Mantorp V65
En kort anlys av kvällen fina V65 omgång på Mantorp, vi får hoppas att banan blir okej ikväll. Mantorp har haft lite problem på sistone och mildvädret i kombination med blandad nederbörd kan ställa till det.
V65-1, Ballad Ribb, Arizona Sun, tror att Ballad får överta tidigt och från spets är det vinst!, Arizona är en luring med fin form
V65-2, Shanandoah, Bra i debuten för Svanen, ännu bättre nu?(SPIK)
V65-3,Sara Lu Hanover, dagens spik, härdats i Guld.
V65-4, Svårt lopp där jag måste varan för Robin Lou, men fler streck behövs…Don King, Super Airon, Selma Qui, Genial zet
V65-5, otroligt fint lopp, gillar Blue chip star(chans spik) och även Old Mail Hall (fin sist) även Olimede är som alla känner till en kanon och Ludde har säkert vässat. Har inte råd med First Tilly men han var ju fin sist vid lätt seger.
V65-6, Urax Briljant blir favorit men det saknas inte motstånd till den obesegrade kusen, vill varna för Kodzon men framförallt Euro Staro Crown som var fin på V7 för ett tag sedan,,, kanske även skrällen Olga star bli farlig vid rätt resa.
Jag tycker att på nyttfödda 2-årsstjärnan som ju tuggade sönder de flesta av dessa senast är bortglömd, First Tilly. Håller med om att Sara Lu Hanover borde vinna, men nu när Ludde har tagit av "galoppskorna" så ska vi inte underskatta Needls'N Pins. Jag tänker också gardera med Napoleopn Tim som var mycket bra senast mot tufft motstånd