Tävling? "Oddsjakten".
Funderade lite på hur man skulle kunna utveckal en tävling som spikmästaren så tänkte som Bertil nämnt någon gång att man väljer en häst i vare avdelning också får man oddspoängen..
Ex)
1. Prima Stella
2. Champine
3. Going Kronos
4. Trollfager
5. Travel Ås
6. Jobie Ana
7. Agassi Hall
Vann gjorde Prima Stella [4.56], Champine [12.37] och Travel Ås [1.78].
Således får jag 4.56+12.37+1.78 = 18.71 poäng i omgången…
Nå gillas detta förslag?
låter kul faktiskt
#1, För då är det ju samtidigt lite skicklighet att dra in nåra 5-6 oddsare som spikar.. Eftersom jag endast vann enligt dig på att spela favoriter :)

Bra ide det här med. :)
#3, Härligt härligt…
Slå ihop oddsjakten och platsmästaren till en tävling. Då blir du inte så rökt om ditt "jättedrag" blir avslagen på linjen mot favoriten och bara blir tvåa. Ta sen oddsen och ta bort kommat och addera.
Exampel: jag spelar kalle kuse i lopp1 - han är 2:a och platsoddset är 3,17. sen spelar jag kalle cobra i lopp2 som vinner till 1,01 och ger 1,02 på plats. Min totala summa är då 520 (101+102+317).
Har spelat detta i en tobaksaffär och det är riktigt roligt, favoritnissarna har oftast ingen chans. Sätt en skön outsider på plats som ger 4,25 samtidigt som goopen vinner till 1,67 och ger 1,53 på plats.
Sen kan man ha någon bonus på att man har 7 rätt (dvs 7 inom plats) på säg 300 poäng. Hinner man inte lämna in i tid får man hästar enligt turordningen.
Bara en tanke. 
#5, Hmm men du menar alltså att låt oss säga att man säger Real Desire, som i helgen var 2:a. Platsoddset 4.49 alltså får man 449 poäng. Men om denna hade vunnit skulle man fått 2510 poäng + platsoddset eller "bara" vinnaroddset?
Hade du spelat Real Desire och den vinner så fär du både vinnarodds och platsodds.
Det fina i kråksången är ju att du får betalt för en skräll även om den kanske intehinner ända fram, samtidigt får du lite mer betalt för en ev. favorit eftersom du får platsoddset också.
Dads launcher betalde 405+212=617, vilket är riktigt bra. När vi körde det här förut låg veckovinnarna på runt 2500-3000 poäng, men snittet på runt 1500.
#7, Okej låter kul, testar det då :)
Men 2500-3000 är ju oerhört bra? Men vi kör nog några veckor kanske en månad typ.
Vad heter det då? Vad hette det när ni körde?
Vi körde 5 veckor, det räcker. Folk tappar sugen om dom hamnar för långt efter. Ibland hände det att någon flunkade in en 56-60 oddsare, det var ju ganska oslagbart.
Kommer inte ihåg vad det kallades, säker bara travtipset eller något liknande. Det var tobaksägaren och hans kompis som körde det, vi var väl som mest en 25-30 stycken som tävlade.
#9, Okej. Kallar det "Oddsjakten" då. Startar på Lördag. Kör 4 veckor framåt….
Tack för förslaget!
hahaha självklart e ja och med!

sign me up R.
#12, Arå alla är väl med som var med i spikmästaren antar jag..
Jag är med också Rickard lovar att inte retas med dig mer Hoppas att du förstår att det är skoj
#14, Hahaha.

Kul!! Jag är med!
Lägger vi raderna här?Eller kommer det en ny
#17, Kommer ny. "Öppnar" den imorgon eller ikväll där reglerna står tydligt osv.