Trav iFokus

Trav

Etikett: trav-snack
Läst 592 ggr
lazze
0

Läst en del av era inlägg

Har skummat igenom en del av Era inlägg Ni gjort under tiden jag varit borta och ser att Ni kommit fram till en hel del.Thomas!Hur hittade du hit?Har du inte haft det tidigare?Ola!Jag hade en fråga tidigare till dig där du sa att lite information tyckte du man kunde inhämta själv då jag ställde frågan om hur mycket det skulle skrivas i programen,och med det vill jag komma till dina långa och utförliga beskrivningar av,V-65,V-75,blir på tok för långa,för min personliga del(ursäkta kritiken Ola)men som du vet så är ordet fritt.100 medlemmar wow,wow,inte tokigt,men kollar man inläggen som skrivs och kommenteras så är det:Thomas,Bertil,Hafor,Lise-Lotte,vad är Ni övriga?Spikmästaren har inte heller han kommit med några kommentarer,det kanske skulle vara intressant för oss övriga här att få veta hur han lägger upp det hela,för det kan väl ändå inte bara vara turen?V-75 mästartävlingen hoppar jag över,däremot skulle jag tycka det skulle vara roligt att vi kunde gå ihop ett gäng och sattsa på att göra exempelvis ett V-75 system 10 000 rader,det är jag helt säker på att vi skulle få det att gå runt och lite till.Nu säger ryggen stopp för ett tag,eller Bertil skulle nog kalla det för latmasken,hi,hi.Men jag återkommer med vässade fingrar,lovar.

mvh

lazze

Bertil
0

Vilket påhopp, om inte fingrarna är vässade så är i verje fall tungan det……………………………men jag skulle nog ha uttryckt mig så ang. latmasken vännen, så jag har inget att anföra till mitt försvar :-))))))

Tycker nog att de fina utläggningar som görs av Thomas, Ola och hafor är värda att värna om. Där finns ju ganska mycket info för den som orkar läsa…för den late gör det ont att t.o.m. andas :-))). För egen del tycker jag att det vore kul om TIF blev ett ärke-seriöst forum men där alla de som bara har "små inflikningar" också ska anses ha en central roll. Totalt är min önskan att TIF ska utgöra ett kunnigt forum med dynamik.

Ditt 10k raders är jag med på generellt, men mer detaljer är intresse typ reduc/icke-reduc, en konstruktör/flera konstruktörer, etc.

mvh
Bertil

ThomasH
0

Välkommen tillbaka Lazze. Ja, vi är nu på väg mot 1000 medlemmar. Nu över till dina tankar om långa inlägg, ordet är ju fritt. Mitt syfte med Trav iFokus är som Bertil så bra beskriver att alla ska känna att de har en dela av sajet att alla om bara ett litet inlägg, eller som vissa berikar oss med genomtänkta analyser. Jag tycker att det är mycket berikande att läsa både Olas och hafors tankar, det upplyser mina tankar när jag gör min egen rad. Att sedan dessa inlägg inte passar alla, är väl helt Ok. Men, jag vill inte att Ola och ni andra som vill delge oss era tankar inte ska ta Lazzes kritik som generell, jag och många med mig uppskatta alla inlägg, långa som korta. Det är enkelt att skriva att den och den är "stenklar", men det kräver lite mera och ger lite mera om man också kan motivera det. Stå på er Ola, hafor och ni andra som också motiverar era drag.

lazze
0

Nu blev jag nog lite missförstådd av både Thomas och Bertil,men det tar jag,kritik är både negativt och possetivt,visst är det bra med analyser hit och dit,men som några av er var inne på tidigare så kan man inhämta en hel del själv.Det jag efterlyser är inte bara att få vinnarna och en och annan kantboll,utan helheten till exempelvis V-75.Förstå mig nu rätt när jag säger att det är intressant t.e.x varför gick den så bra nu och inte förra gången när den var stenklar,lite av sådana analyser tycker jag är intressant.Och Thomas som du nämde ordet är fritt och det skrev även jag tidigare.Samtidigt vill jag passa på att tacka herrarna som önskar mig välkommen tillbaks.Tack för ordet.

mvh

lazze

Ola007
0

Det Viktiga är väl att man får med alla vinnarna i sin analys och det hade jag, fast jag fick inte ner alla på kupongen.

Angående vilken info som skall finnas så kan man ju inte skriva ner hela analyser i startlistorna, det är därför det finns travforum, för att man skall kunna få tips och ideer.

lazze
0

Visst är det viktigt Ola att få med alla vinnarna,men till hur mycke analys?Nämna några?nämna en?nämna alla?

mvh

lazze

hafor
0

Jag anser nog också att ett forum ska kunna innehålla djupare analyser. Den som hellre läser mindre kommentarer (dvs mindre text) får väl hoppa över de som känns för mycket.

Fritt val. Det är bara att scrolla förbi.

lazze
0

Äntligen mina kamrater,så har ni vaknat till liv.Debatt,Debatt,det är det som får denna sajt så levande.

lazze

ThomasH
0

När vi ändå debatterar så har jag tidigare undrat varför inga längre läser några artiklar. Varken de som jag skriver själv eller olika nyheter från Kanal 75. Är sajet numera bara forumet och jag ska koncentrera mig bara på forumet, Artiklar tar en dela ev min tid och om inget intresse finns så gör jag ett uppehåll i att publicera. Skulle uppskatt era åsikt.

mvh/Thomas

lazze
0

Ursäkta men jag förstår inte,läst/läser dina artiklar,tar sajten med analyser och kommentarer för stor plats tror du?Är nog lite bakom flötet nu,visst behövs dina artiklar.är bra om du kan ha dom kvar,men tycker du dom tar upp för mycke av din tid,så kanske någon annan ska ta över just den biten?

lazze

ThomasH
0

Men, Om det inte är någon bugg i räknaren som kollar hur många gånger en artikel läses, så har under de senaste 2 veckorna ingen läst någon artikel. Är det sant? Jag har varit i kontakt med iFokus om det är någon bugg, men de hittar ingen. Jag har redan nu trappat ner på nyheter från Kanal 75 då de inte har någon läsare, mera än jag.

hafor
0

Kanske ska antalet artiklar vara mer selektivt ?? Speciellt om det tar mycket tid som du upplever Thomas ?

Personligen ska jag erkänna att jag den senaste 3-4 månadersperioden inte läst någon av dina artiklar Thomas. Det beror inte på att de inte skulle ha ett mervärde för mig, endast i brist på tid. Jag tror dock att de har ett bra värde för att locka nya medlemmar och de som kanske mer läser än aktivt skriver många inlägg ?

Idag har jag haft mer tid än vanligt och därför varit så aktiv på forumet. Men kommande vecka blir det betydligt mindre av mig pga att jag kommer vara bortrest mån-tis och tors-fre. Åter för fullt på fredag kväll.

Bertil
0

Tror inte att TIF:s problem är det skrivs för lite, snarare att det är för lite trafik och det åtgärdas int genom att strypa inläggsfrekvensen.

mvh
Bertil

ThomasH
0

Det håller jag fullkomligt med om och jag ska göra allt för att öka trafiken. Men, min undran var bara att artiklar som för ca en månad sedan hade runt 50-150 läsningar har numera inga läsningar, det är ingen bra morot för mig. Men, jag ska bita ihop