v64 solvalla
1: 6 zoccer wadd(5)
2: 3,6,10,12,13,14(8)
3: 1,2,4,6,8,9(5)
4: 6,9,14(8)
5: 2,4(6)
6: 1,5,9,11(7)
1x6x6x3x2x4=879kr
Knepig spik måste jag säga. Och var är Sky Launcher på 5?
knepig spik? zoccer wadd borde vinna enkelt även om hon är dålig för dagen, skiljer helt för mycket i klass mot de andra i loppet. Troligen bara salma boko som kan utmana, men hon har varit borta länge, inte tränad hårt för loppet och ska få snällt uplägg. BORDE vara spel mot ett mål för zoccer wadd, en häst som varit ute mot stoeliten och gulddivisionen möter ett gäng ston som hör till bronsdivisionen och knappt ens platsar där på v75. Tur att jag använder huvudet för att tänka och analysera, du kanske borde testa rickard?
sky launcher, visst kan han vinna, men tycker att alla skriker ut den hästen i media och därav blir han omotiverat mycket spelad,,,,,en häst som har svårt för att vinna, kräver klaff med tempo och ryggar och har tidigare haft svårt att avgöra mot liknande motstånd som han ställs mot nu……….
sir remington=spetsbud och toppform. Target player=väldigt bra 4.a åring med fin kapacitet, bra läge och bra form(1.a hästen i loppet). Lage blir mycket spelvärd, tråkig rad efter en del trubbel men är nog loppets bästa häst och kan avgöra den tunga vägen.
#2, Jo men Salma till spets Drisco i rygg. Zoccer Wadd gör sedvanliga dödensloppet och blir avslagen på linjen av Drisco? Fel distans dock för denne.
om Salma ska köras med snällt uplägg som sagts, då lär jorma KNAPPAST svara zoccer wadd och då är loppet över när lennartsson får överta.
annars tror jag egentligen att zoccer wadd vinner med alla scenarion om hon bara är hyfsad för dagen och salma boko inte har riktigt bra form(vilket hon knappast har).
#4, Iofs. Men då kanske Drisco får spets om inte Salma körs offensivt. Jaja då kanske Zoccer Wadd vinner ja.
Sir Remington har väl dock en ganska bra uppgift, är den favorit tro?
salma boko spetsar mycket troligen o släpper för vinnarhålet……..men även om drisco skulle spetsa så släpper den mycket troligen spets också över 2140m mot zoccer wadd.
sir remington verkar nurmos tro en del på, kanske favorit, blir jämnt spelat i loppet tror jag. On the beach är favorit just nu………..
#6, Okej.. På speed kan ju Drisco lätt speeda ner Zoccer Wadd om det inte är för långt fram.
On The Beach spår 9 va? Lika dålig favorit som Oden Boy i lördags.
att oden boy hade problem med någon skada är svårt att veta på förhand, men det var en bra favorit och framförallt understreckad vill jag säga. Oden Boy hade visserligen bakspår, men var den klart bästa hästen och har utan tvekan styrkan att gå runt ett v75 fält i den klassen.
on the beach är också en mycket bra häst som helt klart kan gå runt allt och vinna den tunga vägen…….

#7 Oden Boy gjorde ett mycket starkt lopp efter första galoppen. Utan galoppen på upploppet hade han tagit pengar tror jag. Utan galopper hade han vunnit lätt och var därför en motiverad favorit.
Precis som Nijo säger är det svårt på förhand att veta att hästen har ont någonstans, kanske bara visar tecken på det när det är tävlingsfart.
#9, Upphämtaningar är alltid överskattade.
Olle Carlsson från bakspår på V75 är aldrig en bra favorit för mig.

- 5 Salma Boko
- 3,8
- 1,6
- 4,7,8,9,10
- 1,4,6,9,10
- 9 On The Beach
1. 4.6
2. Alla 15
3. 1.4.6.9.12
4. 2.7.10.12.14
5. Shiburre
6. **Sir Remington
900 kronor. :)
**Tävlar mot Nijo :)
om du ska tävla mot mig så ska du lämna in ditt system på tisdagen och du ska inte se mitt system innan så du kan anpassa dig efter det.
finns mycket information som jag tyvärr inte hade tillgång till igår när mitt system lämnades in………..
Vågar inte spika Shiburre för att jag vet inte riktigt hur hästar tar det med att dom åtegärdas med en spruta som han har fått.Sånt får vi tippare aldrig reda på.Normalt så skall det väl funka bra men ville bara säga det
avd:1) 4,5,6,7 (9-2
avd:2) 10 ( 6-8
avd:3) 1,4,5,6,9 ( 2-12
avd:4) 1,2,4,14 ( 9-8
avd:5) 6 (4-10
avd:6) 1,5,7,8,9,11,12 ( 4-10
560 rader
#13, Hehe var ju lite småoseriöst dårå men.. Har inte läst på så mycket som vanligt på V64 ändå. :)

1: 6 Zoccer Wadd
2: ALLA 15
3: 1,6
4: 12,14
5: 3,10
6: 1 Sir Remington
120rader/kr

Solvalla 30 2007-07-25 V64
Avd
Ordinarie
Reserver
1
6 Zoccer Wadd
2
3 6 8 10 14
3
1 4 5 9
4
1 2 4 7 9 10 12 14
5
4 Shiburre
6
7 M.T.Buffet (Chansspik)
160 rader * 1 * 1,00 kr = 160,00 kr

#10 "Olle Carlsson från bakspår på V75 är aldrig en bra favorit för mig."
Jag brukar se på hela ekipaget, alltså både kusk och häst, då jag tar ställning till mina spikar. Jag anser att båda är viktiga för att bedöma segerchansen för ekipaget.
För övrigt anser jag (till skillnad från dig antar jag) att Olle Carlsson är en oerhört duktig tränare och en klart duglig kusk som håller hyfsad v-75 klass.

#18 Woooooord!!
#19, Hahahaha :)