V75-7 Hagmyren 28/7-07
**
V75-7. DD-2. Tvilling. Auto.
2140:
**
1 Jenspeter Hornline - Ohlsson U 64510 12,7a
2 Charles de Gaulle - Goop B 11151 14,9a
3 Khabibulin - Linderoth P 20602 13,4a
4 Enjoy Kronos* - Lindqvist O A 32d11 12,3a
5 Easy Broline - Kihlström Ö 1d542 14,4a
6 Mr New Dawn - Sundberg H-O 41232 12,6a
7 Striking Ås - Adielsson E 40k00 12,3a
8 Mob Muscle - Redén D 00110 13,0a
9 Lugdunum* - Lindblom Å 304d1 12,3a
10 Golden Haro - Svanstedt Å k1112 12,1a
11 Sherman - Olsson D 02451 14,0a
12 Whoisincharge* - Lindberg L d02d3 12,9a
Hoppas challen får ledningen, lugdunum instängd 3.e inner och att åke får kliva fram i dödens.
Innebär att challen säkert får bestämma en stund iaf innan golden haro kommer fram å drar upp lite tempo, lugdunum måste backa sig lös och tappa värdefulla meter och gå ett par sekunder snabbare än tät duon för att hinna fram.
Klart man måste vara optimist med tanke på förra starten och spårlottningen denna gång. Tror dock lugdunum är för svår att stå emot om han kommer ut.
Du glömmer Enjoy Kronos som visat hysterisk form på slutet
njae, gjorde bara bedömningen att det är lite tuffare emot nu, och tror inte han väljer att göra grovjobbet denna gång, och får svårt att plocka alla till slut :) MEn helt sant som du säger, och loppet i skellefteå imponerade verkligen!

Kan bli en rolig avslutning på en svårlöst omgång.

Charles Du Gaulle i ledningen med Lugdunum utvändigt, så kommer Svanstedt och blåser dem till slut.
#1, Varför kör Goop? Klart han kan vinna detta…. Men ingen spik.
varför ska lugdunum sitta fast? åke är ingen bra kusk, men han är absolut ingen idiot, så givetvist ryggar han charles i starten och lär då hamna bra till det i loppet, 3.e utvändigt kanske.
sedan är väl Lugdunum en mycket bättre häst än charles d g, och egentligen alla andra också, galopp emot.
Golden haro, khabibulin och enjoy lavec är tidiga motbud. Sistnämnde är en väldigt fin häst i grunden som har mycket kvar att bevisa,,, fått nytändning hos ny tränare nu. Mr New dawn kanske utmanar om spets……
Khabibulin, kommer ihåg ner den vann V75 typ i sjunde försöket? Från bakspår och gav 4 ggr. Pinsamt.
khabibulin har det skrikits mycket om på v75 tidigare,,, varit hårt spelad mycket och gjort flera bra lopp.
#9, Mjo men skrämmande hur den bara gav 4 ggr då.
Riktigt lurigt, här vill man ha många om man e med….
Tror nog att jag kommer spela fidusar här. Kör jag joker system (vilket jag oftast gör) blir nog Enjoy Kronos A-häst.
CdG hade med Bergh varit akyuell, men jag gillar inte Goop….
Sundberg spetsar, kanske släpper till Goop. Sen är det bara att hoppas att någon Åke kommer tidigt så inte Goopen får göra som vanligt, dvs fuska bort ett varv på 1,18. Enjoy Kronos från 2-3 ytter som smaskig 10%-are blåser allt 300 kvar……
värt att nämna är att easy broline spurtade grymt bra senast, kan skrälla till här också. (trots fel bana), Striking ås är en av de bästa i loppet vad gäller kapacitet, mycket startsnabb också,,,,OM den har börjat hitta formen så räknas han tidigt trots spåret.
som sagt, ett väldigt svårt lopp. I alla fall om lugdunum gör bort sig……..
#11, Goop upp nu på Challen är ju snarare + än -.

Så här spontant får jag nog säga att jag tror lugdunum vinner detta
Jo lugdunum är mkt bra, och säkert som du säger Nijo fortfarande bättre än challen, men jag tror inte det skiljer så mycket som det gjort tidigare iår eller ifjol, är väldigt nöjd med challens insats senast och tror säkert han kan ge lugdunum en match från ledningen, risken är väl att det blir för högt tempo och att golden haro eller enjoy kronos plockar alla till slut.