V75-3 Axevalla 21/7
Axevallalöpning (Gulddivisionen, försök 4.)
1.
TORVALD PALEMA
Svanstedt Åke
2640:1
2.
SUPER LIGHT
Westholm Jörgen
:2
3.
PASES J.PEJ
Olsson Daniel
:3
4.
SPRING RAY
Goop Björn
:4
5.
SUN PROTECTION
Uhrberg Thomas
:5
6.
SKOGANS JOKER
Adielsson Erik
:6
7.
KNOX JENIL* (FR)
Svendsen Bent
:7
8.
AMOUR AMI* (US)
Bergh Robert
:8
9.
ÅLARÖKARN
Andersson Mikael J
:9
10.
COLOMBIAN NECKTIE
Kihlström Örjan
:10
11.
TUNK NAFETS
Takter Johnny
:11
12.
TRITON SUND
Sjunnesson Jörgen
:12
Kul lopp!
Öppet här med men som vanligt (?) tror jag på Goop.
Spring Ray, dags för denna nu? Var väl ett bra lopp den var 2:a i sist? Dessförinnan årsdebut… Den eller många.
Torvald, Super Light, Amour Ami, Colombian Necktie, Tunk Nafets, Triton Sund. Alla är garderingsbud även om CN blir nog överstreckad.
För övrigt har Goop samt Svanstedt OERHÖRT bra chanse på lördag… Kan bli typ en 2-3 var? :/

Ungefär som i lördags. Adielsson/Goop vann 5 lopp tillsammans.. men håller med dig om Spring Ray. Vem blir favorit?
#2, Jaadu. Jämnspelat? Spring Ray, Super Light, Colombian.. Alla 2 inom 45-60%?
mycket spelintressant lopp!
mitt förstatips blir nog torvald palema som jag tror och hoppas att svanstedt har fått i ordning huvudet på, såg fint ut i norge där han krigade från dödens,,,,,2 galopper efter det, otur? har helt klart styrkan och kapaciteten att klara av 2640m och att vinan detta.
Spring Ray är tidig också, liksom colombian necktie, super light får fint lopp och räknas.
en av mina personliga favorithästar har ÄNTLIGEN fått ett bra läge i ett guldlopp och är given på kupongen, Passes.J.Pej!
Tunk nufets har toppform och spurtar grymt som alltid, amour ami bortlottad och triton sund handikappas av en dålig kusk.
#4, "triton sund handikappas av en dålig kusk."… Hahahahaha 
minst 20m tillägg kan man säga om sjunesson sitter i vagnen. och från spår 12 blir det i såfall 40m totalt mot dem som har framspår.

Va! Vad är detta, Örjan kör åt Walmann när Hultman har häst i samma lopp. Örjan har alltid varit väldigt trogen Hultman. Walmann tar över allt mer.
pss, Örjan kör ALLTID den häst han tror mest på av walmanns och hultmans och så har det ALLTID varit. Sätt han välja walmanns hästar förre hultman flera gånger! men visst händer det inte särskilt ofta………

Nja. Snackade med Johan U då när sista elitloppsbiljetten skulle delas ut och frågade varför han valde bort Giant Diablo, han sade att Örjan alltid valde Hultmasn hästar före..Antar att det inte är så längre :P

#9 Stämmer inte örjan väljer alltid den han tror han har bäst chans med inget annat.

Super Light blir man ju bara såå sugen på att spika i detta lopp. hur många långlopp har han inte varit med o tampast i i Frankrike det senaste åren och gjort det förbaskat bra. diggar verkligen den här lilla krigaren. tyvärr blir han väl favorit med tanke på att han är bästa hästen i fältet. fomen kan man ju diskutera, men Jörgen har förmodligen koll på grejerna.

jag kommer spika superlight helt grym på romme sist så formen är det inget fel på tog in 60meter på övriga
Dock lite beroende av löpningsförlopp…. Kan knappast göra något själv eller? Förresten, visst har han ALLTID tur med spåren?
Spriiiiing Ray!
super light var fan inte bra senast, var precis han vann det loppet, om han hade varit bra så skulle han ha vunnit med halva uploppet med de förutsättningar som fanns.
Sedan håller jag knappast med om att super light är bästa hästen, normalt kräver han MYCKET klaff med tempo och ryggar för att kunna vinna.
Min vinnare är torvald palema, spets o slut! visar han bara lite vilja som han gjorde i norge så plockar ingen ner honom här, har faktiskt vunnit något stort årgångslopp över 2640m som 4.a åring om jag inte minns fel?
Roligaste skrällbuden är passes.j.pej och knox jenil, besitter fin kapacitet och bra form, kan mycket väl skrälla.
#14, Nah han har väl vunnit ett försök till Derbyt…
Tunk Nafets samt Amour Ami är 2 roliga skrällbud.

#14 menar du på allvar att han inte var bra när man tar in 60 meter och och han och regent royal var helt överlägsna på upploppet om du inte tycker det är bra så vet i alla fall inte jag vad som krävs för att det ska betraktas som en bra prestation! Hästen såg lysande ut och jag var på plats.
#16, Det är någon bugg på ATG, just det loppet går inte se i lopparkivet men alla andra V65 avdelningar går fint…. Störande!
Förresten, någon måste väl veta vilka Spring Ray mötte sist. Vem som vann. Samt löpningsförlopp för **Spring Ray?
**
Han fick ju över 300 000 för andra platsen så han måste ju mött bra hästar… Hjälp mig tack.
#17, Spring Ray föll mot Camilla Highness i ett storlopp i Finland, minns ej namnet på det nu. Satt i tredje ytter nånting, svarade Frullino Jets attack 1200 kvar, blåste till spets, fick ta emot en jättetryckare av Veerbeck kort efter, ledde till 50 kvar då Camilla Highness fångade in honom efter ett lopp på innerspår. Bra insats av S.R., definitivt, och han brukar ju normalt vara ännu lite bättre med lopp på rulle.
#18, Tackar! Det gör mig än mindre tveksam… Dags för vinst nu! Var ett bra tag sedan men sist han vann slog han Victory Tilly med 5 längder så… ^^.

spring ray har ju varit sjuk och inte startat på 5 veckor, inte perfekt uppladdning direkt.
#20, Jasså? Hur vet du?
Men det hade ju Juliana Space med vart och då kvittade det ju ;-). Klart intressant i slutat av veckan med färska rapporter då.

Nää det kvittar om hon har en endagars infektion pga väderförhållanden. inte om hästen varit riktigt sjuk! info i travronden och här på nätet kommer ej ihåg vart
#22, Hmm okej. Viktigt med sista infon då..
men herregud,,, att super light tog in 60m i ett långlopp behöver inte betyda ett skit,,,det är till 100% i relativitet till motståndet och han möte i stort sätt skithästar om man jämför med hans kapacitet. Därav var super light också stenhårt spelad, hade varit ganska uselt om han inte vunnit det loppet och jag tycker det är dåligt att han inte vann enklare, var med ett nödrop.

visst låter det tråkigt när någon skriver så här: "men herregud,,," (får en nedvärderande klang) grejen med Super Light är att han är en häst som klarar av det flesta scenarion i lopp. men inför helgens kamp så sitter han ju redan tillräkligt bra till för att ens behöva sikta mot tätplats. han kan istället spara attacken till upploppet och då kommer det att gå undan. spelar det ingen roll vilket tempo loppet gått i. finns få som har en sådan speed å kortstrecka som Super Light har.
#25, Möjligt att det kvittar med tempo, men finns andra hästar som också kan speeda?
super lights stora problem är att han just kräver all klaff med tempo och ryggar,,,,kvittar hur snabbt han speedar på uploppet om tempot har varit lågt. Hur ofta sitter han inte fast elr sitter för långt bak in mot uploppet eftersom han inte kan gå så tidigt då han kräver ryggar…………
super light klarar det flesta scenarion? det håller jag absolut inte med om,,,hästen viker sig nästan alltid så fort han får ett tungt lopp via dödens elr måste gå på för tidigt i spåren…….

du verkar ha missat några av hans lopp i Frankrike då min kära vän. nog har Jörgen vridigt ut honom i tid och han har gått finfint. men där är motståndet lite vassare över dessa distanser så det är honom förlåtet att han inte lyckats vinna där.
har svårt att backa upp detta med tanke på att det i princip är omöjligt att se repricer på lopp från Frankrike. men av det jag kan minnas så har han klarat av att gå i spåren där iaf.
i frankrike? 9 av 10 lopp har varit vinnarhålet elr 3.e invändigt, det kan jag nästan lova dig. sedan har han antingen suttit fast eller kommit ut försent eller inte ens kunnat utmana då han inte är tillräckligt bra.
#29, Hålelr jag nog nästan med om..

jaha. så du vet vart man kan kolla dessa lopp! fan vad fint, skulle jätte gärna vilja ta en titt till. man är ju intresserad…

senast ni sågade superlight då vann han visst i norge och tjänade 1,5 milj. samma visa då här på forumet - hästen är inte tillräckligt bra osv. nu är det långlopp vilket är hans bästa distans, han kommer få en fin resa från spår två. och nijo jag visste inte att det var så enkelt att ta in 60 meter på hästar varför vann inte going kronos då från bricka 7 utan tillägg med åtminstone 5 längder. han är ju i alla fall världens bästa häst ( troligtvis ).
Torvald palema höjs till skyarna varje gång han har tjänat 600000 på tvår år! och ändå ska han vara med i elitlopp krossar allt från ledning osv ,vunnit ett ramlopp på bjerke ( ett fint lopp iofs) samt årsdebuten annars inte visat något. Nä Super light har redan bevisat sin storhet och jag tror att chansen är stor att framgångssagan fortsätter på lördag.
förstår verkligen inte vad du menar med going kronos? jag tror säkerligen han hade vunnit med 50m lätt om han startat över 3140m och 60m tillägg mot de skithästar som super light var ute mot. Att vinna med 50m i ett 1640m lopp mot andra guldhästar/elithästar är inte möjligt för någon, särskilt inte från spår 7.
Torvald palema gjorde det grymt bra när han var i norge, både försök och final och det är på grund av det som jag rankar han etta,,,,allt jag ville ha från den hästen var ett tecken på att han vill börja kämpa och det fick jag då. Vad gäller pengar han tjänat elr allt det andra bryr jag mig inget om, kapacitetmässigt är det en av sveriges bästa travare och det har han visat flera gånger.
Super light var bra i norge, men fick han inte en drömresa då också? som vanligt vinnarhålet med lucka? det går inte att förlita sig på sådan tur hela tiden och det är på grund av det som hästen vinner så sällan också. Men visst är det en bra häst, dock överskattad då han kräver mycket klaff i loppen, PRECIS som acclaim. Får dem sina lopp så är dem mycket bra på speed, men mycket måste klaffa då dem inte klarar något på egen hand.
# 33
Tycker du Nijo att Jörgen Westholm är en dålig tacktiker.Vad skulle Ludde kunna åstakomma bakom Super Light.En rolig tanke eller hur.
Tunk Nafets det är i alla fall mitt första val i detta lopp.Även ett roligt vinnare spel.Han brukar väl ha en riktig rökare till slut?
#34, Tunk Nafets kan vara en rolig skräll men förstaval?
Sen är jag lite intresserad av Torvald Palema endast på en sak. Trippeltravshelgen - Åke Svanstedt. Då är grejjorna i ordning.
Knappast TORVALD PALEMA är distans gynnad hans stridsmoral är ett stort ? det beror på vilken sida han har vaknat på min vinnare är utan tvekan SPRING RAY och skräll bud är KNOX JENIL som har fått en ny tändning hos B SVENDSEN

skönt med så mycket olika tankar om loppet, det är ju egentligen bara ett bevis på vilket bra race det kan bli.
#37, Precis, detta samt V75-7 är de klart hetaste loppen här på forumet…
5.6.9 Kan nog inte vinna detta.. Enda om inte kan det, kanske inte 3 heller.
Men å andra sidan, igår på Eskilstuna trodde jag alla kunde vinna utom 4.5.9 ;-)

sen att det kommer visa sig att jag har rätt och alla andra har fel gör ju inte saken mindre intressant :-)
#39, Hehe alltså vinner Super Light etta eller? :)

japp plättlätt :-)
#41, Sno inte Brutalaccent's ord ;-)

sorry pannkaksenkelt, duger det?
#43. Haha den var ny :)
vad har det med saken om vad ludde skulle göra med super light? han skulle väl troligen knäcka hästen mitt itu eftersom det är en riktig vekling och en liten skit till häst. Ludde tränar sina hästar för att dem ska kunna vinna på ren styrka och pga dem är bäst,,,inte för att dem ska få allt serverat av alla andra.
Tunk nufets får VÄLDIGT långt fram,,,men kanske kan vinna om det blir tempo,,,bra form.
Torvald palema ska ur ett fysiologiskt perspektiv vara gynnad av 2640m då han har en riktigt bra motor. Problemet är moralen som är tveksam,,,,,men moralen har det inte varit något fel på alls de senaste 4 starterna och enligt Åke ska hästen ha tuffat till sig nu.
annars håller jag med Ina-scot om knox jenil, i sitt livs form nu! och det är en bra häst i grunden helt klart! därför ludde fick över den,,,tyvärr fick han inte i ordning på hästen.
Passes.j.pej blir intressant med.
#45, Knox Jenil, aldrig vart nära att vara på plats i V75 eller?

Nijo Du gillar inte super light va? 10.000.000sek så skulle jag gärna vara hästägare! så så vek kan han ju inte vara
#47, Hehe sant :)
knox jenil har väl aldrig startat på v75 med nuvarande tränare? väldigt svårt att vara på plats då………
super light, jag tycker det är en bra liten krigare som är kul att kolla på, men det är väldigt ofta en överskattad häst i många sammanhang. Mycket spelad och vinner väldigt sällan,,,,att ha sprungit in 10 miljoner är mycket bra, men det hjälper inte han att vinna detta guldloppet…..
självklart kan han vinna, får han sitt lopp med ryggar och tempo så blir han livsfarlig, men det är absolut ingen favorit att luta sig mot, mycket troligen överstreckad blir han.
#49, Nej men det är väl samma häst?

#17 Tycker Spring Ray var grym senast, båda Håkans hästar hade slem i halsen dagen efter vistelsen i Finland. Att göra det loppet utan att vara kry är starkt jobbat. Sedan vet man ju inte hur mycket det fattas i honom men han gick ju en 12-tid näst senast efter väldigt långt uppehåll.
#51, Precis. Bord eju vara ännu bätte nu då? Men inget bra att ha vart sjuk iofs..
om knox jenil är samma häst, ja? men det är väl alla andra hästar som förvandlas hela tiden också. Hot shot knick är samma häst nu som tidigare då han inte presterade ett skit och inte kunde vinna lopp. Finns hur många exempel som helst.
Knox jenil har kapacitet för att vara en riktigt fin travare och nu har han börjat visa lite av det också när han tänt till hos den nya tränaren.
Gidde Palema gick från inget till världens bästa häst,,,,men var fortfarande samma häst?
#53, Jojo men… Tror dock den får svårt att vinna.. 1-2% chans.
#53 STOPP och belägg GIDDE PALEMA var två i kullen efter en viss VICKTORY TILLY en riktig ung häststjärna som bytta tränare som 6åring till B GOOP och gjorde ett kanon lopp efter VARENNE på solvalla i jubleumspokalen sen drog han sej tillbaka för avel men kom tillbaka i ÅKEs regi som tur var men det var kanske innan nijo börja med trav ??
nah, men jag var väl inte lika aktiv om man säger som så,,,,,,men vad jag minns så gjorde gidde inget på 2 år och kom tillbaka som 8.a åring och tände till rejält.
men även hot shot knick var mycket bra som unghäst……………..
faktum kvarstår dock att det finns många hästar som förvandlats genom tränarbyten genom åren…..
Men GIDDE var en stjärna nästan hela karigären
#57, Så HSK är dålig nu?

Spring Ray blir en av mina spikar på lördag, obesegrad på Axevalla dessutom.. Blir förvånad om Torvald Palema ens tar en plats. Trots att det är hemmabana för Svanstedt, spår 1 och toppform på stallet så.. Spring Ray är uppe i dödens direkt och manglar. Tror knappast Åke Svanstedt väljer att svara..
#60, Obesegrad på Axevalla visste jag inte, låter bara bra!
Men sen om du tror att Åke släpper spets till Spring Rsy är väl chansen STOR att Torvald kan knipa en 3:e plats i rygg på Spring Ray som bör vinna ganska lätt då?

#61 Mjo, kanske kanske kan han knipa en 3:e plats… Undrar vad Takter gör bakom Tunken. Sätter han framåt direkt?
#62, Troligtvis inte eller, pallar knappast att gå i dödens. Dock väldigt intressant vem som just tar dödens här.

#63 MMm… måste läsa på mer imorgon.. finns det någon som kan trycka upp tempot?
#64, Amour Ami, Colobiam Necktie, Triton Sund. Spring Ray. Beror ju på om Goop drar till en härligt långsida och provar för spets hamnar han där är han oslagbar?
Intressant lopp!

#65 Onekligen!! Mycket intressant.. men vem tar initiativet? Örjan brukar vilja smyga. Men Colombian N. har 3 raka 2:a platser så vinsten kommer nog när som helst. Men jag tror inte nån rår på Goop från spets.
#66, Har dock 0 feeling för Colombian….

#67 Nee.. egentligen inte jag heller.. spikar ju mest troligt oxå en annan här.
#68, Samma som mig då..!
Shit asså, var inne på travsport och kikade anmälningslistorna, det är klart störst i fight i Klass 3 att komma med ju. 1220 poäng krävdes tror jag det var, Casanova chip var sista hästen..
(För övrigt anmälde Kent Knutsson Prince Hilding, synd den inte kom med). I Guld kom Sun Protection med på 645 poäng!
med tanke på att både torvald och superlight vill köras i ledningen så lär det bli en del körning från start lär bädda för att amour ami kommer ner i bra slagläge och efter insatsen på örebro senast så har jag feeling för att han mkt väl kan vara starkast till slut. 5% för tillfället lockar.

#71 Super light kommer väl aldrig till spets och jag tror faktiskt inte Amour Ami har en chans då det är för många bra hästar emot och alldeles för dåligt startspår. Däremot börjar jag själv vackla när det gäller att spika Super light men jag kommer definitivt ha den som första streck
#71, Haha kanske låter lite negativ nu men allvarligt talat… **NÄR FAN TROR DU INTE PÅ BERGH?
Jag bokstavligt hatar han efter årets största idiot körning ever (Orchidee D'Aunuo** 30/6).
Sen lär det ju knappast bli körning eller? Åkesläpper sällan till Super Light, hejja Kaitsus scenario!
#72, Klart du har börjat göra, du blir mer och mer imponerad av mig hur mycket rätt jag har och jag tror ju på Spring Ray så 

Ja så är det :-) och jag skulle bli ännu mer imponerad om du spikade i ett lopp till där du dessutom har direktkontakt med ägarna :-) Men du jag kan ju inte bli så imponerad för hur mycket har du vunnit ngn gång på trav? 2000:- eller ?
#74, Hahahah ;) Hehe ni gillar den dära"glädjesumman 2000:-" lol!

#70 Det var ju uppemot 40 anmälningar till Klass III inte så konstigt att det krävs poäng, max 15 anmälda till guld.
Hoppas att Spring Ray visar sig från sin bästa sida, distansen är bara ett plus. Kommer väl ihåg när han runda hela fältet i Harpers och dundra runt på 13.6…
Andaloux gick riktigt bra igår på Vaggeryd, det var ju den och Spring Ray som vart dåliga i halsen efter Finland.
#76, Jojo, men ändå intressant… Att det är hårdare konkurrens i lägsta klassen, kanske inte så konstigt men…. Och du försvara inte pappas hästar nu ;-).
Andaloux var fruktansvärt bra… Ger mig goooda förhoppningar på Spring Ray.

Mmm.. och skulle det nu bli regn (vilket vi såklart inte hoppas på) så klarar Spring Ray det ypperligt!
#78, Nah enligt den senaste rapporten på SMHI sall det inte regna faktist!! Otroligt.. Men förmodligen inte sant…
spring ray vinner aldrig från dödens och det finns inte på världskartan att svanstedt släppeer spets till någon, det går till 99% att garantera. Spring Ray kommer att smyga sin i det längsta sedan och visst kan han vinna, men dte kommer krävas klaff med tempo i alla fall.
Den som sedan tror att super light kan spetsa här får nog drömma vidare eftersom det kommer aldrig att hända! Men jag blir inte det minsta förvånad om wetsholm försöker plocka åt sig vinnarhålet som nästan alltid,,, sedan blir han väl troligen fast där hela loppet också.
Vad gäller spring ray, hur många starter har han gjort på axevalla? har han gjort 1-2 starter är det inte direkt imponerande att han är obesegrad och sedan mot vilket motstånd? statistik går att vrida hur man vill…………
Rickard, jag har inte sagt att HSK är dålig nu, var har du fått det ifrån? men dte var en förvandling av Kari, visst var dte en häst som visade mycket som unghäst, men sedan tog det stop pga bland annat skador,,,,,,helt plötsligt blev det en världshäst då Kari fick ordning på hästen………Finns många travare som har enorm kapacitet men inte får fram det, genom byte av tränare kan dem tända till.
#80, 3 starter och alla bra lopp… Negativman.

Ja Spring Ray vann ju loppet för några år sedan på 13.8. Torvald kommer klart spetsa, men får en känsla av att upploppet är lite väl långt för honom över den distansen. Ska bli intressant att se i alla fall.
#82, Du är påläst Hanna!
#82, Du är påläst Hanna!

tycker nog att nijos scenario stämmer bra enda skillnaden är att jag tror superlight hamnar 2-3 ytter och om han mot förmodan hamnar i vinnarhålet så kommer nog luckan och då blåser han förbi samtliga. Däremot tar han aldrig spets, det gör torvald palema dock tror inte jag att han räcker till 2640 inte mot super light iaf
#85, Om det går sakta kanske fler avancerar till dödens? Helt plötsligt 5:e ut för Super Light då med 800 kvar, då vinner han knappast..

då måste ju han vika ut så han inte hamnar 5:e ut, men visst kan det hända. då vinner han inte det är sant

Super Light förstahäst här! Bra distans, kommer få ett bra lopp härifrån. Ingen står pall för hans spurt till slut. Spring Ray står egentligen på tur för vinst, har gjort mycket bra lopp det sista, men som ni disskuterat tidigare här - sjukdom?? Uppladdningen inför detta??.. Tunk Nafets har växt det sista o visat att han klarar sig mycket bra mot eliten.. bra avslutning senast. En felfri Colombian Nectie är alltid ett motbud.! Torvald Palema spetar men är en sprinter - borde inte gå, men Åke på hemmaplan ska man ändå ha respekt för, han har alltid ett ess i rockärmen! Tar minst 2-3 lopp inom v75:an
#88, Ang. Spring Rays sjukdom… Andaloux var också sjuk i Finland där… Igår gjorde han årets bästa lopp? Så den ena har tagit det bra iaf = inget skit i stallet förmodligen.

Nej det är ju inte säkert att det är något att bry sig om… han ska ju med i vilket fall som helst, systemet jag gjorde åt jobbet åkte 4 hästar med, Super Light, Spring Ray, Colombian Nectie, o Tunk Nafets. Tror egenligen det står mellan super light o spring ray - men jag är så smått allergisk mot 2 hästars lås!
Svanstedt anmälde torvald till dett aloppet på grund av att han tror att 2640m kan vara bra för Torvald, varför? för att hästen har en enorm styrka och motor i sig,,,,,han om någon ska klara lång distans om han bara vill,,,,,,sedan är det bara till att hoppas hästen kämpar. Men det har funnits bra tendenser till det senaste loppen,
Jag kommer annars skratta när super light sitter fast 2.a/3.e invändigt :)
men visst ser jag nog spring ray som ett tidigt motbud,,,,spring ray+colombian necktie är mina 2.a och 3.e hästar i loppet.

då är vi ju nästan överens för en gång skull…. ha ha
precis! det måste ju finnas någon anledning till att Åke anmält torvald palema. Han måste ju tro på någon chans!

Ja undrar hur mycket Super Light ska bevisa men i det här loppet var han helt överlägsen! Bortförklaringarna kommer väl som vanligt hagla här på forumet,
det var väntat att Super Light skulle vinna egentligen, det var väl bara galopp som skulle kunna stoppa han, plus att åke sa att han kommer släppa till Jörgen när han kommer.!
vad bevisade super light? helt seriöst,,,, han fick spets och kunde sedan bestämma i 1.16 tempo under 1 varv, INGEN OCH ABSOLUT INGEN pressade för att få tempo.
super light vann pliktskyldigt och inget annat. Jag rankade upp han till B häst endast pga svanstedts uttalande att han kanske kunde släppa till super light, varje jävel fattar väl att den vinner från spets utan press på sig.
Det är självklart att det inte går att ta något i spåren när tempot är 1.11 sista varvet, uingen skam över super light som gjorde det bra!, men denna vinsten fick han serverad på ett guldfat.
står fast vid att jag inte tror att super light vinner detta från dödens tex,,,,,,men jag får väl vara glad sedan jag hade han på systemet och några i butiken vann mycket pengar på vinnarspelet.
Att Åke ens släpper till honom och att ingen kliver fram och pressar är bevis nog på att det är en fantastisk häst, och kanske sveriges mest underskattade, och hela tiden ska bevisa och åter bevisa utan att aldrig få ngn riktigt bekräftelse som topphäst.
Otroligt fin prestation trots att han fick ett bra lopp.

Han bevisade att han var överlägsen helt enkelt. Bästa hästen vann och på lång distans finns det ingen bättre i Sverige.
#97, Då skulle jag vilja se Riva Del Sole jämte Super Light i 2.5 varv först. Och en fungerande Commander Crowe.
super light har väl inte direkt vunnit några storlopp, det är kanske orsaken till att han aldrig blivit erkänd som en riktig elithäst? aldrig räckt till i de stora loppen tycker jag, tex elitloppet.
detta var ett vanligt guldgäng som han besegrade efter att ha fått bestämma i 1.16 fart första varvet, dra inte för stora växlar av det.
Sedan har väl RDS inte visat det minsta lilla att den ska vara i samma klass som super light, RDS är någon klass sämre. Commander crowe har inte visat ett skit heller om att det ska vara en elithäst. Måste nog ta och besegra någon bra häst först i alla fall.
Iofs men fins flera som Going m.m som han är chanslös mot på LÅNG.

Vad jag vet så är elitloppet 1609meter men det klart det är ju två heat och då kan man ju kalla det lång distans kanske :-) I och med att jag påpekade att det inte finns någon bättre än superlight på Lång distans. Ok going kronos kan jag köpa.
Vann väl på Bjerke nyss, varit tvåa i olympiatravet vunnit storlopp på valla 04 om inte jag minns fel bla före scarlet Knight. Dessutom två grupp ett lopp i Frankrike. Så lite har han väl vunnit. Men visst har han varit bäst just i frankrike. Av den enkla anledningen att de flesta lopp där är på lång distans.