Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 353 ggr
ThomasH
0

V75 Solvalla 12/11-05

Här är mitt systemförslag som bygger på mina artikel V75 Tips Solvalla 12/11:

V75-1:10 Zoccer Wadd(A), 4 Blues Office(B), 2 Flying Young(C)
V75-2: 4 Riva del Sole(A), 10 Gift to Europe(B), 9 Extreme Smile(B) , 6 Conrads Comet(B), 8 Acclaim(B), 2 Echo Tilly(C), 5 Quattro Kash(C)
V75-3:10 Dumle Loss
V75-4: 5 Loverboy Pellini(A), 3 F.D.Currie(B), 4 Royal Will(B), 9 Fyrtum(C)
V75-5: 1 Nyby Bengan(A), 11 Räser Sune(B), 3 Skogsbackens Einar(B), 2 Jaques Brodde(B), 9 Perfect Hornline(B), 8 Bella Gigant(B), 10 Gangster Aubiose(C), 7 Victory d'Or(C)
V75-6: 3 Prince Valliant
V75:7: 4 Born at Last(A), 1 Rado(B), 2 Kahili(B), 6 Empire B(C)

Systemet är på 2688 rader som reduceras till 997 rader genom:
min 1 av 3 utgångshästar (fet stil), 1-4 A-Hästar, 1-3 B-Hästar och 0-2 C-Hästar. Det ger en vinstchans på 79 %

Lise-Lotte
0

Francoso är struken.

Återkommer under senare idag med lite funderingar.

//Lise-Lotte

ThomasH
0

Då plockar jag in Fyrtum på mitt systemförslag

mvh/Thomas

Bertil
0

1: 10

2: 4-6-8-10

3: 1-7-9-10

4: 5

5: 1-2-5

6: 1-2-3-4-7

7: 1-2-4-8-10

1200r => 600kr

Lise-Lotte
0

Avd 1) Zoccer Wadd har varit fantastisk så här långt och har visserligen varit ifrån tidigare och gjort bra lopp men har då haft bättre spår än nu. Jasoda är startsnabb och jag blir förvånad om de släpper spets och jag blir också förvånad om Sjunnesson INTE släpper om de skulle hinna före. Loppet kan Flying Y få. Zoccern känns som en favorit i fara.

Avd 2) Riva Del S eller Conrads C i spets och jag tror mest på den förstnämnde. Accalaim var inte alls bra senast där Håkan vikte fram spöt tidigt utan respons och underlaget säger man var anledningen och om så - så ska han passas nu. Extreme S har bättre spår än Gift to E men båda är starka till slut.

Avd 3) Digger Crown var tvåa i elitloppsförsöket bakom Gidde Palema men tyvärr så blev det galopp i finalen. Mycket startsnabb och mycket bra i spets. Ser bara en till tidigare elitloppskandidat och det är Victory t som inte gillar rygg och kommer således sändas fram så snart det går eller rättare sagt när VT visar obehag och de kommer från samma stall om man säger så. Dumle kommer garanterat sändas fram långt före målgång och hamnar? Både Caramba H som visat vad han kan som Home B kan gå fort till slut. Passa Home B som skräll här med kanonläge. Favorit i fara!

Avd 4) Nu lär det väl bli Loverboy P i spets för Exotic B släpper väl. FD Currie hamnar var – i dödens? Till slut på upploppet kommer Fyrtum.

Avd 5)  Nyby Bengan i spets – visserligen många jämngoda tidsmässigt men undrar om det inte blir spets å slut? Första motbudet är Victory D´or. Sixten P får stå tillbaka helt.

Avd 6) Förslusten kom senast och jag tror det blir samma visa nu med Prince V. Ornellaia verkar Stig H tro en hel del på och är startsnabb. Men oavsett – den som hamnar i spets kommer att få garanterad massage av Mack November. Vem tjänar mest på det – Tygo Y och Lassiter får mina röster i så fall. Favorit i fara utan tvekan.

Avd 7) Born At last trycker sig till spets med Rado i ryggen. Kahili i dödens. Till slut Empire B och Majesty of Rock kommer på upploppet.

Summa sumarum flera storfavoriter som jag anser vara favoriter i klar fara!

//Lise-Lotte

hafor
0

Min analys och systemförslag finns under Kamelerna på Sovalla

hafor
0

#4 Lise-Lotte, Åke var mycket nöjd med spår 10 för Zoccer Wadd. Det bästa tänkbara av de som finns! Hon tycker bäst om att inte ha hästar bakom sig i starten då hon slappnar av bättre (läs stressar inte upp sig) med bakspår! Dessutom lagom stort fält att runda (då någon försvinner i startgalopp :-)

Alla lopp ska köras, men nu hävdar jag bestämt att det är Järvsöfaks-nivå på den spiken!Cool

Sedan håller jag med dig om Nyby Bengan Flört

ThomasH
0

Tyvärr så håller inte jag med, varken på Zoccer Wadd eller Nyby Bengan. Zoccer Wadd, kan vinna och bör vinna, men då Blues Office är så löjligt underskattad så tänker jag plocka med henne. Nyby Bengan har ju inte mött några odjur, så honom garderar vi.