Annons:
Etikettv75-mästaren
Läst 1438 ggr
Dynamit
10/11/08, 12:28 AM

Ditt favoritöl

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilket är ditt favoritöl?

Annons:
brutalaccent
10/11/08, 7:03 PM
#1

Åbros arton56 är vass.

ThomasH
10/11/08, 9:47 PM
#2

Av dessa märken gäller bara Guiness som drickbart

Bertil
10/12/08, 11:17 AM
#3

Håller med Thomas

staketkusken
10/12/08, 1:08 PM
#4

"grabbar grabbar" Guiness som drickbart antingen har ni blitt gamla eller så är ni bra djupa….
Man kan väl ta en Guiness som avslutning på en kväll eller i starten men dricka 5 - 7 Guiness det pallar ej min mage eller smak ;)

2,3 har ni ngra andras sorter att rekommendera?
Var rätt kul efter förra sommaren Alwin undrade varför det tog så lång tid på bolaget när pappa skulle köpa öl. Pappa svarade är så trött på ÖL efter sommaren hittade inget som jag ej hade druckit sa jag. Gissa om folk bredvid skrattade, för min röst har en basröst ibland;)

Dricker ni en Whiskey till Guinessen eller bara Guiness?

Bertil
10/12/08, 9:54 PM
#5

Svenska Mikrobryggerier är i världsklass såsom Nynäshamns Ångbryggeri, Jämtlands Bryggeri, Dugges. Även Nils Oscar är ok. Sedan finns det uppstickare som Ocean Bryggeri, Ölands, Sigtuna där vissa bryggder är njutbara.

Amerikanska Mikrobryggerier är också otroligt bra, visserligen kan 33cl kosta >30kr, men gott är det.

Rekar också det tjeckiska ölet Bernard, speciellt den mörka.

Visst, jag är otrolig ölsnobb men jag bstår för det och ber icke om ursäkt. Dock är jag än värre när det gäller vin ;-)

mvh
Bertil

PS För er som gillar lager, rekar jag Hell fr Jämtl. Brygg. och Landsortslager fr Nynäshamn

Kullgren
10/12/08, 10:01 PM
#6

Inget fixar en helg som en flaska billigt rödvin och en massa pripps blåSkrattande

Annons:
Upp till toppen
Annons: