lågt tempo. 15/500m och 16.7/1k och Dunder Kap fick gå i 4spår ett tag in i sista kurvan och då var han säkert 7-8 längder fram till ledaren El Nino Kemp.

Ghastly Face, High Diffender och Paladin November borde streckas tillsammns med Dunder Kap. känns som ett bra 4hästars lås. -:) om ja inte spikar Dunder förståss.

Nijo
0

high defender har troligen inget med segerstriden att göra,,,,,riktigt bra hästar att passa är power nap som var mycket fin senast och hade nog vunnit utan galoppen….Tibbe amor är en väldigt lovande häst och var lysande från dödens vad jag fått höra(måste räknas enligt tränaren), Rail candid är en väldigt fin häst på väg tillbaka, bra styrka och borde räknas också.

ta med dem också, så har du ett bra lås brutalen, hehe.

Rickard007
0

#6, Okej…. Vinner felfri?
#7, Haha jag tror nog du är den första som någonsin skriver ut en kilometer tid ex, 15/1000m som 15/1k….Haha ganska kul ^^.

Men som Nijo säger tror inte så mycket på Highen här heller. 2.4.11. KLART!

Nijo
0

att ghastly face vinner felfri kan jag inte lova,,,gjorde en 2,3 dåliga lopp inför senaste starten helt utan orsak egentligen.

Men en bra segerchans är det troligen, svårt att tro det finns någon bättre häst i loppet och det man fick se av ghastly senast rent travmässigt bådar gott för framtiden.

finns galopp mot och humöret kanske, men visst ska det vara en bra segerchans tror jag. Ludde kommer väl även köra därefter och om det finns någon bättre häst så kommer den hästen får chansen att vinna också då Ludde drar i hårt tempo.

Men får ludde spets så förlorar han inte, hästen är fortfarande obesegrad från spets tror jag, har gjort lysande lopp alla gånger han fått ledningen.

ThomasH
0

Dunder Kap har verkligen samlat ihop till en seger nu. Satt fast med rubbet näst senast och kom som skjuten ur en kanon senast. Körande Daniel Olsson har ju ett enormt flyt just nu

Rickard007
0

#11, Synd att inte han kör dåå… x)

ThomasH
0

Nej jag såg det men det är ju ingen nackdel med Ulf Ohlsson

brutalaccent
0

de kan du fet-hajja. -:)

Rickard007
0

#13, Absolut inte…

brovve
0

volt gynnar high defender, så den är streckvärd å en möjlig chansspik faktiskt.

Nijo
0

får jag inte hoppas hehe,,, jag kommer inte ha med high defender på 5 eller 6 hästar,,, tror han är helt chanslös då han fick drömlopp senast och inte imponerade alls. Chanslös är han väl aldrig, men är nog beroende av att de bättre hästarna gör bort sig med galopp elr har en dålig dag. Många osäkra så visst kan det gå…….

Rickard007
0

#16, Hahahhahaha :)

brutalaccent
0

utgångsläget var ju exakt likadant som senast denna qc vann. så varför inte. att ta med honom om man har några streck tycker inte jag är någe fel. kan ju komma till ledningen och sedan är det en häst att slå då den får göra sina lopp just där. så helt utrknad är han inte - våran kära High Diffender med andra ord. som sagt, konstigare saker har ju hänt. men om man skall gå på ren och skär kapacitet så är han nog inte top 5 i detta lopp. men spåret och voltstart gör att han rankas upp lite. tyvärr är han nog för mkt streckad för att jag skall ta med honom som en skräll, det finns det andra som kan bära upp bättre än han gör. 36% är inte så trevligt chansstreck.

Nijo
0

men han var inte i närheten av att kunna hålla upp ledningen senast, den fick han enbart pga tur att han kom ut och att den som spetsade var en fegis och släppte.

har han tur och kommer ut denna gången så tror jag knappast att han har samma tur och får överta ledningen igen då det är bättre motstånd nu.

men självklart kan han vinna, det kan alla,,, men till en 20-40% i streck så chansar jag väldigt gärna bort den hästen.

brovve
0

#19..nej 44% nu t.o.m…så du har rätt angående chansningen, inget vidare spelvärde längre. Behöver dock inte vara fel lopp att ta ställning i ändå, känns som en eller alla.

MurraMannen
0

11 Paladin November tror jag bara krossar det här gänget. Nog för att 2 Dunder Kap står på tur men missade ni upphämtningen efter galopp senast av Paladin November??? Neej, det lutar helt klart åt spik på 11 Paladin November…en stridsvagn som krossar allt tror jag.

Nijo
0

tror lite på paladin november, men det är enbart pga jag följt hästen och gillar den,,,,i NORMALT fall så ska man inta kunna tappa 20m från spår 11=ca. 40m totalt till ledaren och sedan runda ett helt v75 fält.

går inte att räkna bort, men det lär krävs tur och klaff, möjligtvis favoriter som underpresterar/galopperar bort sig.

Ted_trav
0

är tillbaka nu med mycket strul med datan kom inte ihåg sidan efteråt så jag fick söka den på google jag tror  jag tror tibbe amor kommer bli farlig här en bra häst men kusken gillar jag inte

electra
0

# 24  Nähä? Vad e d för fel på Magnus då? Han gör väl inte så värst många fel när han kör?

brutalaccent
0

rättvisan skall segra!! nog för att det var väldigt lågt tempo på loppet. underbart att han höll undan nu när banan bliit lite tyngre! spets och slut, det trodde jag inte - positiv överraskning.

brovve
0

helt OK lopp av HD också som tappade MKT i början.

Nijo
0

HD imponerade lite på mig, gjorde nog den bästa insatsen av alla hästar i loppet……