Trav iFokus

Trav

Etikettbolagsspel
Läst 514 ggr
hafor
0

Kamelerna på Kalmar 26 november

Jag har inget systemförslag idag torsdag, men tänkte ändå resonera lite kring min analys av de flesta loppen. Än så länge bara en ide till spik, men det kommer att krävas minst 2 eftersom lopp 4 kräver många kryss!

V75-1: 1 Silky Road har gjort 3 mycket bra starter i rad och vunnit dessa på imponerande sätt. Sett fräschare ut än på länge. Det har dock varit över 2640m (2st) och 2140m. Nu handlar det om 1640m auto och spår 1 är inte bra. Risk för instängning. Annars är det säkerligen bästa hästen även på kort. 3 Viktor På Äng har varit lite vek tidigare i år, framför allt på full distans. Nu har han visat bra form 2 lopp i rad och nu har han passande läge och distans. Spets lär han nog ta hand om inte Jorma K drar på och lyckas spetsa med 6 Pzazz som också trivs bäst där. Även 7 Arum Sacha har en snabb start. Det tolkar jag som läge för lite överpace och då stiger 10 Vamos in i handligen som förste konkurrent till SR.

V75-2: Långlopp och voltstart i lägsta klassen är upplagt för skräll. 2 Victor Cavallo har ju gott rykte om sig, men orutin med bara 4 starter i livet är inget att bygga självförtroende runt. 4 Melker Loss satt fast med allt kvar senast då han blev instängd från spår 1 auto. Nu är det ingen risk.6 Furool Jubb har Erik A i sulkyn och han är ju erkänt startsnabb i volt från spår 6 med "rätt häst". Just så är läget nu. Dessutom byter de tillhalvstängt huvudlag och plockar av skorna runt om. 10 Zoot Action trivs över distansen och får inte underskattas. 9 Prince Of The Sea har Björn G i sulkyn och trots att det är första loppet över 2640 så säger tränaren att distansen passar. Borde innebära en stark rackare alltså. 

V75-3: Här tycker jag att 6 Spring Ray borde vara för tuff för övriga. Det är fortfarande lite svårt att analysera 3 Victory Tilly och hans form. Det är ju olika häst i spets och i rygg (som han aldrig gillat tidigare). Intressant är ju också 7 Born At Last's debut i Guld. Jag tvivlar dock på att han ska ha samma mod mot detta motstånd som exempelvis Dumle Loss visat. Kanske kommer det så småningom, men inte redan i första starten.

Lutar åt spik på Spring Ray

V75-4: Ston med låg klass, ah tjena………. Här blir det kryss så långt pengarna räcker.

V75-5: Lärlingslopp och ston (av något högre klass) är också ett vidöppet lopp. Men här ser jag 4 som bör höja sig över mängden och har bra kuskar. 3 Bella Gigant med läge för spets och har tuffhet vilket hon visat i tidigare lopp på V75. 4 Sanna Fame med sin ordinarie kusk Troels A är också en stark dam att räkna med. 5 Peach Ås med "dunderlärlingen" Johan U och sist men inte minst 7 Pulpa som måste bevisa sig från detta läge.

V75-6: Långlopp och auto utan glasklar favorit. Flera långtradare, men ingen med riktigt het form. 7 Roger Hornline har seglat upp som favorit, mest pga senaste segern. Jag tror dock att galopprisken är hög med framspår då han verka spänna sig vid autostart med hästar bakom sig. 3 Prime lär ta spets - hands down - distansen kan vara en fråga, men han har ju hittills varit helt oförbrukad i mål de senaste starterna. 1 Andaloux riskerar att bli instängd från spår 1. 2 Ligne Droite har varit borta pga infektioner och hosta och är därmed knappast på topp ännu. Långtradare nr 3 är 4 Whigfield, nu med Jörgen S i sulkyn. Tveksam senast som ska ha berott på ömmande bakhovar och därför körs med bakskor nu. 9 Baron Stursk som trivs över distansen, men är uppanmäld i en klass högre får nog svårt från läget bakom andra startslöa långtradare. 10 Breeze Brodde brukar väl trivas bäst i spets, men saknar riktig vinnarskalle. 11 Dustin Diamant satt instängd senast med helt oförbrukada krafter. Conrad hävdar att han aldrig varit i bättre form och tror definitivt han kan fälla detta gäng även om läget är uselt. 12 Empire B har varit ovanligt svag i de senaste 2 loppen och travat illa. Han behöver smyga med så länge som möjligt och om det löser sig kan han kanske vara med till slut. 8 Robinson Starlight, 6 Anelka och 5 Bruce Tilly har jag inte berört, men jag tror de får svårt att hamna bland de 3 denna gång.  

