Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 706 ggr
ThomasH
0

V75-3 Årjäng 14/7-07

**

V75-3. V3-1. Tvilling. Auto.
1640:

**

1 Scarlets Aino - Sundberg H-O 05521 11,4a
2 Ideo du Cadran* - Ohlsson U 54450 11,9a
3 Mystical Dream* - Nilsson F 22103 11,8a
4 Thai Tanic* - Goop B 05342 09,9a
5 Gatemouth Brown* - Jansson T 02103 12,2a
6 Adams Hall - Svanstedt Å 12321 11,2a
7 Going Kronos - Kolgjini L 112d1 10,2a
8 Riva del Sole* - Horpestad T 11d1d 11,5a
9 Citation* - Adielsson E 11040 10,0a

Rickard007
0

Going Kronos bara vinner - eller? Frågan är dock lite hur han kör.. Scarlets Aino spetsar ju men sedan då? Tar han bara över eller? Då vinner han ju garanterat. Förmodligen vinner han oavsett löpningsförlopp.

De frästa motbuden som jag ser det är helt klart Thai Tanic och Riva Del Sole. Sedan Citation. Adams Hall blir nog överstreckad. Gulddebut…

Nijo
0

Tror loppet står mellan adams hall och going kronos, tror även att svanstedt kommer att köra helt mot just going kronos för att kunna vinna. Adams hall är väl utan tvekan en blivande elithäst, elr det är han redan med tanke på det han presterade förra året och detta året mot just eliten.

han besegrade nästan going kronos från dödens för någon månad sedan, nu är det kortare uplopp och adams hall är BÄTTRE!

Citation hade jag trott mycket på om framspår, nu har han rygg på en dålig häst och lär hamna uselt till.

Scarlets aino kanske kan ha en liten, liten vinstchans om de andra väljer att köra mot going kronos. Känns dock inte så troligt att scarlets aino ska vinna detta.

Rickard, gulddebut på adams hall, men det känns verkligen som att det kvittar när han har besegrat elithästar FLERA gånger detta och förra året,,,,,åbergs stora pris bland annat!

Rickard007
0

#2, Va snackar du om? Upploppet är 205m och det är ABSOLUT inte KORT. Det är en 1000 meter bana och inget annat.

För övrigt är Adams Hall i princip chanslös.

Nijo
0

visst, jag har kanske fel,,,blandade nog ihopp med åmåls bana…..

möjligt adams hall är chanslös då going kronos är en fruktansvärt bra häst,,,, men av dem som är chanslösa så har adams hall bäst chans tycker jag och om going kronos kommer av sig så är adams hall mycket tidigt segerbud.

brutalaccent
0

man har ju gode lust att gardera i detta lopp eftersom Going kommer att bli omgångens största favorit. och i så fall blir det en 4-5 streck iaf.

Rickard007
0

#4, Nej du har inte KANSKE fel utan du **HAR FEL.
**Nah rankar Adams Hall 5a här.
#5, Vaddå, garderar du alltid den som blir mest streckad i omgången?

Nijo
0

rickard, snälla va tyst,,,,,vill inte höra något jävla skitsnack från dig om att jag har fel.

vi får se om going kronos är så jävla bra,,,när man är ute mot eliten så vinner sällan bästa hästen, det är oftast den häst med bäst startspår som vinner. Finns mycket som kan gå emot going kronos här.

Blir going kronos streckad på 90% så är han fruktansvärt överstreckad,,,,,max 75% är acceptabelt enligt mig. Troligen blir det ca: 80% och visst är en en mycket bra häst, men han är även beroende av en bra bana och att det blir tempo om han backas från start.

Rickard007
0

#7, Men för ända inne i helvete… Det är ganska väsentligt om det är en 800 meters banan eller en 1000 meters bana och om jag påpekar det rätta svaret skall jag FÅ SKIT för det då? Jävla tomte.

Nijo
0

sånt jävla språk du använder, väx upp!

det var ett missförstånd och jag syftade inte på banan om att den var 1000m och inte 800meter som jag trodde.

Jag trodde du syftade på att jag hade fel angående det andra jag skrev.

Rickard007
0

#9, Aha ok. Ja men vafan blev ju irreterad.

brutalaccent
0

för att Nijo skulle ha skrivt fel ang ovalens längd. ojvoj poika! surke elämä sula onn.

akeb
0

#9 Hej Nijo!

Största felet med Rickard är att han är inte kapabel att fatt vad du skriver Nijo.När han inte förstår så använder han det språk han behärskar.Skulle hans konversationsstatus betygssättas så skulle det bli "ej godkänd"

Rickard007
0

#11, Nej är du läskunnig?
#12, Heja på du… För övrigt är jag ganska säker på att jag har större ordförråd än dig.

brutalaccent
0

använd dig utav det då.

Rickard007
0

#14, Ja det skulle jag kunna göra..

Nijo
0

haha, intressant diskussion. Åter till loppet!

Going kronos spikas då? raporterna är ganska goda från stallet och det är nästan toppform, elr det är nog toppform på hästen, ska ha sett lysande ut på träningen. Men å andra sidan, när har han inte gjort det? hehe

brutalaccent
0

härligt att höra. kunde jag ta bort mitt första inlägg skulle jag göra det. jag har verkligen svårt att se hur han skall kunna förlora detta lopp. så jag skiter i att han kommer att bli omgångens största favvo.

Kaitsu
0

Going Kronos klar? Hur blir underlaget för denne? Och spår 7? Det frestar lite att gardera med främst Thai Tanic och kanske kanske Scarlets Aino. Citation har ju ett dåligt läge men kan vara farlig att räkna bort.. Riva Del sole brottas med ett svårt spår, men man har ju vunnit från dessa spår den senaste tiden också så.. Tror att Scarlets Aino tar spets, även fast den kanske inte är lika snabb ut nu än om den exempelvis haft spår längre ut på vingen. Thai Tanic kommer snabbt och ställer frågan.. får Thai Tanic spets lätt är han en kandidat till segern. Ludde tror dock att han vinner här..

MurraMannen
0

7 Going Kronos borde väl vinna detta. Men, att 9 Citation är streckad på 5 %!!!!!!!!!! är ett stort skämt. Citation är ensam på bakspår och kan välja rygg hur han vill. Tror Erik tar rygg på Scarlets Aino till en början tills de kommer förbi 2:an som är långsam bakom bilen. Tror att 4 Thai Tanic spetsar o släpper till 6 Adams HallGoing Kronos i dödens på Adams Hall öppnar för Erik o Citation…tror jag. Blir i a f 7,9 på mitt system.

Ted_trav
0

min spik är Scarlets anio tar spets sen är det spel mot ett mål kör sundberg bara. going kronos är en bra häst men nu får han dödens då tror jag inte han tar ner scarlets anio. 

ps på grund av data problem har jag inte varit inne på länge men nu är jag här igen

Nijo
0

haha, dagens skämt:)

going kronos är en bra häst? det är en av världens bästa travare som möter en medioker guldhäst(scarlets aino) som fortfarande aldrig vunnit gulddivision på v75 ens………..

nah,,,plats med tur,,,möter för många hästar som är helt för bra.

Hannna
0

Man får rysningar av Going. Vilket fantastiskt lopp hästen gjorde! Det är inte ofta man ser en sådan repa ute i spåren i ett högklassigt sprinterlopp. Adams Hall tycker jag också bevisar återigen att han tillhör Sverige eliten. Varför ska Riva fela igen, vill se henne mot hingstarna felfri!

Nijo
0

Adams hall var heroisk, RIKTIG elitklass på den prestationen!

MEN going kronos var fruktansvärd, hehe. världens bästa travare? krävdes att 2 hästar fick offra sig och en kusk med världens tur för att going skulle förlora. Rättare sagt, OM det hade varit bättre hästar med så hade Going vunnit eftersom då hade Erik ALDRIG kommit ut från dödens då hästen 2.a utvändigt stannade.

Travel
0

Going var verkligen helt fantastisk. Man ska heller inte ta ifrån Erik denna perfekta styrning, att köra så efter resurserna precis som jag sagt tidigare när andra tyckt han varit feg! Erik vinner nu mer stora lopp en någonsin! Ännu en gång är det också bevisat att ett dåligt spår är ett dåligt spår hur j…a bra häst man än har.

Nijo
0

men erik hade sämre spår med citation, han vann enbart pga tur och att det var en dålig häst 2.a utvändigt som inte kunde täcka upp,,,så ska det VERKLIGEN inte vara i ett guldlopp över kort distans, 9 av 10 lopp så blir det ingen lucka.

hade det varit bättre klass på loppet så hade erik troligen inte fått luckan, elr MED STOR SANNOLIKHET eftersom det var ledaren som stannade.

scarlets aino hör verkligen inte hemma mot dessa hästarna, det fick man se nu, knappast samma klass.

Jag är mest glad över att mitt vinnarspel/tvillingspel på adams hall inte gick igenom,,,lämnade in några sekunder för sent då jag fick beslutångest i sista minuten. Men adams hall prestation var nästan liknande going kronos, att han höll till 3.e platsen efter att ha gått i dödens med det tempot är helt otroligt. (Troligen hade Going kronos vunnit med samma uplägg)

Men det går inte att ångra en spik på going kronos, detta loppet vinner han 9 av 10 ENKELT.

brutalaccent
0

men visst är det roligt att se streck indikatorn när man tittar på ett sådant här lopp där det finns några finfina hästar. Gonig Kronos var väl streckad på 82% från ett tufft utgångsläge i och med bricka 7. medans Citation vart streckad på 6% från ett bättre utgångsläge enligt många. sedan hur loppet gick är en annan sak. men Citation är ju ingen dålig häst. det har vi ju sett prov på flera gånger. men strecken i loppet var faktist lite roliga att se. dom som garderat med Citation kunde ju skratta sig lyckliga åt att han vart så lite spelad.

Nijo
0

jo, men i normalt fall är spår 7 mycket bättre än spår 9 i ett sprinterlopp vilket då betyder att going kronos ska ha en mycket bättre vinstchans då det är en bättre häst med bättre spår, detta var enda scenariot citation kunde vinna med i stort sätt och för det krävs mycket tur,,,,personligen spelar jag inte utifrån att ha just tur.

sedan kan man ju säga vad man vill om att hans owe offrar sin häst(scalets aino) och kommer sist genom att svara i ett idiottempo, det var den främsta anledningen till att Going förlorade tror jag. Släpper han spets till adams hall så får ludde möjlighet att avancera till dödens och där forlorar han aldrig samtidigt som chansen att Erik får komma ut minskar.

brutalaccent
0

men skillnaden i spåren tycker jag inte speglar skillnaden i strecken som säger att Going borde ha ca 16ggr större chans att vinna än Citation. (mellan tummen och pekfingret)  6% mot 82%.

som en klok man sa en gång. trav är trav. bara att titta på Erik´s turliga styrning i loppet innan. det är ju osså helt sjuk att han kan få luckan i det loppet.

men jag håller med, man resonerar aldrig i tur när man lägger upp strategin inför ett lopp som man spelar på.

Nijo
0

precis, om man ska utgå från tur så blir det ett jäkla problem att spela, då kvitter det i stort vilka man spelar.

för mig kvittar dte fullständigt om citation stod i 1% eller 50%, jag spelade hästen som jag trodde skulle ha en bra segerchans.

visst kan en klok person säga att man lika väl kunnat spika global investment elr det norska kallblodet som vann.

Travel
0

självklart hade erik tur, men jag tror att om man inte har bästa hästen så måste man ju förlita soig en del på tur för att vinna. Det är ju det som är poängen annars skulle ju alltid favoriterna vinna. och precis som ni säger så var han ju klart understreckad! för det är ju en jäkligt bra häst. Själv spikade jag också going men jag tyckte helt klart att citation skulle ha chans iom att han skulle få ett bra läge efter start. Å andra sidan kanske jag inte ska uttala mig om trav då jag hade 3 spikar och ingen satt :-)

Travel Ås spår 10 på axevalla och julianaSpace spår 4 - jag vill till vinnarcirkeln! har ju försökt några ggr på v75 men hitills aldrig lyckats.