Annons:
Etikettv4
Läst 1354 ggr
akeb
2007-07-31 10:29

Hygglig klass i Luncfyra

Lindesberg river av fyra lopp på lunchfyran idag Tisdag.Det är hygglig på ett par av loppen och framför allt ser det svårlöst ut spelmässigt.Jag misstänker att duktiga Flipper Broline i den första avdelningen blir omgångens största favorit trots att han inte startat sedan mars.Jag garderar på grund av uppehållet och skulle han förlora ligger vägen öppen till hygglig utdelning.Bästa loppet är den avslutande avdelningen där jag hittar tre riktigt bra hästar.Örebro duon My Gentleman och Jumbo Mumbo vann båda i senaste starten och visade toppform.Annars är de två helt olika hästar.My Gentelman är en slugger med ett härligt löphuvud men kanske inte den bästa tekniken.Jumbo Mumbo är som många Mack Lobell-avkommer en "vackert väder-lirare".Det ska passa honom,helst ska han sprinta undan i ledningen.Skyhög kapacitet har han dock.Det har även Janitor de dagar han fungerar.Dessa tre kryddat med rysaren Little Rung gör upp i en sevärd sprinter duell.Omgångens singelstreckför min del får bli Rauno Pöllänen-tränade Spring Förbi som gjort det bra på slutet.Extra intressant blir han då "Lasse X" hoppar upp som lånekusk.

Avd:1)1,2,3,4,6,10 (9,12

Avd:2) 7 Spring förbi

Avd:3) 1,5,7,11 (4,6

Avd:4) 1,2,5,9,(7,10

 96 rader

TRIO

Etta 2,5,9

Tvåa 1,2,5,9

Trea 1,2,3,4,5,6,8,10,11

63 rader

DD:1) 7

DD:2) 1,5,7,11

4 rader

Annons:
Nijo
2007-07-31 12:27
#1

håller väl inte direkt med, tycker det är dålig klass som det ofta är på V4.an………..

flipper broline vinner väl troligen med halva uploppet trots frånvaro, dåligt annars tycker jag med tanke på hästarna han möter.

LD1+2 är riktiga skitlopp.

Trion kan bli intressant, 2 hästarslopp mellan janitor och my gentleman, ingen av dem är distansgynnade men det borde kvitta då dem är överlägsna kapacitetmässigt. Den som får överta spets först av dessa 2 kommer också vinna loppet.

-Vattumannen-
2013-01-24 23:32
#2

Har en vacker avkomma av Mack Lobell!

Upp till toppen
Annons: