Annons:
Etiketttrav-snack
Läst 6251 ggr
bribe
1/24/11, 11:13 PM

Varning för oseriös säljare!

Jag vill varna för Kumlaby stuteri, Nina Månsson.

Jag svarade på en annons på hästnet den 20/1-11 där de hade en bponny till försäljning och betalade in handpenningen samma dag. Efter att säljarna skjutit upp dagen för hämtningen av ponnyn flera gånger så mailade de att de ville betala tillbaka handpenningen.

Detta är ett kontaktsbrott mot konsumentskyddslagen !

Jag valde att inte bråka då jag inte hade kvar något förtroende för dessa människor längre, nu har jag en mycket ledsen åttaårig flicka hemma som undrar varför hon inte får någon häst…

Annons:
brittmarieberglund
1/27/11, 9:41 AM
#1

Varför dög ingen av alla andra ponnyer du köpt/lånat och sedan omedelbart velat lämna tillbaka, mitt tips till dig: KÖP EN GUNGHÄST!!

bribe
2/22/11, 7:40 PM
#2

Den första ponnyn hade vi på prov öppet köp när flickan var 6 år, lämnade tillbaka efter 2 månader på 2 ridlärares rekomendation då han bockade och tidigare spräckt nyckelbenet på ett annat barn, för etablerarat beetende att jobba bort trots en halvtimmes longering innan ridning.

Den andra var samma ponny som vi hade i 2 år men fick återgå i ordinarie ridskoleverksamhet helt enligt fodervärdsavtalet. Denna ponny blev sjuk av en fästing men vi hade honom kontraktstiden ut ett halvår till trots att han var oridbar i 3 mån.

Under denna tid då den andre ponnyn var sjuk så hade vi ett härligt travruss på foder ett halvår men var tvugna att lämna tillbaka då hon inte kunde omskolas till ridhäst trots att liten vuxen red till henne.

Nu letar vi efter en seriös säljare och en trevlig ridbar ponny vi kan ha i minst 5 år, har förövrigt fått min magkänsla bekräftad från många olika håll både uppfödare och privatpersoner angående denna person…

Mimmis62
9/30/12, 8:05 PM
#3

Att hon inte är seriös har även jag idag upptäckt..var dit och köpte en häst som hade ett nyss fyllda 4 månaders föl , men hon Nina sa att fölet var avvänjningsklart!! Det är dom tidigast vid 6 månader och helst vid 8-10 månadae..Stoet har sprängfyllda juver och så skitig när hon hämtades, Vi erbjöd oss köpa fölet och Nina hade gett mej ett erbjudande, men 2 dagar senare var den såld enligt Nina till någon i Uddevalla.. Nina ser absolut INTE till djurens bästa, utan mer till pengar!! Jag hoppas nu det lilla hingstfölet får ett gott hem och kommer klara sej i livet. Men ALDRIG mer affär med med NINA MÅNSSON..hon var inte ens hemma när man kom och skulle hämta hästen! Tyvärr visste jag INTE att fölet bara var 4 månader då stoet hämtades, det fick ja reda på via ett mängd telefonsamtal och när jag var 40 mil från Ödeshög.

Mimmis62
10/1/12, 3:19 PM
#4

Har anmält Nina Månsson idag och hon har flertalet ärenden mot sej både från Jönköpings län som hon flyttat från samt i Östergötlands län där hon bor nu!! Så ALLA som kommer i kontakt med Nina..gör INGA affärer med häst , då självdör hon ut snart!

[Moa-]
10/1/12, 7:27 PM
#5

Jag är av åsikten att denna tråd faller under förtal och är därmed straffbart. För att det skall vara frågan om förtal så spelar det ingen roll om anklagelsen är sann eller ej, utan det handlar endast om att peka ut en identifierbar person som klandervärd i sitt leverne. Detta bör sajtledningen överväga då ni bär ansvar enligt BBS-lagen.

[Fabtax]
10/2/12, 6:28 AM
#6

Moa, jag är inte säker på att det finns en fungerande sajtledning här längre.

Annons:
[Moa-]
10/2/12, 7:14 AM
#7

Okej, då är det svårare att korrigera ett väldigt gammalt inlägg… Trist att många sajter förlorar sin administration! Dock ser jag att sajtvärden ThomasH var inloggad senast 30/9, så han verkar väl vara aktiv? Gonzo som är Medarbetare var inloggad igår. Janis som är Medarbetare 28/9… Orkar inte kolla de övriga. Varför tror du att sajtledningen saknas?

Ser att jag skrev fel i mitt ovanstående inlägg, "ni" på slutet skall vara du som Sajtvärd, så som lagen är konstruerad i dagsläget.

[Fabtax]
10/2/12, 12:49 PM
#8

Moa, anledningen till att jag trott att sajtledningen inte varit närvarande är flera, här är några:  1/ travet är en färskvara, men det har inte hänt något på "mittreportaget" sedan det var derbydags, och nu har vi faktiskt passerat Kriteriet. 2/ Den förnämliga servicen med startlistor inför V75 har försvunnit. Visserligen har de inte genererat några kommentarer på sistone, det ena ger väl det andra.

Nu vill jag inte på något sätt skuldbelägga någon personligen, men utvecklingen känns trist. "Trav i Fokus" är ett namn som förpliktigar, och bristen på aktivitet har gjort att det skett avknoppningar som"Travhästen i Fokus", "Ponnytravare i Fokus" och (delvis) "Kallblod i Fokus". Rätt skött hade de mycket väl kunnat ingå under paraplyet "Trav i Fokus".

Tyvärr har den här utvecklingen pågått länge, många med intresse för den sportsliga biten av trav försvann när de inte fick någon respons. Här höll ett fåtal travspelare till,  och ett mer passande namn från början kanske hade varit "Travspel i Fokus".

Som sagt ingen anklagelse mot någon, ibland måste andra prioriteringar i livet till än att driva en travsajt. Men med lite ansträngning tror jag faktiskt att det går att locka hit fler medlemmar. Då måste det dock finnas något nytt att läsa nästan varje gång man loggar in. Som enskild medlem gör jag mitt bästa för att dra ett strå till den stacken.

[Moa-]
10/2/12, 1:10 PM
#9

Fabtax; okej, jag surfade in här av en slump, trots hästintresse så saknar jag tyvärr travintresse. Det är ju lite trist med i fokus att det ofta finns väldigt många sajter med liknade frågor och ämnen blir därför väldigt låg, detta gäller till viss del båda "mina" sajter, men framför allt privatekonomi går på en väldig sparlåga, men samtidigt är det ju inte konstigt… Politik, godman, försäkringskassan och liknade sajter, tidigare fanns även en sajt för skuldsatta, allt är på gott och ont… =) Alltid behöver inte högsta aktivitet vara målet, utan att finnas för de viktiga frågorna…

Upp till toppen
Annons: