Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 413 ggr
Rickard007
0

V75-7 Axevalla 21/7

Silverdivisionen, försök 4.

1.

ICY GLIMMER AS* (DE)

Degiorgio Charles C

1640:1

2.

CONRADS ON LINE

Goop Olle

:2

3.

BARON ROLS

Uhrberg Thomas

:3

4.

JUVEL NEO

Söderkvist Stefan

:4

5.

BEDDINGE BOY

Takter Johnny

:5

6.

ALWAYS ALLURING* (US)

Adielsson Erik

:6

7.

RACE FAN* (US)

Svanstedt Åke

:7

8.

AGASSI HALL* (US)

Goop Björn

:8

9.

GROVE'S BEN (FI)

Untersteiner Johan

:9

10.

AVERYNATTIEGIRL (CA)

Lennartsson Per

:10

11.

MIREILLE ÅS

Kihlström Örjan

:11

12.

TAYLOR BOKO

Jansson Torbjörn

:12

Rickard007
0

Oerhört intressant lopp!

Väldigt öppet med… Så kör en kommentar om alla.

Icy Glimmer As*. Startar Johan endast på kort distans och därav ofta i fel klass, startsnabb och lär ta spets den första biten men tror knappast den kan vinna.

Conrads On Line. Också startsnabb och distansgynnad kommer nog dock inte förbi 1an. Tror inte den kan vinna detta heller. Storskräll.

Baron Rols. Hmm vet inte riktigt vad jag ska säga. Gillar inte direkt hästen men kanske är ett måste kryss… Tror dock inte så mycket på den.

Juvel Neo. Mycket intressant. Bortvald av Åke skriker ni nu med? Men det har ju Finders samt Hövdingen vart flertalet gånger också så det kvittar, bra senst. Fel distans kanske? Men Åke har iordningställt till denna heölg det törs jag lova.

Beddinge Boy. Chanslös.

Always Alluring. Erik i sulkyn han har flyt nu, når inte spets eller? Kan mycket väl vinna.

Race Fan. Ytterliggare en Åke häst, hur startsnabb? Intressant.. Blir favorit? Svårbedömd dock…

Agassi Hall. Loppets drag? Lär bli kraftig körning om spets här, Öppnar 500 meter på 08 blankt? Sen 11 på varvet? Skoryck nu är bättre då. Superintressant!

Groves Ben. Averynattiegirl. Mirelle Ås. Taylor Boko.   Samma om alla dessa 4… Mycket svårt se någon av dessa vinna… Möjligtvis en smygkörd Mirelle Ås till 40 ggr?

Kaitsu
0

Lutar åt spik på Agassi Hall så här på förhand.. Hur bra är Race Fan? Har ej sett denne, men ska tydligen vara ett ämne.

Hannna
0

Race Fan vann lätt i Sverige debuten på 1.12.3a från dödens. Försök och final samma dag, vann finalen sedan också enkelt på 1.12.6a. Always Alluring var verkligen grym senast på valla.

Nijo
0

agassi hall vinner knappast detta, totalt bortlottad med spår 8 och ska knappast ah en chans att besegra dessa hästarna såvidare goop inte har en fruktansvärd tur och kommer ner i slagläge, klart bra häst då!

Tror loppet framförallt står mellan Baronen och always alluring, 2st blivande elithäst med oehörd kapacitet och bra form ser det ut som.

3.e häst för mig är nog Race Fan, åkes val i loppet och 9 av 10ggr väljer han bästa hästen, måste ha bättre segerchans än juvel neo, särskilt när det gäller kort distans vilket juvel neo inte är tillräckligt speedig för. Men kan dock vinna då det är en bra häst med bera läge.

vet inte hur bra race fan är, men jag tror att det blir ett tvåhästarslopp mellan Baronen och always alluring. Always alluring gjorde ett fruktansvärt bra lopp senast och var MYCKET bättre än aggassi hall med tanke på loppscenariot. Baronen såg fulltankad ut över mål senast och är en grymt fin häst, spetsar här? troligen om full ladning.

Rickard007
0

#4, Otroligt knepigt lås, 3+6… Ta bort båda Åkes hästar en sån här helg när de är såpass bra, hujja!
OM Goop har flyt är det klart ett bra segerbud!

Nijo
0

krävs mer än flyt för att komma ner i ett bra sprinter lopp från spår 8 och även om han kommer ner så tror jag inte han har bästa hästen.

knepigt lås? 2 bästa hästarna från 2 bra startspår och möjliga spetsbud,,, om inte det är ett bra lås så finns det inga bra lås.

Race fan kanske åker med, måste läsa på om hästen,,,,,,Men har dåligt spår och riskerar mycket trubbel, får det nog svårt i vilket fall.

Juvel Neo är som sagt bortvald och är ingen riktig sprinter då han lever på sina styrka.

Kaitsu
0

#4 Angående Agassis trista spår så tror jag att det kommer bli hård öppning här och det skulle isf gynna agassi som får ett fint lopp. Gjorde en mkt bra comeback sist så.. tar jag iaf ALDRIG bort från min kupong!

brutalaccent
0

kan man gå efter att Beddinge Boy spetsar i detta lopp? är ju rykande snabb ut, och vem är det som får överta i så fall?

Rickard007
0

#6, Agassi Hall kan mycket väl vara bästa hästen.
#7, Yepp… Formstall som tusan med, 6-7 ggr?

#8, Aldrig. 1+2+3+5+6+7 alla är startsnabba men frågan är om någon tar en längd på Ice Glimmer As? Sen är ju Beddinge minst en klass sämre än motståndet här. Kan inte gå.  Men man vet ju inte hur högt Åke håller sin häst, han kanske bara bokstavligt MOSAR framåt och eventuellt star över ledningen/dödens.

brutalaccent
0

ja du är rolig du! att gå ut o säga att Bedding Boy är en klass sämre än alla andra i loppet är JÄTTE stora ord. han är den i loppet som sprungit till sig mest pengar av alla.

samt, genom att titta på ATG´s lopparkiv så tror jag inte att Ice Glimmer As är en snabbare häst ut än Beddinge. (iaf av det jag såg på bandupptagningarna) men visst, spåret gör att han kommer kunna komma före, men detta kommer att medföra att Takter som styr Beddinge kommer att försöka för täten i loppet och då kommer det att bli körning.

awwafan! blir iaf spännande att se vem som är först av dessa. ska vi slå vad Rickard?? -:D

Rickard007
0

#10, Inte än alla andra men än flera… Visst han har sprungit in mest pengar… Kanske Beddinge kan spetsa, svårt att säga men tror inte det MEN om han spetsar så kommer han bli mos av Åke förmodligen ändå.. Nästan det värsta scenariot för honom att få ledning för då lär han krypa imål som sista häst sen….

Nej det skall vi verkligen inte göra då jag tror att Ice Glimmar As och Beddinge Boy typ tampas om den sista pengen. Förmodligen blir båda oplacerade.

brutalaccent
0

hmm. ja han kommer ju inte att gå i ledningen enligt det jag kan utläsa av loppet. men han kommer att få en fin rygg att gå i och det kommer att medföra mer pengar på kontot.

Ice Glimmer As och Beddinge Boy har båda bra utgångslägen och någon av dom kan skrälla lite och ta en platspeng, skulle jag tro iaf. med tanke på deras senaste prestationer. men ingen av dessa är en vinnare i mina ögon. (fan! borde inte säga så här, då kommer någon av dom att skrällvinna!! haha)

Rickard007
0

#12, Blir mycket mycket förvånad om någon utav de 2 tar en plats. Hästarna 2.3.4.6.7.8 är klart bättre.

Nijo
0

på grund av att alla på framspår är just startsnabba så kommer någon överpace i starten inte gynna agassi hall tror jag, över kort distans håller dessa hästar in i mål trots hård öppning.

Spets efter ca: 500m tror jag att antingen Baron ROls elr Always alluring sitter,,,,kanske, kanske Race fan,,,,,den som sitter i spets vinner troligen. Always alluring är väl i så fall den som kan klara av att vinna detta från dödens, fruktansvärt bra häst.

icy glimmer as är i sitt livs form, varit grymt bra i de 2 senaste starterna,,,här spetsar han troligen och släpper för att kanske hänga med till en plats. Beddinge boy har startsnabba hästar invändigt och då går det inte att ta 1 längd…….

Rickard007
0

#14, Nah men du vet ju inte hur bra Åke's är, Race Fan. Den kanske bara totalt MOSAR detta gäng, vinner åkandes från dödens?

brutalaccent
0

bara Björn får ner Agassi Hall i bra slagläge kommer han att gå bra över upploppet eftersom det kommer att bli körning i täten. garanterat!

sedan vad gäller Always Alluring så kommer denna inte att spetsa, utan bli hängande i 3:e spår en bra bit, kanske hamnar han i dödens efter 500m ev. får överta. Nijo, senaste loppet Allways Aluring satt i dödens första 1km så vart han slagen med någon längd utav Agassi H. mkt möjligt att det blir ett liknande scenario på detta lopp. tänk även att Agassi H gör sin 3:e start för i år. tråkigt läge, men kanonhäst.

blir nog min vinnare tillsammans med Baron Rols som visade finfina takter i senaste löpet.

Rickard007
0

#16, Eller hur, ännu bättre nu iom skoryck :)

Kaitsu
0

#15 o #16 Ja, troligen satsar Åke framåt med Race Fan direkt och pressar. Många är snabba ut här vilket jag tror leder till att Goop hittar ner relativt snabbt och utan att ha ödslat några krafter. Agassi Hall vrids sen ut på upploppet och spurtar ettrigt förbi en tappert kämpande Race Fan som dock blir 2:a?

Rickard007
0

#18, Mycket tänkvärt scenario…

Nijo
0

visst får kanske always alluring dödens igen,,,men det blir nog inte via 3.e spår första 500 och 1.11 tempo som senast och sedan kommer GARANTERAT agassi hall inte komma så bra till som senast då han hade spår 9 och kom perfekt på det i loppet.

hade agassi hall fått dte loppet som always alluring fick senast så hade han varit stendöd in mot uploppet, tror jag. Var i stort sätt elitklass på den prestationen vill jag säga som always gjorde.

Rickard007
0

#20, Det kan du aldrig veta.

Nijo
0

nope, men han har hittils ALDRIG i sin karriär gjort ett liknande lopp, vad jag vet har hästen aldrig ens presterat från dödens, alla bra prestationer är via smygare elr från spets.

Rickard007
0

#22, HEhe kanske inte.. Men nu blir det just en smygare :)

Nijo
0

ja som siste häst? vart ska han annars ta vägen från spår 8? antingen dödens elr backa sig sist till väldigt stor sannolikhet.

Rickard007
0

#24, Dödens kommer bli omöjligt att få i detta lopp fårn spår 8 men…
Nah hoppas på turen!

brutalaccent
0

ja du. alla hästar måste inte vinna från spets eller klara av att gå tunga lopp. man måste titta på helheten i loppet. vad gäller Agassi Hall så är det en häst som lever på sin speed. kort och gott! och chanse till att han får ett bra lopp med just det scenariot är väl rätt så stor eftersom att det kommer att anfallas 700 kvar i detta lopp. sedan om man sitter 4 ytter i rygg på någon spelar mindre roll. den speeden han kan leverera är det väl bara Baron Rolls som har i detta gäng.

folket och Media verkar iaf tro mkt på Race Fan. har själv inte sett någon av dennes lopp. men roligt att se att många lägget streck på en rätt så okänd häst ändå. verkar dock ha gjort bra lopp av de han hunnit med i Sverige. + att han enligt tidningarna skulle ha tillhört kulltoppen i USA.

Nijo
0

vad tror ni? från spår 8 i auto så blir det säkerligen 90% av alla lopp antingen dödens elr siste häst,,,,,finns knappast plats att komma ner i 2.a,3.e elr 4.e utvändigt, dem platserna täcks upp DIREKT av andra med spår 9.10.2.3.4.5.6.7.

att agassi hall är en häst som inte visat sig klara av tunga löpningar är sedan högst relavant då han har ett spår som oftast kräver en tung löpning för att vinna. Inte tror ni att han bara spurtar förbi alla på uploppet från sista häst???

Rickard007
0

#26, 12.3 från dödens lätt och Åke Svanstedt och trippeltravet på hemmaplan för honom, behöver man säga mer?

brutalaccent
0

vad är det som säger att han ej kommer att satsa mot täten då han är rätt snabb ut. dödens för att sedan bli avlöst. behöver ju inte betyda att han kommer att sitta som sista häst. finns mängder av sätt att se detta lopp på. det är ju det som är det roliga med detta.

Rickard007
0

#29, Mjo visst är det så, men dock inte troligt att han kör framåt… Åke kanske sitte ri dödens och vad gör han isåfall? Svarar såklart = då är loppet kört.

brutalaccent
0

kan ju köra för att få en lucka bakom Åke. är rätt så vanligt nu förtiden.

-;)

Rickard007
0

#31, Huh?

brutalaccent
0

någon som missat det? -:P

Rickard007
0

#3, Fattar inte riktigt Fundersam

brutalaccent
0

pressar en framförvarande häst som måste öka tempot så det blir en lucka bakom denna. där kan man sedan baka ner för att lägga sig i rygg på den häst man pressar.

Rickard007
0

#35, Jaha men det har väl alltid Åke gjort hehe.

Nijo
0

ganska enkelt, hur många hästar vinner från spår 8 över kort distans i brons, silver och guld? kanske 1 av 50, agassi hall är bortlottad och så är det.

Spets känns inte sannolikt eftersom alla hästar invändigt är startsnabbare och 3,4st av dem kommer aldrig släppa ledningen.

om han ska komma ner så krävs det att det är dåliga hästar som inte kan täcka upp luckorna, bland annat bakom svanstedt, några sådana hästar kan jag inte se i detta loppet.

Rickard007
0

#37, Säger det igen då, man får hoppas på turen…. Men som någon sa, även om han sitter lååångt bak och stöter kommer han ju få ryggar att gå i..

continue
0

Det kanske krävs att någon eller några galopperar av konkurrenterna men vips kan det uppstå lucka för Agassi Hall att komma ner perfekt i 2,3,4 ytter. Det är det som är tjusningen med trav…att man inte på förhand kan säga hur händelseutvecklingen kommer att bli. En del gånger blir man helt överraskad av lopputvecklingen och det slutar allt som oftast med att man spricker på systemet.

Rickard007
0

#39, Hehe precis. Baron Rols och Always Alluring kasta er i galopp!!!!

akeb
0

Ska bli intressant att se om Söderkvist svarar upp Race Fan med Juvel Neo Tror att han laddar för spetsstrid med Juvel Neo

Rickard007
0

#41, Men Juvel Neo är väl inte ens snabb… Men OM (mot all förmodan) Juvel Neo skulle sitta i spets så lär ju det vara EN ANING bestämmt om hur dem kommer köra… Åke lägger sig i dödens, låser loppet? Kryptempo och tar en dubbel?

Nijo
0

juvel neo är ingen sprinter och han tar knappast spets här, race fan är inte snabb ut heller och riskerar att bli hängande.

jag förlitar mig inte på tur när jag spelar och därav räknar jag med att agassi hall inte kommer ner i slagläge.

lutar åt spik på always alluring

en sak är i alla fall säkert, det kommer krävas 1.11 tid för att vinna detta loppet och troligen en låg sådan också.

Rickard007
0

#43, Och vem har snabbaste tiden då? AAAAAGAAAAASSI HAAAALL!

brutalaccent
0

Juvel Neo har traskat framåt i flera av sina löp och hästen är inte så dålig från start. kan öppna rätt okej av det jag sett på ATG.s lopparkiv iaf. men om det blir spets det ågar jag inte tro på. vem som sitter i spets efter 500m är svårt att säga måste jag säga. känns rätt så öppet mellan några i detta lopp.

hästarna 1-6 har iaf möjlighet att göra det. vilket kan betyda att en till två st kan bli hängande i 3.e spår ett tag. och kom ihåg att detta är ett sprinterlopp. blir man hängande i 3.e för länga blir det tufft att vinna även fast man skall vara bäst.

Rickard007
0

#45, Kanske bäst at backa lite bakåt så han får 3:e uv. ex?

Nijo
0

får always alluring ledningen så är loppet över, detta förlorar han aldrig från spets om han är fräsch, det litar jag på att STigH presenterar han i också. Tror även att han kan vinna från dödens om han slipper 3.e spår runt första kurvan och sedan idiottempo(som senast). Men kom ihåg att han sprang 11.6 från dödens med första biten i 3.e spår och en småtung bana om jag inte minns fel…….

går knappast att räkna med att agassi hall får allt serverat igen med spår 8.

Rickard007
0

#47, Men får han nog inte, sen behöver det absolut inte vara över för det.