V75-7: 1 Victory D'Or har seglat upp som en favorit hos många tidningar och tom spikförslag på läge med spets och runt om. 6 Delta Tango har Örjan K i sulkyn och med gubben i lådan kan han få smörlopp och blir då att räkna med. 9 Flowers Victory med Lennart F trivs bra ihop och har inget emot bakspår och har bra läge efter startsnabbe 2 Peasant Gallant. 11 Samuraj F har tidigare visat stort kunnande i V75, men missgynnas av bakspår och har inte startat på 5 veckor. Tveksam form alltså. 12 Sixten Palema har hoppat i de två senaste V75-starterna men är normalt inte galopplysten. Härifrån krävs mycket tur, men Åke S har styrt in många vinnare från spår 12 på V75.

ThomasH
0

Jag tror att Mäster löser situationen med Silky Road, han är så mycket bättre än övriga så femåringen kan runda hela gänget, eller som preben brukar uttrycka det "han kommer att springa i kringlor runt resten"

Jag tror också att Saftey Match, som du inte tar med i ditt resonemang, kommer att vinna trotts 8:e spåret. Det byggera jag på att han har fördel av att slippa hästar utanför sig i starten då detta är en omogen dam. Den tid som Mästers 3-åring gick senast är inte kattpiss, de övriga är inte närheten av samma tider.

Men, det är mina funderingar, det är ju du, hafor som ska plocka hem jackpottmiljonerna denna omgångFlört

Preben
0

Kära bolagskamrater,

Denna vecka är det inte lätt, jag betvivlar att det blir dubbel jackpott nästa gång. Jag tror nog att silky road skall fixa detta men det är ju en del emot. En häst som verkligen får bekänna färg är ju Nyby bengan nu i betydligt högre klass en tidigare och mycket tråkigt spår. Jag tror man kommer långt med 1,2,3 i detta lopp.

Atg har verkligen laddat för julpengar denna gång två stolopp vad av ett lärling och ett långt klass tre med ideal okända förmågor var skall detta sluta? Jag avundas dig inte hafor.

Melker loss är ju en varannangångshäst så denna gång tror jag att han har möjligheten att vara en av de tre halsarna som fångas av målkamran, men vilka mer kan vara där framme? Victor cavallo har ju en fin men kort rad vad kan han göra över lång distans? Axel esskå är nog också en märr som skall med på kupongen, mäster har ju styrt denne till fina placeringar det sista dock inte inom v75 och ej heller över lång distans men men. Den kloke plockar nog med Selma qui och Prince of the sea också.

Som Guldstalls innehavare av Born at last så vill jag ju hemskt gärna se vad denna kämpe kan göra men jag tror tyvärr inte att han räcker till. Det blir nog Spring ray som får bli veckans bank. Sedan får man väl sätta en 50:- lapp på VT och Born at last så man inte blir alldeles utan. Vad säger Jorma om Air force? Kan det vara en skräll?

Ja du hafor inte mycket hjälp från mig blir det, har dock kollat runt på lite sidor och det ser ut som de flesta är eniga om att det krävs många/alla hästar bara därför så skulle man spika en häst i detta lopp tex hemma hästen 10 Carmosine

Nu ännu värre ston och lärlingar. Jag tror att din analys täcker fint de bästa hästarna men hur blir de körda?? Alltså fördel Peach Ås bra häst med bra lärling. Plutta för så långt det går

Sedan en fullständigt vidöppen silverdivision. Här tror jag att det blir en match mellan Jorma och Örjan. Roger hornline var ju mycket bra senast men håller han sig på benen denna gång? Jag tyckte också att Prime såg fin ut senast och från spets så kan det räcka långt, sedan finns en rad hästar att plocka med om man har råd men det kommer inte jag att ha så det stoppar där.

Till sist ett mer normalt lopp där tre hästar i min mening skiljer sig från mängden 1 Victory d'or, 8 safety match och 10 Samuraj F. Thomas jag tycker nog att Luddes häst varit inärheten av liknande prestationer så jag tar det inte för givet att SM vinner

Lycka till Hafor

pREBEN

ThomasH
0

Jo, håller med att Samuraj F har minst lika bra, eller bättre tider i kroppen. Jag gillar honom, men formen har tyvärr inte varit den rätta på slutet. Det är inte en Ludde-häst, utan han kör åt Helena Sandin, en amatör från Jägersro. Saftey Match har ju tänt till rejält sedan hon inte lyckades så bra i uttagningen till Oaks. Victory'Dor har ju höjts till skyarna av alla denna omgång, mycket märkligt! Visst har han gått i mål med krafter kvar, men det är inte någon stjärna som ska spikas som många tänker göra, han ska leda hela vägen är det tänkt, de gånger han gjort det så har han släppt spets då han är bättre med rygglopp, det krävs tur.  Jag vill också höja ett varnade finger för Gidde Crown i stoloppet, som senast satte sig invändigt och fastnade i Breeders' Crown-finalen.

Lise-Lotte
0

Hej Hafor;

jag ska plöja igenom loppen och så återkommer jag oxå med några idéer till dig.

//Lise-Lotte

Lise-Lotte
0

Avd 1) Håller med om risk för att bli instängd Silky Road och då är det ingen spik. Dessutom tveksam till distansen och visst har han varit strålande men nu har det blivit snabba pengar. Pzazz föstår jag inte alls han är nu 10 år och det finns anledningar till att han inte startat på rikstoton vare sig regelbundet eller nyligen, tror jag. Avslag utan tvekan! Attention Flight kanske behöver ett lopp till men det finns kapacitet här. Komet Value är alltid med därframme och typen av häst som alltid kan "ramla" först över mållinjen när man minst anar det. Elsanto Diamant är intressant med tanke på att han har en strålande segerprocent, mycket startsnabb och kan kanske komma igenom direkt, banan är bred närmare sagt bredast av dem alla. Och Vamos var strålande senast och lär inte vara sämre nu. Så sumarum flera streck tror jag kan vara taktiken.

Avd 2) Är usch men jag tror att Gerry Korman får springa till vinnarcirkeln och Prince of the Sea. Oron för eventuell infektion är borta då provsvaren var negativa. Vad det gäller voltstart och Kalmar så är det endå banan som är "lättast" med sin bredd.

Avd 3) Det bär emot att säga det då jag håller Victory Tilly mycket varmt om hjärtat men jag tror att Spring Ray vinner detta. Och att han har fått ta det lite lugnt i träningen tror jag kom väldigt lägligt i tiden och därmed en fördel nu.

Avd 4) Nu finns det visserligen statisitk som säger att stoavdelningar inte är de "svåraste" men endå tycks det sitta hårt fast - övertygelsen alltså om motsatsen och denna gången är det nog inte helt fel. Lycka till Hafor det är besvärligt nu tycker jag också Flört men 1,4,5,7,11 är mina första

Avd 5) Tyvärr så kommer nog Pulpa att köras som en tanks och nog för att hon är bra så tror jag att det blir för drygt trots invändig strykning. Chansspiken kvarstår i Sanna Fame som är bäst på rulle och Troels kan som sagt sin tjej. Bella Gigant får bli min andra häst …

Avd 6) Som sagts tidigare många med i min smak för lite lopp i kroppen och vissa som kan strula till det för sig. Håller fortfarande Dustin Diamant och Empire B som de främsta och att Roger Hornline är favorit kanske är lite att ta i MEN nog är formen på topp bland dessa formbleka och han tycker jag visat även mig nu att han håller Flört

Avd 7)  Inga tuffa tävlande tycker jag och Ludde lär ledsna och agera med Samuraj F och då kan det bli drygt till mål för Victory D´Or. Ixias Winner om barfota runt ett "måste" på kupongen.

Lycka till nu Hafor!

//Lise-Lotte

hafor
0

Tack alla för era bidrag!

Jag ska ta mig en funderare ikväll och sedan sova på saken och återkommer med ett system imorgon förmiddag.

Jag lutar fortfarande åt att spika Spring Ray, jag håller med Lise-Lotte att Victory Tilly är en fantatisk häst med en nästan sagolik karriär. Dock är Spring Ray nu kungen i den här eliten i Sverige. Dessutom har han fått 1 spår mindre mellan sig och VT.

Jag tror SR tar ned VT från dödens om det behövs faktiskt.

Däremot är jag mer tvehågsen till spik nr 2. Roger Hornline litar jag absolut inte på från framspår. Han har visat alltför många gånger att han blir överspänd med häst bakom sig med bilstart. Dessutom finns det fler. Victory D'Or är väl knappast heller en given vinnare även om det hävdas att han kör i spets runt om. Stona - knappast spik där! Silky Road bästa hästen men läget ……………….
vojne vojne behöver fundera vidare helt klart.

återkommer imorgon med beslutet Hemlis

ThomasH
0

Hafor, Victory D'Or är bättre bakom hästar, han kommer att släppa spetsen som så många gånger förr, nej detta vinner Saftey Match, men det är ju då som ska spela, och har säkert studerat loppen mera än vad jag hunnit göra , just nu.

hafor
0

Som en liten balans till din stora entusiasm för Safety Match så har Stig-H själv spikat Victory D'Or. Det du Thomas Flört

Däremot tror han mycket på Silky Road i omgången och hans överlägset bästa chans VT inkluderat.

ThomasH
0

Just, Stig H är en kusk som man ska passa, hans tips brukar inte vara bra, det är ofta han går emot sina egna hästar, Han tycker dock att man inte ska begära av en treåring att vinna från detta läge, jag tror att läget passa henne utmärkt, slipper hästar utanför sig.

Dock tror jag inte att Victory D'Or vinner, varför skulle han vinna nu? Spets runt om, men hästen är inte bäst i spets.

hafor
0

Efter en morgon med stor vånda och mycket eftertanke + ett avgörande tips (från hemlig källa :-) så har jag totat ihop ett system som blev lite dyrare än vanligt. Men det var ju lön igår och vi slåss om en Jackpott! Då får det bli lite hårdsatsning denna gång

Innan jag presenterar systemet vill jag tillägga att det varit en av de svåraste omgångarna jag tagit ställning till. När jag sedan fått ett "hett" tips och läst en del om hästen så har jag chansat rejält. Bära eller brista………………… idag är det de stora pengarna vi är ute efter!

V75-1: 1-10-4-9
V75-2: 2-4-8-9-10
V75-3: 6
V75-4: 5-7-3-1-2-4-12
V75-5: 9
V75-6: 3-2-7-11-6
V75-7: 11-8-7-9-1

4200 rader reducerat till 1800 rader med 1-3 utgångshästar.

Nu ska jag förklara tänket på loppen.

1: 3 Victor På Äng och 4 Attention Flight kommer att jaga om spets och Flemming ger sig inte innan han fått spetsen. Det kan ge en öppning för 1 Silky Road att komma ut. Därför gör sannolikt 10 Vamos och Silky Road upp på upploppet och på distansen är Vamos med rätt lopp lika vass som SR. Angel Victory är en som trivs på 1640m och skulle med tur kunna överraska. Stora pengar!

2: 2 Victor Cavallo är stor favorit med liten rutin som vill styra loppet men kanske inte får det. 6 Furool Jubb med Erik A siktar på spets och kan kanske nå den och då är mycket vunnet. 8 Selma Qui är en stark dam och Åke S har haft för vana att slå till i lägsta klassen flera gånger så kanske även denna gång. 10 Zoot Action är en helt bortglömd kapabel herre med för klassen bra kapacitet på distansen.

3: 6 Spring Ray, say no more…………………….

4: 5 Goldie Crown har precis som Thomas nämnt tidigare fått kämpa i mycket hårt sällskap mot kulltoppen av 3-åriga ston. Detta motstånd borde te sig betydligt lämpligare. 1 Bourbon Queen kan bli en obehaglig överraskning för många spelare om hon får ligga i spets utan allt för stort tryck. En annan för klassen bortglömd dam är hemmahästen 12 Glory Coger som visserligen har uselt läge, men kan definitivt flytta på sig med en smyglopp.

5: Har ni hämtat er efter chocken ? Förvånad 
Ni tänker säket att hafor måste ha luktat på glöggkorken för tidigt idag :-) Men det ligger till så att jag fått ett mycket starkt tips om att denna häst ska vinna idag. Läget är helt ok bakom startsnabbe Havannah Brodda, Ville K är i rena vinststimmet och Korpen håller henne som sin bästa vinstchans idag! Han har utmärkt läge för ett utvändigt smyglopp där övriga plockas ner på upploppet till ett härligt odds

6: Här är jag helt övertygad om att 3 Prime tar spets och att han får någon av långtradarna utanpå sig ganska omgående. Men faktum är att Prima har vunnit på bra tid över lång distans och vunnit 3 av 3 starter på kladdig bana. Han är underskattad tror jag för sin styrka. Men för säkerhets skull har jag med 7 Roger Hornline om han klarar sig från galopp samt 11 Dustin Diamant som har högform. 2 Ligne Droite är bäst av långtradarna anser jag inklusive läget.

7: Här har jag kommit fram till att klasshästarna 11 Samuraj F och 8 Safety Match borde göra upp om detta. Sedan 1 Victory D'Or och 5 Javelin Q kört färdigt om spets så har fältet öppnat uppsig för bra positioner för båda segerkandidaterna. Den som i så fall kan sätta mest käppar i hjulet är 7 Ixias Winner (osäker men kapabel med Erik A) eller 9 Flowers Victory (toppform nu).

Såja nu är jag klar. Nu kör vi och håller alla tummar

Lise-Lotte
0

Då var alla systemen inlämnade och klara här också.

Systemet ser intressant ut även om spiken i femte inte funnits i mina tankar alls Generad och då har jag förföljt den damen tidigare ska du veta men det är väl nu som det är dags då - vi håller tummarna att tipset är hållbart.

Kostnaden?

//Lise-Lotte

hafor
0

#11 Kostnaden för 1800 rader motsvarar 900kr, vilket är lite högre än vår standard, men jag var tvungen att ta i den här gången!

Förhoppningsvis återbetalas insatsen många gånger om

Preben
0

Skojigt hafor, jag tror på dig trillar denna in så kan det bli annat än den glögg jag redan inmundigat.Cool

Preben

hafor
0

Då har jag lyckats med epitetet - den sämsta V75:an i kamelernas historiaFot i munnnen

Föga inspirerande kan man lugnt säga. Inte ens det heta tipset höll ända hem. Fast med tanke på övriga resultat spelade det ju mindre roll. Just idag så efteråt känns det som om det är dags för en paus för hafor och hästar. Så här dåligt får det faktiskt inte gå. Men det blev nästan bara andraplatser idag och då blir det inte bättre.

Synd när det var Jackpot och allt.Ledsen

Lise-Lotte
0

Ibland blir det mesta fel och det har hänt oss alla. Nu glömmer vi bort Kalmar bortsett Victory Tillys och Stig H´s prestation och så blickar vi framåt.

Du kommer att revanschera dig nästa gång Hafor Flört

//Lise-Lotte

ThomasH
0

hafor, bättre att misslyckas än att han 5 rätt som jag hade, vem blir lyckligare av 154 kronor? Jag tycker att din rad var intressant, hade du lyckats så fanns chansen för mycket pengar. Min fega rad behövde mycket tur för att ge miljoner.

Ta nya tag, man vet aldrig när "flytet" kommer

mvh/Thomas