Annons:
Etikettbolagsspel
Läst 915 ggr
hafor
9/4/06, 10:58 PM

Kamelerna på Åby 9/9

Så var det då åter dags för Hafor att plocka fram Kamelernas system till Åby med Åbys Stora Pris.

Det blir en intressant utmaning.

Jag laddar upp under veckan och återkommer under på torsdag.

Annons:
lazze1
9/4/06, 11:28 PM
#1

Bra Hafor!Du ska försöka att slå Prebens 4 hästskor av 5 möjliga.

lycka till,skall försöka att bidra me några luringar och kantbollar,borde väl vara dax för lite utdelning?Inte bara så att det går runt,kul de också,men,men……….

mvh

lazze

hafor
9/9/06, 12:15 AM
#2

Just nu lutar det år att spika

V75-5: 2 Giant Superman (mitt förstaval just nu)

Spik nummer 2 blir att fundera på. Digger Crown i V75-1 har varit en av mina tankar på spik, men är det någonstans jag skulle vilja fälla en favorit så är det där. Samtidigt känner jag mig relativt övertygad om att hästen och Erik klarar att vinna V75-1.

Får fundera över natten på spik nr 2.

lazze1
9/9/06, 12:36 AM
#3

Någonstans så måste ju spikarna komma,så jag håller tummarna Hafor.Antingen blir det en favoritomgång och jackpotten står och knackar på dörren igen,eller så regnar skrällarna in,Lycka till nu,för nu måste vi visa att Kamelerna kan dom också.

mvh

lazze

Bertil
9/9/06, 5:34 AM
#4

Hinner du kolla värmningar och övernattningar, så kan många frågetecken rätas ut.

mvh
bertil

Bertil
9/9/06, 5:44 AM
#5

Hafor, jag har en fundering…Är det inte ättre att spika första kvallopet??? Där har man ju mindre att köra för jämfört 2:a uttagningen. I det senare loppet måste ju alla som inte vann i första köra för vinst ifall de vill aspirera om segern. Om Digger vinner första kommer det att sparas krut i andra loppet för att i en omlöpning möta en tröttkörd motståndare.

Summa: Digger vinner första, men har ingen anledning att anstränga sig för att vinna andra trots bonuspengarna. Risken att ha uttömt alla krafter och ändå bara blivite tvåa eller sämre utgör en för stor risk för den som slipar på taktiken.

mvh
Bertil

lazze1
9/9/06, 6:36 AM
#6

Stackars Hafor,nu har vi nog snurrat till de rejält för honom,men glöm EJ Hafor,första tanken.Du förstår va?

mvh

//lazze

Annons:
hafor
9/9/06, 12:27 PM
#7

Det lutar åt att jag spikar
V75-1: 1 Digger Crown 
V75-5: 2 Giant Superman

Dessa två får köra ett utslagningsheat där Giganten går segrande till slut.

I V75-1 har Digger fördelen av att det sannolikt blir en solfjädereffekt där Gazza håller ut Noa som håller ut Töllen. Om Töllen laddas hela vägen ändå i första loppet kommer han ju inte ha en chans i ett utslagninsheat, så därför får han snällt försöka hitta bra position utan spets eller möjligen släppa den för att få rygg på vinnaren Digger.

Bertil
9/9/06, 12:47 PM
#8

Med min analogi följer att Digger bör vinna omlöpningen eftersom vinsten i första loppet gör att han kan "slö-bävra" sig igenom andra loppet och sparar krafter, mao blir 4 lopps återhämtning vs den som vinner i det andra uttagningsloppet.

mvh
Bertil

hafor
9/9/06, 12:57 PM
#9

Jag tror att Ulf Ohlsson kommer att chansa i V75-5 på att sno spets från Jorma Kontio (=startrusning) då han har spår närmare sargen och ingen mer startraket innanför sig än Jorma's.

I V75-1 riskerar han bli utsvarad med solfjäder och han har svårare att ta sig förbi 3 startsnabba (Digger, Gazza och Noa) än 1.

Jag tror faktiskt att det är större risk att Harri Koivonen med Noa Savoy kommer att köra för spets så länge lampan lyser än att Ulf Ohlsson gör det i V75-1. Förra året snuvade Noa samtliga på spets trots Steinlager et al. Att han inte har kapacitet att vinna sedan är en annan sak.

#8 Du har säkert rätt i att Digger kan få chansen att "vila" i lopp 2 och därmed få längre pust än vinnaren i V75-5. Vi får se hur det slutar.

Bertil
9/9/06, 1:15 PM
#10

#9

Bra varning ang. "Gubben" Noa…Jag tror det kan bli riktig kuggning i andra loppet. Det blir spännande att bevittna.

mvh
Bertil

lazze1
9/9/06, 1:32 PM
#11

Inte en chans att Gubben Noa,är me här,då säger jag som Ludde,då går jag till Afganistan fram och tillbaks.Barfota var de vistt också.

lazze

hafor
9/9/06, 1:57 PM
#12

#11 Missförstå nu inte det hela Lazze. Jag menade inte att Noa Savoy kommer att kunna vinna, bara att han kan häxa till det i starten eftersom Harri kommer att vilja visa vad han kan och V75-1 har han sin bästa chans till körning mot spets. Noa är tillräckligt startsnabb för att kunna komma til spets, men det kostar också honom så mcket kraft att han inte blir bland de 3. Hade en svensk kusk typ Uhrberg kört så hade jag inte trott på det scenariot, men är det hyggligt sannolikt.

Slutsatsen är dock att Noa Savoy inte kommer att kunna vinna loppet även om han når spets. Digger Crown kan vinna från de flesta positioner han får under loppet och han måste vinna detta lopp för att få chansen till slutsegern. Därför tror jag att Digger vinner nu.

lazze1
9/9/06, 2:00 PM
#13

Inget missförstånd,mitt förtroende för Dig är stort.Tanken från mig var väl snarare att få igång en diskusion.

mvh

lazze

Annons:
Upp till toppen
Annons: