Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 456 ggr
Rickard007
0

V75-6 Axevalla 21/7

Bronsdivisionen, försök 5.

1.

GINO (DK)

Falsig Bo

2640:1

2.

KEY TO DREAM* (DE)

Kihlström Örjan

:2

3.

ULTIMO HÅLERYD

Uhrberg Thomas

:3

4.

LITTLE BIG HORN

Jansson Torbjörn

:4

5.

ALVENA LISTON

Adielsson Erik

:5

6.

EARL TILLY

Svanstedt Åke

:6

7.

LASS FORMULA

Sjöberg Patrik

:7

8.

JAMES BOND

Berntsson Christel

:8

9.

FRANCOSO

Bergh Robert

:9

10.

TRAVEL ÅS

Larsson Fredrik B

:10

11.

SPYFISH* (FI)

Lennartsson Per

:11

12.

WISS NIGHT HAWK

Eklundh André

:12

Rickard007
0

Earl Tilly bara vinner? Stor favorit med? Men bakom denna ett öppet lopp…

Travel Ås helt klart streckvärd förmodligen?

Kaitsu
0

Mjo, ser bra ut för Åke.. Earl Tilly sitter troligen i spets tidigt men jag gillar Ultimo Håleryd som Uhrberg kan servera ett fint lopp från spår 3. Alvena Liston kan få problem med sitt 5:e spår då det är en stor häst.

Kaitsu
0

Mjo, ser bra ut för Åke.. Earl Tilly sitter troligen i spets tidigt men jag gillar Ultimo Håleryd som Uhrberg kan servera ett fint lopp från spår 3. Alvena Liston kan få problem med sitt 5:e spår då det är en stor häst.

Nijo
0

Earl tilly är en mycket fin häst i grunden som det finns/fanns stora planer för, skickades bland annat till frankrike och har varit med i alla de stora årgångsloppen som unghäst i sverige. BRA segerchans!

Bakom är det vidöppet, 2,3,5,9,10,11 vid gardering. Framförallt travel ås tycker jag!

Rickard007
0

#4, Japp.. Travel Ås kanske bara blir en 10%?

brutalaccent
0

sticker jag ut hakan o säger Gino som verkligen har formen i Zenit. vunnit 2/3 på sistone och detta över aktuell distans (även en på Axevalla) kommer att hamna bra till i detta lopp och kommer att bli väldigt lite streckad skulle jag tro. kommer iaf att vara med på min lapp.

kanske man vågar börja tro på Travel Ås om han har slutat upp med dumheterna att galoppera nu. har ju tagit två raka nu, dock i enklare sällskap. och spår 10 drar ju ner förhoppningarna lite. men på strecken är han ju helt klart intressant.

men även 4 Little Big Horn, 5 Alvena Liston och 6 Earl Tilly är intressanta och kommer att vara lågt spelade på strecken.

Travel
0

Jag säger det igen, Travel ås har aldrig galopperat om han inte varit skadad! förutom när Ulf Eriksson körde. Han är inte skadad nu, viktigt att veta. Distansen borde vara ett plus i och med att det är derbydistans och han blir aldrig trött. däremot så är det ju andra bra med och framspår hade ju inte gjort något men visst har han bra chans

Travel
0

#6 glömde säga att det verkligen var enklare gäng i synnerhet andra segern, men han har gjort det väldigt bra, men som sagt minst 5 klasser bättre motstånd nu. hoppas på tempo och sedan ta dem på speed.

Rickard007
0

#6, " men även 4 Little Big Horn, 5 Alvena Liston och 6 Earl Tilly är intressanta och kommer att vara lågt spelade på strecken."

Vad menar du med det, Earl Tilly lär väl bli favorit på en 75% eller? Eller vem skall annars bli det?

#7,8, Heja Travel :)

Travel
0

earl tilly lär ju bli storfavorit, bla spikar travnet

Rickard007
0

#10, Ja det tror jag med.. Vaddå spikar travnet… kan väl inte ha systemförslag redan nu? :S

Travel
0

jo kommer nästan direkt

Rickard007
0

#12, Jasså… Knepigt… Så snabbt…

Hur ser deras rank ut i avd 3+7, elr ja vilka hästar har dem med där?

brutalaccent
0

hehe. köp ett konto.. -:P

Rickard007
0

#14, Nah… Finns ju vänliga själar. Inte så värt att köpa det för att vilja ha deras tips i 2 lopp? Eller ja vilja ha, kul och se hur dom har tippat.

Travel
0

francoso struken (bricka 9)

Rickard007
0

#16, Synd för det öket hade dragit på sig lite streck.. 7-8-9-10%?

Travel
0

bättre bakspår och mer plats i volten för vår spik!

Rickard007
0

#18, Hehe så du tycker man ska spika, Earl Tilly är bra..

Travel
0

6% är ju direkt löjligt än så länge. Allt är ju bra med hästen så jag tror inte han är sämre iaf. Dessutom är det väldigt få hästar som bara vinner och vinner. mer på mail

Rickard007
0

#20, Jojo men Åke på hemmaplan denna helg med bra häst..
Men jag håller med 6% är grymt bra.

Ok!

Nijo
0

travel ås får väl en 15% streck,,,,men earl tilly blir ju veckan bank och därav blir han hårt spelad till 70-80% troligen,,,,,,,svårt att se han förlora detta.

Travel ås har bakspår också, knepigt. Men visst är det en mycket bra häst med vinstchans.

Rickard007
0

#22, Lär låsa på de 2 för Travel Ås skull :)

Travel
0

visst har earl tilly varit mycket bra, just för att han blir så stor favorit så tycker jag det kan vara rätt att plocka bort honom. För så överlägsen tror iaf inte jag han är (något färgad)

Rickard007
0

#24, Jag brukar inte vara feg och inte våga plocka favvosar men plocka bort nu, nej.

Travel
0

bzzzzzzz

Nijo
0

faktum är att det är en svår omgång med väldigt få (bra) spikalternativ, därav får man acceptera att spika en stor favorit.

Rickard007
0

#27, Visserligen kan det vara lite tråkgit ibland när en häst som man tänkt spika blir lite väl stor favorit, dock så tror man på hästen känns det ju jobbigt att gardera?

Nijo
0

jobbigast är att spela mot Travel Ås,,,hade Travel haft spår 6 och earl tilly spår 10 så hade jag nog spikat Travel Ås……..Men att Travel ås ska besegra Earl tilly från dödens har jag mycket svårt att se.

Rickard007
0

#29, Kanske, dock känns ju bara Travel Ås sådär i träningen eller hur var det Travel? Flört

Travel
0

Efter de rapporter jag har fått från stall Fredrik B Larsson så är vi näst intill chanslösa :-) Streck på allt över 1% är överstreck. Fast skulle ändå inte vilja byta häst med Åke om jag fick. 

Hästen är iaf iordning kördes igår sista jobbet med innan start och allt var bara bra.

Rickard007
0

#31, Haha ja mener det ^^.

Travel
0

Båda hästarna sjuka och totalt mörker, fan vad tråkigt det är ibland

Nijo
0

hästen var usel och styrningen från fredde sämre. Är det så man kör för seger? låter ledaren bestämma i 1.18 tempo………..

men visst kan hästens insats förklaras omd en var sjuk, dock inte kuskens insats!

Rickard007
0

#34, Vem som helst fattar att den var sjuk.

brovve
0

utan att veta, så har jag en känsla av att kusten känner som det finns att åka med eller inte, känner man att ngt är fel på hästen så finns väl ingen vitts att köra med den?
Tkr du det är dumt tankesätt Nijo?
För om jag förstod dig rätt så ser du helst, att kusken oavsett hur hästen känns, försöker köra för seger och låter det kosta vad det kosta vill?

Njae, spar hästen tills den blir frisk är mitt tips iaf..

Travel
0

Helt rätt brovve, ingen vill köra med en häst som inte känns ok. Det finns nya lopp senare.

Rickard007
0

#37, Japp… Åby Stora… Jubilumspokalen… Sundsvall Open Trot… ;)

Nijo
0

köper inte resonemanget, om Fredde tror att hästen är sjuk så tar han antingen ut hästen elr sitter kvar och hoppas på lucka till slut, man går garanterat inte på först i 3.e spår när attackerna kommer.

tror helt ärligt att fredde inte hade den blrekaste aning om att hästen var sjuk, då startar man den bara inte.

Rickard007
0

#39, Han hade visst tankar på att han var sjuk det fick Travel veta innan start som han sedan sade till mig.. Lägg ner bara.

Nijo
0

ok, men då är väl fredde en jäkla idiot som startar hästen! är dte inte så man förstör hästar totalt? genom att starta dem när de är sjuka

Rickard007
0

#41, Han var ABSOLUT inte säker.. Hästarna hade varit lite lojja.

Travel
0

Tyvärr var det så att han värmde hur bra som helst, men i och med att hästarna gått så dåligt under fredagen och att juliana space inte gick heller så var det lite oroligt. det innebär ju att man kör mindre offensivt. Tyvärr var farhågorna riktiga men inget man kunde veta då inte hästen kändes dålig i värmning eller provstart.

Harry_Boy
0

Synd , då jag var helt "säker" på Travel Ås och bara väntade på urladdningen. kostade en del på DD.

hade en liten slant mot ettan, stod väl i nästan 500 slängar. Blivit en bra julsemester……….

Rickard007
0

#44, Hehe… Ja det var synd! Vi hade psik på vårat system bland annat.

Travel
0

Jag kan säga att vi var rätt säkra också :-) kostade mig många fina pengar tyvärr. Får ta dem i nästa start istället

Rickard007
0

#46, Haha jajemänsan då jäklar :)