Annons:
Etikettv4
Läst 1710 ggr
TexasTour
10/16/07, 3:15 PM

Kanonstyrning av sveriges mest överskattade kusk!

Titta på V4-4 och njut av en kanonstyrning av Björn Goop. Hästen var usel och under all kritik men njut av de taktiska finesserna från kusken.

  1. Han kör till från början men får svar och tar då upp då han inser att Åke aldrig släpper spets. Han ser att det kommer en ute i banan och släpper ner den framför.
  2. Hästen i dödens tar upp kraftigt och Björn glider ner i tredje inner för att slippa att dras med bakåt.
  3. Björn är uppmärksam då Svanen laddar framåt i spåren och glider ut i dödens och får på så sätt andra ytter.
  4. Att sedan hästen agerar under pari och inte bjuder till alls kan ju inte Björn rå för.

Skulle vara intressant att höra Nijo såga denna insats :-)

Annons:
demon_sid
10/16/07, 3:20 PM
#1

Texas visst körde han bra, men din sista kommentar är väl lite onödig bara strö salt i såren. Sabba nu ej detta forum med massa pajkastnig . Det finns det på så många andra forum.

Nu hoppas jag att alla inser att MAN kan se olika på kuskar.
SÅ tråkigt med dessa olika kusk diskussioner. Alla ser olika på lopp. Det finns redan en slinga om lunchen i stall körning.

TexasTour
10/16/07, 3:32 PM
#2

Jag placerade inlägget under V4 där det hör hemma, om nu ni för en diskussion om V4-lopp på ett annat ställe är väl det upp till er?

Sedan har jag svårt att acceptera åsikter som är så in i h-vete snedvridna. Om man låter åsikter av det slaget stå oemotsagda så blir de snart till sanningar. Jag lovar dock att jag skall försöka undvika gliringar av typen ovan i fortsättningen :-)

demon_sid
10/16/07, 3:56 PM
#3

Jag tycker bara forum är så tråkiga där man skall hela tiden ge tbx för att ha rätt. Har sett det hända så ofta så travforum läggs ned. Det är väl ej meningen av varken dig eller nijo. Men ingen tycker PRESTIGE diskussioner är roliga att följa. Sen vem jag tycker har rätt eller fel i argumentation hör ej hemma . Dessa diskussioner är totalt onödiga i mitt tycke .

OM ni 2 skall hålla på DISKUTERA GOOP Vs LUDDE finns det faktisk mycket enkla saker idag. DET FINNS en mail funktion här MSn om ni undra över saker lyft luren ring till varandra. Som jag sa tidigare ingen bryr sig om eran pajkastning.

TexasTour
10/16/07, 3:59 PM
#4

Jag skall skärpa mig, jag lovar :-)

Dock är det väl ett diskussionsforum för trav och då får man väl diskutera trav…eller? Dessutom så är väl inte så många intresserade av dina pokerinlägg heller…så passa dig för att kasta sten i glashus :-)

demon_sid
10/16/07, 4:13 PM
#5

???
Dessutom så är väl inte så många intresserade av dina pokerinlägg heller…så passa dig för att kasta sten i glashus :-)

Nixs men kan man diskutera en sak i positiv anda istället för att ge tbx om saker tycker jag det är mera relevant . GJORDE detta helt i det anseende att SLIPPA höra om goopen och ludde för att bryta av erat trubbigga surr….

Vet ej om du skojar eller inte MEN DU verkar vara en som söker minsta lilla chans till konflikt.

Ett tips anfall är ej alltid bästa försvar.

Nijo
10/16/07, 6:02 PM
#6

ok, ska vi diskutera hur Goop lyckades förlora avd 2 med favoriten? en häst som mest skulle defilera hem det loppet och springa en 1.14 tid…….

på något konstigt sätt lyckades han bjuda in övriga och bli avslagen kort förre mål.

Goop kan man alltid lita på?

det intressanta är att senast han körde hästen för 2 starter sedan var det en total bortkörning då han skulle dra sönder fältet från ledningen sista 700meterna och hästen från 3.e inner kom ut och spurtade ner han sista biten, STRÅLANDE GOOP! en normal kusk packar fältet och sticker sista 200 eller liknande.

Annons:
TexasTour
10/16/07, 10:17 PM
#7

#5 Begrunda följande:

  1. Detta är ett travforum och där skall man diskutera trav!
  2. Man bör låta folk diskutera de ämnen inom travet som passar dem.
  3. Vill man inte ta del av diskussion är det bara att låta bli att läsa inläggen.
  4. Man bör hålla god ton i inläggen (här kanske jag syndat och ber om ursäkt för det).

Till sist en eloge till Nijo. Även om jag inte är överens med dig i frågan Björn Goop så försöker du i alla fall föra en diskussion, diskussioner som andra tydligen vill skall bannlysas. Jag kan bli het i debatter emellanåt men jag är aldrig långsynt…så imorgon är en annan dag :-)

Nijo
10/16/07, 10:50 PM
#8

TexasTour, haha jag gillar dig redan skarpt och hoppas vi får många dueller på forumet i framtiden!

Du och jag har precis samma åsikt vad gäller ett forums mening, tråkigt att folk inte förstår syftet och istället bara postar tips och sedan blir sur när man ifrågasätter och försöker skapa en diskussion. Jag är av åsikten att det finns inga dåliga tips och spel så länge som folk kan motivera dem och försvara sitt spel.

Jag blir också het ibland/ofta, alla på forumet vet om det och jag ber även om ursäkt för folk som tar illa upp.

Till Rickard ber jag aldrig om ursäkt! haha

TexasTour
10/16/07, 11:00 PM
#9

#8 Appropå det: Lass Drop var väl inte så fel? Han vinner ju troligtvis om han lyckats hålla vinnarhålet. Tyvärr får man väl inget odds på honom nästa gång :-(

Rickard07
10/16/07, 11:10 PM
#10

#8, "Jag blir också het ibland/ofta,".
Jag chansar på det sistnämnda, haha :)

Men kanske inte ska kasta sten i glashus? :-)

Nijo
10/16/07, 11:15 PM
#11

Rickard*, nä det ska du inte killen! haha

TexasTour*. Lass drop var faktiskt bättre än jag trodde och blir nog spelvärd nästa gång skulle jag tro. Bytar han position med Torvald palema så vinner han säkerligen loppet, men det var väl tur att man analyserade loppet och trodde Svanstedt skulle sitta i vinnarhålet och lass drop 3.e inner. Hehe

TexasTour
10/16/07, 11:20 PM
#12

Ja Svanen var faktiskt betydligt bättre än vad jag någonsin kunde tro…jag hoppades faktiskt på "dubbel-open strech-vinnare" ett tag där :-)

Nijo
10/16/07, 11:27 PM
#13

ingen som var i närheten av dubbel open stretch vinst denna gången heller,,, står fast vid att det är omöjligt tills jag har sett det hända, hehe.

Torvald var lika bra som jag trodde, låste loppet på 5 order by fax och 7 torvald palema på 14% vardera. Torvald sprang trots allt 14.1 över distansen när han var 2.a i mål efter super light tidigare i år. Tidsnoteringen denna gången var lite över 1.15 tid. Ganska låg tid för dessa hästarna tycker jag, men det var väl för att Johan untersteiner låste loppet från dödens med colombian necktie.

Annons:
Rickard07
10/16/07, 11:42 PM
#14

#13, Vad snackar du om? Segertiden denna gång var 14.1!

Nijo
10/17/07, 12:03 AM
#15

ok, fel av mig, 14.1 är rätt.

Måste bara nämna att ludde tog en dubbel som uppfödare idag då high hope face vann och hobgoblin face var 2.a i samma lopp, starkt! Som bonus gick han och vann med Glide kronos i Dagens dubbel också!

67 segrar nu Texas? haha

Går det att kolla upp hur många segrar Goop har om man bara räknar de gånger han kört stallets hästar`????

Rickard07
10/17/07, 12:15 AM
#16

#15, Kanske går men blir fruktansvärt jobbigt, hehe.

TexasTour
10/17/07, 12:28 AM
#17

Ser inte det intressanta i det då Björrn inte är tränare utan i realiteten en catchdriver och det är på de premisserna han skall bedömmas. Han har visserligen tränarlicens men på listan finns endast unghästar.

Att Björn väljar att köra andra hästar än pappa Olles i loppen finns det bara en kategori människor som kan kritisera, hästägarna hos Olle Goop. Ur spelsäkerhets synpunkt finns inget att kritisera då Björn alltid kör för att vinna (dock utan att riskera hästens mentala/fysiska hälsa…är väl bäst att tillägga).

När det gäller segerprocenten med pappa Olles hästar så är den nog ganska bra. Olle har en 21% segerstatistik på sina hästar och jag tror att det är minst den om man endast räknar de styrningar som Björn har stått för.

Hannna
10/17/07, 12:29 AM
#18

#15 Det som var mest anmärkningsvärt var väl att han körde svenskt rekord i 2-åringsloppet, 1.15.3/1640a av hingsten Micro Mesh, i andra starten!

TexasTour
10/17/07, 12:37 AM
#19

Den här gången får man väl försvara Ludde. Normalt så brukar han ju vinna med halva upploppet när han "bränner ur" sina unghästar. Styrningar som de får mig att må illa då de förstör/knäcker hästar som annars skulle kunna bli riktigt bra hästar. Visst vissa står pall och blir riktigt bra men hur många går åt på vägen?

Den här gången var dock ett undantag, då ha fick kamp av Zacke var han tvungen att köra såpass fort! Träna kan han i alla fall, den gode Ludde!

Nijo
10/17/07, 12:49 AM
#20

Micro mesh slog väl rekord i sin första start också om jag minns rätt? men det kanske jag inte gör, hehe.

Klart är att ludde har framtiden på sin sida då han har ett stall fullt av blivande stjärnor, ska bli intressant och se vad han kan göra i årgångsloppen nästa år med sina unghästar, samt Going+Glen kronos. Får väl nämna att Glen kronos verkligen är på väg tillbaka igen vilket är helt underbart, gjort några bra lopp i de senaste starterna, senast från dödens i kvalet till europaderbyt.

Harpos hanover nästa år för Glen och revansch i elitloppet för Going.

Annons:
Hannna
10/17/07, 6:30 PM
#21

Nja, Micro Mesh gick riktigt fort i första starten också(15.7 volt), men låångt i från det svenska rekordet. Ska bli intressant att följa honom i alla fall.

Upp till toppen
Annons: