Trav iFokus

Trav

Etikettbolagsspel
Läst 1207 ggr
hafor
0

Kamelerna på Åby 17 december

Den här gången tänkte jag dela upp min analys i 3 huvuddelar:

Favoriter i fara Tänkbara spikar Analys per lopp

Favoriter i fara:
V75-1: även om det bär emot att konstatera det så har 10 Ebel blivit lite väl stor favorit och då brukar det kunna gå troll i maskineriet. Han är ju inte helt travsäker och voltstart ökar ju inte chansen. Kapacitetsmässigt är han bästa hästen anser jag fortfarande.

V75-2: Finns väl ingen utpräglad favorit, men här tror jag man gör bäst i att kryssa på för vad det går. 3 huvudfavoriterna:
4 Pulpa - 4:e spår och volt och dessutom bara stallets andra häst enligt Hans A
(update) _Erik Adielsson tyckte Pulpa var en av hans bättre chanser och skulle förmodligen inte satsa lika hårt i starten imorgon som senast.
_6 Symfoni Sund - Ludde säker på seger, men Luddes hästar gillar sällan Åbys bana.
7 Information Center - kan hamna på vingel från spår 7

V75-3: Igentligen inte så att jag tycker att 4 Flying Herkules är i direkt fara, men vad får Per L för körorder med 5 Noa Savoy den här gången. Även 3 Lukas Lupin kanske laddas och då får spetskandidaten lägga mycket kraft direkt. Det håller inte mot trion 2 Tunk Nafets, 8 Born At Last och 9 Kahili.

V75-4: 4 Charles De Gaulle - 4:e spår och volt rimmar inge bra när man är galopplysten. 

V75-5: 2 Sara Lu Hanover - ett lopp gör ingen kanon. Hon var mycket bra i senaste starten, men det ger inte förutsättningar för att bli en motivierad 82%-are. Dessutom har hon trampat sig i hagen sedan senast och Stig-H var lite fundersam hur hon kommer att känna av det i loppet.

V75-6: 6 Viktor På Äng är inte helt på topp enligt Flemming och får svårt att nå spets med 4 Red River innanför sig och 7 Angel Victory med framspår. Dessutom hävdar Tobjörn Näslund att 11 Gift Of Europe ska ha bra chans att vinna.

V75-7: 11 We Two har ett imponerande staket (LL-favorituttryck :-) på 4 raka. Men spår 11 kräver en del flyt på vägen.

Då kan man undra om det finns några tänkbara spikar Räcka ut tungan

V75-1: 10 Ebel är trots allt en urstark häst med rätt distans. T.o.m. Timo Nurmos kan tänka sig att spika sin egen häst. Om det inte spökar allt för mycket så är jag övertygad om att han trots allt krossar alla med ett slutvarv runt 1.11-1.12.

V75-2: Här ser jag ingen spikkandidat om man inte vrålchansar med Luddes 6 Symfoni Sund. Men det skulle jag inte göra.

V75-3: 4 Flying Herkules är ju spik hos många den här omgången. Och är det någon kandidat i detta loppet så är det FH som var rätt bra senast och är bra vinterhäst. Men liten varning enligt ovan kvarstår.

V75-4: Klass III ger sällan några spikkandidater. Så även denna gång. Om jag dock skulle tvingas välja en chansspik så blir det 10 The Good Boy.

V75-5: Här ser jag inte heller någon klar spik. Med vunnen kunskap om SLH trampskada i hagen så skulle jag aldrig spika henne!

V75-6: Även här blir det inte möjligt att plocka ut en spik.

V75-7: Även här tror jag det blir svårt att hitta en riktigt bra kandidat.

Analys per lopp

V75-1: 10 Ebel är som jag ser det hästen med bästa kapaciteten, men får ofta grovjobba och kan inte växla tempo. Måste köras i stort sett hela vägen. Värst emot är väl 4 Ålarökarn och 1 Empire B samt 8 Roger Hornline (om han håller sig på benen).

V75-2: Ludde anser att han ska få spets med 6 Symfoni Sund, men både 3 Joeann Nicc och 1 Elegance Lady är riktigt snabba från start. Möjligen släpper EL till sin stallkompis JN och Ludde får harva i dödens igen. 10 Ritzy Hornline varvar lysande insatser med lite mindre bra löpningar. Nu står hon på tur för ett bra lopp. Se upp! 7 Information Center spikade jag förra veckan, men jag undrar hur hon står pall för 3 relativt tuffa lopp på bara 17 dagar ? Slutligen har jag kvar den största rysaren i loppet, 2 Kings Blondie med stor galopprisk från spår 2, men som hade en riktigt rykande spurt senast från sista plats till 2:a på V75 i Kalmar efter att ha startgalopperat och tappat 30-40 meter. 4 Pulpa räknar jag med galopperar bort sig igen från spår 4! Tas inte med på kupongen. En annan galoppkandidat är 5 Operett Brick, som annars har mycket bra fart.

V75-3: 4 Flying Herkules eller många. Dessutom måste man välja spik. Annars nämnde jag de övriga ovan.

V75-4: 10 The Good Boy är nog bästa hästen. Senaste insatsen är bara att glömma, han drack inget på 9 timmar, svettningar och aningen halt inklusive resa. Ingen bra kombination. Nu är han åter helt fräsch enligt tränaren och hemmaplan och Björn Goop. Upplagt för bra insats, kanske hela vägen hem! Jag chansspikar!

V75-5: Här lär det bli desto fler. 1 Blues Office har åter spetsläge, men utan direkt utmanare om densamma. 3 Caprice Hörda (stark tvåa senast trots att hon kördes med hakar som hon inte gillar) har säkert bästa slutrökaren av alla i loppet. 2 Sara Lu Hanover vågar jag inte ta bort, men rankas bara trea efter förutsättningarna. Dessutom plockas 9 Dame East med som kan få loppet i draget bakom BO.

V75-6: Efter strykningen av 1 Wish For så tror jag 4 Red River tar spets enkelt. 6 Viktor På Äng ska köras lugnt från början enligt Flemming. Möjligen kan 7 Angel Victory eller 5 Supra Håleryd utmana med den vinklade vingens hjälp. 10 Pampino och 11 Gift To Europe behöver hjälp med fart och tempo, annars får de svårt att hinna fram. 3 Cassius Saar har visat tveksam form senaste tiden och blir utanför kupongen.

V75-7: 5 Foreign E.A. och 11 We Two är huvudfavoriter och säkert de bästa hästarna. Men jag väljer också att ta med 4 Flowers Victory som tar spets, 6 On A Starship bra form och 2 Viggo Dorann som möjligen kan utmana om spets. Om Ludde och Lennart F kivas om spets och kör bort varandra så gynnas de 2 favoriterna.

ThomasH
0

Bra analys hafor, den senast informationen är att Foreign E.A som var oförsvarligt svag senast, men då gick han med skor runt om, nu blir det barfota igen som vid  segrarna. Vidare så är ju Ebel klar för finalerna på annandagen, vet ju sedan tidigare att han körs inte för att få blodsmak för att vinna i sådana lägen

hafor
0

#1 Det är sant att de kört Ebel lite på sparlåga inför finaler tidigare. Kanske enbart startar för att ge honom en bra genomkörare som kan ge lite pengar istället för några träningsvarv hemmavid och därmed hålla honom peppad inför finalen. Jag valde inte heller att spika honom. Fast samtidigt får man då ifrågasätta Timos uttalande om att han själv anser honom som tänkbar spik! Knappast juste mot spelarna. Kan Per Lennartsson acceptera ett sådant upplägg ?

Kanske det räcker med 2 hästar i V75-7: 5 Foreign E.A. och 11 We Two.

ThomasH
0

Nej, jag tror inte att Timo är oärlig, men samtidigt tror jag inte att Per kommer att plåga honom för att få ett hedersamt 2:a pris. Ja, möjligt att det räcker med dessa i V75-7, jag har av någon anledning blivit svag för Mirielle Ås, som är bra och kan få ett fint lopp med tanke på den vinklade vingen.

ThomasH
0

Jag saknar lite bra tips, för utom hafors genomtänka analys. Lise-Lotte, jag saknar dina avslag och bertils snedtips. Om inga andra bra tips kommer så gör jag en rad baserat på min tips med beaktande av hafors tankar.

Lise-Lotte
0

Avslagen är synnerligen få denna omgången och jag ser egentligen bara en som jag sätter frågetecken bakom som favorit - Charles De Gaulle.  Spår, orutin, långresa och har slagit vilka storheter? Erik upp är dock ett plus men favorit, nej!

Avd 1) Flera med form här egentligen och frågan är hur mycket kommer det att kubbas här och hur många kommer att vara i vägen för Ebel. Inte ofta som avdelning 1 upplevs kräva flera streck. Empire B tar kanske spets men släpper, Face the Evil var bra i lördags inte sämre nu, Perosos Y har gjort flera mycket bra lopp på slutet utan att få vinna, Erik behöver en vinst, Ålarökarn förstås, Roger H verkar ha stabiliserat sig duktigt så fram eller bakspår är nog inte lika viktigt längre men nu är spåret lurigt, tredje in, Present glimmar till emellanåt och har ett bra spår därbak, Ebel hur många kommer att vara i vägen på slutet, Juvel T satt fast senast och passa på hur balanseringen blir där och så Anelka som tycks ha en alldeles sällsynt formkurva som inte någon förstår sig på. 2640 innebär att alla har en chans att komma in i matchen och himlars så besvärligt detta loppet har blivit, jag kladdar ned kupongen denna gången.

Avd 2) Har Hafor belyst strålande bortsett fadäsen med Pulpa utan plats på bongen men det är utdelning på 6 rätt också Flört

Avd 3) Flying H nu med skor är såå mycket sämre har man läst på sina ställen, sicket blaj säger jag Cool

Avd 4) "Avslaget" avhandlat nu till ev vinnare. Prince Of The Sea i spets och kan mycket väl rinna undan där, The Good Boy står på tur för en seger å så lilla Nisse om han sätter fötterna rätt. Scoccos Star ska man nog ta en närmare titt på. Verkar synnerligen upp å ned men stark.

Avd 5) Sara Lu Hanover´s trampskada har jag helt missat när ska den skett, idag?

Avd 6) Fortsatt första känslan på Angel Victory och blir A häst men har jag råd så kladdar jag ned detta loppet också helt klart.

Avd 7) Viggo Dorann fortsatt vinnare hos mig och det kanske finns två avslag i alla fall i form av för stora favoriter. We Two jättefin rad absolut men har slagit vad, spåret första gången på rikstoton ska bara knalla runt dessa, trots snabba pengar står han endå lite hårt inne och som sagt snabba pengar ….. Fördel långt upplopp och över400segrarmannen därbak.

//Lise-Lotte

ThomasH
0

Ja, Lise-Lotte, denna gång håller jag med dig, men vad tror du om Mirella Ås, Barfota Foreign E.A och framför allt Nicolas Cage och Ynot Boy i V75-4?

Bertil
0

V75 Åby 2005-12-17

Tack vare Lise-Lott drog jag en vinstlott senast i det att jag tog med Made In france i avd. 1 resten skötte sig själv liksom min tidiga varning för Cotton Road i avd 4 och sju rätt plus lite krafs gav strax under 30k på mitt privata spel och 5 rätt till "hafors kameler".

Denna vecka är det lite lurigare eftersom som "rödnäsan" tänker skruva fast skor på veckans mest givne segrare. Ni som är måna om "knapitatet" garderar avd. 3. Jag gör det inte. Dessutom vet ni väl att Åby kör med vinklad vinge och då är ju analysen liksom klar!

Ni kanske tycker att detta verkar enkelt, MEN…..vänta tills jag har förklaratJ

Avd 1:

2. Brave Sand kan ni skippa i detta sällskap.

4. Ålarökarn vinner inte från spår fyra

6. Pesos Yankee tar vi med tidigt på bongen, spetsbud och vassa avslutningar

8. Roger Hornline får svårt här trots allt även om han kan vara spurtvass!!

10. Ebel måste ses med bra chans, men man ska inte spika.

tips: 10-6

Avd. 2:

1. Elegance Lady kan mycket väl försvara innerspåret

3. Joeann Nicc kan utmana om ledningen och då kan hela loppet bli som förryckt!!!

4. Pulpa bör inte ha någon som helst chans här

6. Symfoni Sund höll jag högt senast och ännu högre nu.

7. Information Center hamnar utvändigt och sedan är det upp till bevis. Knappast som jag ser det.

8. Foxtrot raden kunde varit roligare, men Mäster har fart i stallet nu

tips: 6-7-1-3-8

Avd. 3:

3. Lukas Lupin kommer inte till i detta lopp

4. Flying Herkules vad mer kan man säga annat än att han tar på sig skorna

5. Noa Savoy för er som "garnerar" men troligen för vek.

8. Born at Last om det körs på där framme så finns kraften hos denne

tips: 4

Avd. 4:

2. Nisse kan ni skippa, han kommer inte förrän på Julafton om ens då!

4. Charles de Gaulle deklarerade jag tydligt senast att chansen var liten. Större nu!

8. Nicolas Cake har visat sig kunna vinna. Vad mer kan man begära?!?!

10. The Good Boy har "good kusk" och det är mer än jag har !!!!

tips: 4-8-10

Avd. 5:

2. Sara Lu Hanover har mött långt värre hästar än dessa!

5. Millan Pamela enda tänkbara motbud

tips: 2-5

Avd. 6:

Vidöppet och vi tar förståss alla utom  1. Wish For

tips: 2 t.o.m. 12

Avd. 7:

3. Email Launcher ser segermogen ut!

4. Flowers Victory vill jag inte ställa bort

5. Foreign A.E. här snackar vi kapacitet, men ledningen får han inte och….vad göra…."GARNERA"

6. On A Starship glöm inte

7. Melker Loss bättre än raden

8. Mireille Ås kan mycket väl segra härifrån

11. We Two Om allt klaffar så springs det kringlor runt övriga. Bakspår inget hinder.

tips: 11-5-8-7-3-4

Systemet:

1: 10. Ebel, 6. Pesos Yankee

2: 6. Symfoni Sund, 7. Information Center, 1. Elegance Lady, 3. Joeann Nicc, 8. Foxtrot

3: 4. Flying Herkules

4: 4. Charles de Gaulle, 8. Nicolas Cake, 10. The Good Boy

5: 2. Sara Lu Hanover , 5. Millan Pamela

6: alla 2-12

7: 11. We Two, 5. Foreign A.E., 8. Mireille Ås, 7. Melker Loss, 3. Email Launcher, 4. Flowers Victory

3960r => 1980kr men vi reducerar ner det till 700kr

Lise-Lotte
0

Thomas; 

Foreign AE är trög och jag har svårt att se att det blir det tempo som han behöver här.

Nicolas C behöver dels hoppas på lucka och som det ser ut sätta personbästa och kusken är nog bara glad över att få vara med. Verkar vara prov- och kvallopp han sysslar med mest (nu var jag lite väl elak) Sårskada, hosta, infektion och hovböld det har varit en del där. Nu senast då sårskada och saknar lopp nej jag tror inte på den alls.

Ynot Boy verkar ha problem med att hålla sig i trav men spår 1 kanske underlättar? Sjunnesson gillar ju att slicka sargen så det är väl heller inga problem med, ironi…. Står stentufft inne, nej!

Mireille Ås jaa det var värre frågan är ju vart hon hamnar, kan ju bli bra då hon är skapligt startsnabb. Kan vara värd att bevaka om det är tänkt med flera streck i sista.

//Lise-Lotte

ThomasH
0

Bertil, Wish For är struken, annars håller jag med dig om det mesta utom Millan Palmellan, där är Blues Office värst emot, Information Center och Brave Sand, som jag tror på. Frågar dig, liksom Lise-Lotte, vad tros du om Nicolage Cage och Ynot Boy?

Bertil
0

Thomas, Ynot Boy ska inte räcka till här och spets kan han inte nå heller. nicolas cake har jag ju med i min analys samt på mitt system.

illan Pamela brukar väl komma igång när vinter sätter klorna i våra travbanor, eller minns jag fel?

mvh

Bertil

dyltz
0

Hejsan,

Bra info som bjuds dock tycker jag att ni glömt en kamel i avd.4 6:an Jonnie Style bra spår i volten och hästen är riktigt snabb ut i voltstart, bör sitta i ledning och stannar där. Båda favoriterna dåliga spår och galoppbenägna. Känns som en bra spik.En av få hästar i omgången med rekord i sista och som det brukar heta form slår klass

Mvh

Dyltz

hafor
0

#5 Lise-Lotte, jag är tacksam även om jag får 6 rätt :-) Angående Sara Lu Hanovers "trampskada" så står det i Stig-H's krönika i fredagens Aftonbladet att han "måste lämna en brasklapp eftersom hon trampade sig i hagen i måndags. Hon är symtomfri från det med det är ändå ovisst hur hon reagerar när hon måste gå för fullt." Det luktar tveksamhet från Stig-H. Alltså kommer han sannolikt köra mycket snällt lopp om det bara går. Kan bli svårt då förutom om hon känner av något undet loppet.

#7 Bertil, jag hade ju Made In France på min spikrad! :-) Sedan måste du nog ha missat att V75-1 är voltstart och då har Roger Hornline invändigt bakspår bakom Empire B. Ingen vinklad startvinge här att ta hänsyn till :-)

#11 Dyltz, jag har 6 Johnnie Style som andra rankad häst i V75-4, men eftersom jag valt att chansspika 10 The Good Boy som kom han inte med. Jag tror också att JS tar spets, men att TGB sprintar förbi innan målgång.

Preben
0

Hej Thomas,

Jag skulle bara vilja varna för att det säkert kommer att vara smetigt på Åby vilket gynnar de starka hästarna av typen millan Pamela, symphony sund, born at last och det finns säkert flera, kolla smet index innan du drar de sista strecken.

Preben

Bertil
0

hafor, det gick lite fort när jag sent om sider satte igång med att titta på veckans omgång. Ändrar det där med vingen, här syns det tydligt vilka som vet vad de talar och och vem som sitter och gissar.

Och rätt ska vara rätt, du hade också Made In France i tipsen, men det var inte det som fick mig att ta med Made In France.

mvh

Bertil

hafor
0

#13 Preben, varför tror du på smetig bana ? Det är -6 grader och solsken i Göteborg nu på morgonen enligt SMHI. Eftermiddagen visar på fortsatt solsken och -3. Snarare att banan blir hård, vilket kan fälla många som räknat med att köra barfota.

I synnerhet Luddes hästar, han gillar ju som bekant inte Åby's bana. Klagar alltid på att den är för hård. Han sa tom att han på allvar tänkte stryka sina hästar om han inte gillade banan. Så kolla sena strykningar!

hafor
0

#14 Jag bara skojade, det är klart att Lise-Lotte ska ha kredit Flört

Vad som kan tilläggas är att Face The Evil ganska nyligen är kastrerad och att han påverkats positivt av det. Han kan utmana Persos Yankee om spets och alla vet ju hur Ludde är när han bestämt sig :-) Jag har inte klart för mig om Empire B är startsnabb nog för att ge dem en match om spets nu när han för första gången fått ett spår som ger den möjligheten. EB lär dock släppa till någon som vill ta över om han får en bra rygg där EB trivs bäst. Distansen är i alla fall ett plus och formen på topp.

hafor
0

Är det någon som vet om banan tillåter barfotakörning idag ? Det kommer att påverka mycket hur ett system ska utformas. Vissa hästar försvinner nästan om de måste gå med skor igen.

ThomasH
0

Jag måste lämna in tidigt idag så följande system kommer att lämnas in om jag inte få för höljudda protester:

V75-1: 10 Ebel(A), 2 Brave sand(B), 4 Ålarökaren(B), 8 Roger Hornline(B), 3 Face The Evil(C), 6 Persos Yankee(C), Empire B(C)

V75-2: 7 Information Center(A), 7 Synmoni Sund(B), 4 Pulpa(B), 1 Elegance Lady(B), 2 Kings Blondie(C), 5 Operett Brick(C), 10 Rizy Hornline(C)

V75-3: 4 Flying Herkules

V75-4: 2 Nisse(A), 4 Charles de Gaulle(B), 8 Nicolas Cage(B), 10 The Good Boy(B) 1 Ynot Boy,(B) 6 Johonnie Style(C), Price Of The Sea(C)

V75-5: 2 Sara Lu Hanover(A), 1 Blues Offise,(B)

V75-6: 11 Gift To Europa

V75-7: 5 Foreign E.A(A), 11 We To(B), 8 Mirella Ås)B), 6 On A Starship(B), 4 Flowers Victory(C), 2 Viggo Durann(C), 7 Melkers Loss(C)

hafor
0

Kan väl tycka att 10 Ritzy Hornline som blivit stora skriket i V75-2 (och min häst i spikmästaren :-) hamnat lite långt ner i rankingen som C-häst.

Sedan tror jag personligen att Red River vinner V75-6 (också med på min spikmästarrad), men vet också att Gift To Europe är stora skriket i V75-6.

Men jag tycker du ska bestämma Thomas. Jag har inget trackrekord den senaste tiden som säger att jag har mer rätt än någon annan, snarare tvärtom Räcka ut tungan

Bertil
0

Thomas, du har mina tips enligt ovan och i spikmästaren. Spika i avd 6 tycker jag är allmänvanskligt, men vem är jag att dömma?!

mvh

Bertil

Lise-Lotte
0

Vi håller tummarna

//Lise-Lotte

Preben
0

#15 Hafor , sorry jag hade inte kollat vädret , men jag var där häromdagen och regnet stog som spön i backen och det kändes då som om det skulle bli en mycket tung omgång, men som du mycket riktigt skriver så frös de ju på ordentligt och åby  blev som vanligt hårt riktigt hårt.

Vad händer egentligen i sista då we two tappar travet på upploppet Ludde var ju slagen 100  kvar?

Som stort fan av Born at last så måste jag ju säga att han redan nu klarar sig fint i Guld även om motståndet idag inte var det värsta tänkbara.

hafor
0

Jag tittade på V75-loppen först idag söndag.

V75-1: Ebel klar vinnare, men det märks att han är bättre när han får komma bakifrån än att gå i spets länge. Brave Sand gjorde ett bra lopp och kommer att kunna utmana i finalen. Övriga motståndare från detta lopp får nog svårt att nå en pallplats i silver tror jag.

V75-2: Mitt hopp Ritzy Hornline hoppade bort sig från bra läge knappa 800-900m kvar. Ledande Symfoni Sund verkar ha svårt att stå ända hem på full distans och bör nog inte ha något att hämta i en final. Däremot tycker jag att loppets bästa häst måste varit Information Center. Hon tappade ju 30m i startgalopp, gick sist invändigt till sista kurvan då hon backades för att kunna styra på i 4:e spår och runda hela gänget och går överlägset snabbast över upploppet, men når inte ända fram till då ledande Inga Gelj. Hon kanske trivs bättre med Jörgen Sjunnesson ? Pulpa är svår att ha och göra med. Hon tål ju inte att någon driver henne varken under start eller mitt i loppet. Jag tror hon får svårt nu när hon kommit upp något i pengaklass. Jag tycker definitivt hon är överreklamerad. Samtidigt undrar jag vart startsnabbheten i Elegance Lady tog vägen. Kunde ju inte alls utmana om spets.

V75-3: Vad ska man säga, en så stor favorit som inte tål något som helst tryck i ledning. Njae, Flying Herklues kan knappast räknas till den övre eliten i alla fall. I övrigt klart tveksam klass på loppet. Bara att exempelvis Harlans Boogie nästan nådde fram till seger, en häst som knappast hör till toppskiktet. Klart besviken på detta lopp.

V75-4: Charles De Gaulle var mycket bättre den här starten, men kan knappast anklagas för att vara en sköntravare. Kantig och stökig, men med viss kapacitet. Men även detta lopp höll låg klass. The Good Boy som jag trodde mycket på var sådär, men orkade inte speeda någon längre sträcka igår. Annars borde han avgjort på slutet.

V75-5: Som jag sa innan, ett bra lopp gör ingen kanonhäst. Sara Lu Hanover var klart överreklamerad enbart på föregående lopp. Trampskadan visade sig inte alls påverka under loppet, utan hon är inte bättre än så här. Fick ett tufft lopp i dödens, men det klarade hon ju bättre i förra starten så hon gjorde ett fullt godkänt lopp och ungefär vad hon kan. Caprice Hörda fick chansen att spela ut sin speed efter ett bra lopp i 3:e ytter och plockade hela gänget som mogna frukter över upploppet. Evita Ås var dock förvånansvärt startsnabb och kan vara farlig på 1640m med färre startsnabba på sin insida.

V75-6: Viktor På Äng snabbstartade minst lika bra som senast och höll bra tempo till säker vinst. Visade mycket bra form trots Flemmings försök till avslag. Honom ska man alltså inte lyssna på i framtiden. Han bara snackar. Hästen var desto bättre. Pampino var också bra i dödens till 3:e plats och Gift To Europe spurtade mycket vasst till 2:a plats från ett uselt läge. Jag tror Pampino och Gift To Europe gör up om segern i finalen. Den som får det bättre loppet avgör.

V75-7: Ludde var allt lite rörd över Viggo Dorann's seger. Han kämpade fint och ska ha all heder av insatsen. Undrar dock vad som hände med We Two som såg ut att klara det hela. Han fick lägga mycket kraft i en långspurt ute i spåren redan 800m kvar, så det kanske inte var så konstigt att krafterna tröt något mot slutet. Det är trots allt bara klass II-häster. Bättre spår till finalen blir We Two att räkna med. Foreign E.A. var dock ganska tveksam. Dessutom ska vi bevaka Thomas favorit, Mireille Ås då det vankas 1640m och bilstart med framspår. Där kan vi snacka startsnabb!!

Nu får du fundera under veckan Preben hur bra vi ska avsluta 2005 med kamelerna. Jag tycker det kan vara läge att pricka in 7:an med hygglig utdelning. Några skrällar tillsammans med ett par-3 favoriter.

Penga mun

Bertil
0

Tack för en fin sammanfattning hafor.

Och slutklämmen till Preben är bra. Spikmästaren verkar kunna utgöra en bra bas för systemkonstruktion, även om våra mätpunkter ännu är för få.

mvh

Bertil

Lise-Lotte
0

Avd 1) Blev ett blufflopp där Sjunnesson släpper med en så pass stark häst som Brave Sand. Ebel får dirigera helt på egen hand men höll på att bli snuvad på segern. Bäst bakifrån och övriga ville inte vinna.

Avd 2) Som Ludde säger han var mer inne på att hålla ryggen så Symfoni S inte hann tända om när det var dags. Informations Center mycket bättre nu och är bäst eller går bara bakifrån?

Avd 3) Flying tål press men det är finaler på Valla nu på måndag och Hanné kör tyvärr preparé. Hade det varit i finalen så aldrig att Hanné hade släppt. Dålig stil helt klart.

Avd 4) Charles De Gaulle mötte för dagen uruselt motstånd och kunnde rinna undan i sämsta trav.

Avd 5) Caprice H enda hästen med mod att avgöra

Avd 6) Flemming Jensen snackar …. och ägarna köpte allt och baissade också. Snacka om att blåsa spelarna! Gift to Europe lassades av lagom för att hålla humöret upp på hästen till finalen på måndag.

Avd 7) Omgången avslutas med en riktig häst och kusk som verligen ville vinna och visade också övriga med besked! Tack Ludde och Viggo för att man fick se travsport!

Summasumarum urtråkig omgång med en fadd eftersmak. Förhoppningsvis drar vissa ekipage urusla spår till på måndag och missar större peng! Tack för kaffet

//Lise-Lotte

hafor
0

#25 Är helt beredd att hålla med dig Lise-Lotte. Jag befarade redan från början att det skulle bli tveksamma insatser från flera håll just pga av finalerna nästa vecka. Men när Tommy Hanné ryckte skorna på Flying Herkules trodde jag att han faktiskt skulle köra ärligt. Nåja, en erfarenhet, spela aldrig omgångar precis före finaler där flera hästar startade gången innan och är klara för final.

Angående Information Center - hon blev lite het i loppet på Jägersro när alla utanför smackade för fullt och stressade bort krafter. Det kan ju i och för sig innebära att hon inte trivs lika bra i spets.

Dessutom gillade jag Per Lennrtsons styrning av Ebel även om han inte heller är som bäst i spets. Han hade lika gärna fått köra i dödens. Det viktiga var att köra hela vägen och inte försöka strypa tempot. Det passar inte Ebel. Så körde Erik A och Björn G med Ebel och det funkar inte. Han ska gå hela vägen. Om han får hjälp, fine, men inte hålla på och växla tempo. Han kan klara 1.12 full väg om det är jämnt och hårt tempo. Det gör inte hans motståndare.

Bertil
0

Skarpt LL och jag är till största delen benägen att hålla med dig. Och vad gäller FH så har jag ALDRIG gillat rödnäsan som sitter i vagnen!!!!!

mvh

Bertil

ThomasH
0

Nej, Bertil, du och jag har ju råkat ut för detta tidigare

mvh/Thomas

Bertil
0

JA och vis av erfarenheten var ju inte, eftersom vi spikade. När ska man lära sig :-)

mvh

Bertil