Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 480 ggr
ThomasH
0

V75-7 Årjäng 14/7-07

**

V75-7. DD-2. Tvilling. Auto.
2140:

**

1 Arnie Sensation - Lindblom C-E 65355 12,0a
2 Finish First - Adielsson E 35352 13,5a
3 Crowns Diamond - Goop B 51043 11,5a
4 Baron Rols - Takter J 41100 12,2a
5 What a Man - Ohlsson U 04406 13,1a
6 Jamille - Redén D 02600 13,9a
7 Olganina* - Svanstedt Å 42113 11,6a
8 Sir Henry - Ivarsson M 411d1 12,5a
9 Sintram Creek - Andersson M J 31233 12,4a
10 Dream of Gate - Halling T 0462d 13,3a
11 Rooney Boko - Jansson T 20312 13,2a
12 Smashing Klipp - Sundberg H-O 343d5 11,6a

Rickard007
0

Här tror jag mycket på Crowns Diamond, var ute i en betydligt tuffare silver senast och spurtade bra till 3:e platsen frånn bakspår. Gången innan det, fick han stryk mot samma killar, Adams Hall, Laritz Supergoal och Arras. Hade någon utav de vart med här skulle de vara favoriter typ.
Får man 7-8 ggr?

Favorit blir väl Olganina? Därefter Baron Rols…. Bara att tacka och ta emot.

Nijo
0

kapacitetmässigt är 2 hästar ie n klass för sig själv, Baron Rols+Olganina, båda dem 2 skulle kunna hävda sig mycket bra i Guld redan nu. Men Baron Rols ska tydligen inte vara så hårt tränad efter uppehållet där han hade problem med halsen? med tanke på det så spikar jag kanske Olganina som är svanstedts nya zoccer wadd:),,,,EN RIKTIG IRONLADY!

2 roligaste motbuden är Finish first och what a man.

Rickard007
0

#2, Knepigt att du inte nämner CD på 4 hästar.

Nijo
0

varför? rankar väl han som 5.a kanske, tror dock inte han har så mycket med segerstriden att göra. är väl ungefär lika bra som finish first och what a man.

men som sagt innan så finns det 2 hästar som höjer sig över mängden.

brutalaccent
0

åhå. Finish First icke att förglömma. dags denna vecka kanske??

kommer att få ett fint lopp i den främre träffane och kommer då att vara med att slåss om plats ev. seger så en platspeng kan man nästa garantera så som han sett ut på slutet. dags för årets första seger även här. kommer att bli lite streckad. kanske på 20% inte mer. honom skall vi ha, iaf jag!

Rickard007
0

#5, Jag tror nog CD ligger på ca 20% med, samma som du tror om FF alltså. Då är ju CD otroligt mycket mer spelvärd, går ju inte ens jämföra.

Nijo
0

nah, jag spelar nog helre finish first på 20% då,,,,bättre häst tycker jag. Inte alls omöjligt att Finish first spetsar heller, men han släpper väl??? och från vinnarhålet är han beroende av en lucka.

brutalaccent
0

ja både Finish First och Crowns D är snabba djur ut. och känner jag gode Erik rätt så släpper han förmodligen till Björn.

i detta lopp finns det ju onekligen några djur som sticker ut. Baron Rols och Olganina är finfina med formen på förstnämnda är väl kanske lite difus(bättre distans nu som Nijo skrev tidigare). men hey, det var den på Capricorn Label oxo i lördags, och vi vet ju alla hur det gick. -:)

vill än en gång flagga lite för What a Man som i lördags klättrade på ryggar när han ej fick fritt fram. och denna helg är det kusk + på det djuret. jupp! Uffe sitter upp. -:P

Rickard007
0

#7, Okej,,,
#8, Om Finish First skulle vara före Björn i starten vilket jag inte tror lär han släppa direkt.. Och Åke vet man aldrig med, antingen mosar han framåt eller så sitter han kvar, sitter han kvar slinkar Crowns undan!

What A Man fast med sparat sist ja men har mycket svårt och se den vinna här asså, platsfidus.

Nijo
0

om Erik spetsar med finish first så tror jag knappast att han släpper till crowns diamond då det inte är en bättre häst,,,finns inget bra syfte till det liksom. Då kan han ju lika bra köra själv i ledningen.

men om goop mot all förmodna lyckas sno åt sig ledningen så blir jag förvånad om han svarar svanstedt när han kommer.

I vilket fall så tror jag baron rols spetsar enkelt om han laddas, mycket startsnabb.

Rickard007
0

#10, Kan bli vinnarhål på Crowns alltså, smaskigt ^^!

MurraMannen
0

Här är väl frågan om vem som vill ha vinnarhålet. För jag tror nämligen de flesta vill släppa till Olganina. Ingen vill ha henne över sig. Tror att 2 Finish First ligger bäst till för den platsen. Väljer dock Erik att svara blir loppet vidöppet.

Nijo
0

väljer erik att svara så är loppet precis lika stängt som från början,,,,jag räknar med att olganina kommer få vandra i dödens och min spik baseras mer elr mindre på det.

så mycket bättre är olganina än resterande hästar i detta lopp, ska bara vinna detta med alla möjliga scenarion.

möjligen baron rols i storform som utmanar

brovve
0

Olganina är troligen lika klar som going kronos, bara ngn typ av strul eller dålig dag som kan fälla henne.

brutalaccent
0

härligt Rickard med att du stod på dig ang CD. hade bara varit skoj att se hur det hade gått ifall Erik hade kunna ha kvar FF i trav nu när det galopperade. trist! men CD var jättebra idag!

Nijo
0

olganina hade en dålig dag, det såg man redan i starten att hon inte var som bäst. Visst var CD bra, men den är knappast en bättre häst än olganina.

Baronen vinner enkelt om svanstedt inte håller inne den så länge….hade allt sparat och såg grym ut.

brutalaccent
0

nått fel som var trasigt - kanske en slangklämma som släppt på hästen. kommer väll få höra en dålig ursäkt om varför Olganina var sämre än vanligt idag, av tränaren då. om man sett hennes tidigare lopp borde hon lekt hemm detta lopp från den positionen hon hade då inte tempot var allt för högt eller lågt.

Nijo
0

nja, men man såg ju i starten att olganina knappast fick något bra fäste på banan,,,,var nära att galoppera flera gånger och sedan bröt hon ut lite i någon sväng. I vanliga fall är olganina snabb ut och skulle nästan kunna spets här, men Svanstedt var tvungen att köra på extrem saftety start för att undvika galopp.

Men visst ska olganina vinna detta enkelt om hon är lika bra som innan, för att citera svanstedt? "olganina är lika bra som zoccer wadd när hon var som bäst"

mycket stora ord!

Rickard007
0

#15, Ty. Jag svamlar inte bara.

brutalaccent
0

det är bra. kom med fler klara till oss hädanefter. men det är som det brukar vara här på TiF. någon som får fruktansvärt rätt ena veckan sedan följer man dom nästa vecka är dom helt fel ute. (brukar vara så för mig iaf, med mina egna tips) -:P

Rickard007
0

#20, Mjo visst är det så… Men kika på spikmästaren, vem leder? ;-)

brutalaccent
0

hehe. kanske är någon annan som missat att kolla ifall du räknat rätt. jag vet att jag leder iaf inte, men det är lätt när man är i tävlingsledningen att fiffla med poängen. -:P

Rickard007
0

#22, Eller att jag bara har vart bäst på spikmästare den senaste tiden? Testa med det, eller räkna mina poäng då ffs!

akeb
0

Tänk tanken Rickard om du hade lagt ner den tiden på Spikmästare Tabellen istället för att vara här och svamla om en massa dynga så hade den varit uppgraderad nu Intressant tanke eller hur

Rickard007
0

#24, Haha?

_"istället för att vara här och svamla om en massa dynga "
_
I denna tråden skrek jag bara ut Crowns Diamond som ingen annan trodde på i princip.

Det är ju mer än vad du åstadkommer på forumet, DESSUTOM om det är så jävla bråttom med uppdaterad tabell, varför gör inte du det då?

Ibland förstår jag mig inte på folk alltså.

Nijo
0

och ibland förstår folk sig inte på dig rickard……….

akeb
0

den informationen tror jag kommer från Fam,Goop

Rickard007
0

#27, Men dom lär inte ha uttalat sig redan i tisdags men det kanske inte du förstår?