Annons:
Etikettv75
Läst 1265 ggr
ThomasH
10/7/05, 12:57 PM

V75 Bollnäs 8/10

Mitt förslag på system till Bollnäs, som baseras på mina tankar i artikel "V75 Tips Bollnäs 8/10" är en rad på 2016 rader som reduceras till 596 rader på 164 kuponger. 1/3 utgångshästar (understrukna), 1-4 A-hästar, 1-3 B-hästar och 0-2 C-hästar

V75-1

V75-2

V75-3

V75-4

5 Toamasina

4 Simb Pokemon

11 Tygo Idzarda

-------------- 1 King Value

8 Sved Willbur 9 Dotto Nilema 10 Calippo Cake 2 Baggå Boy 3 Gifted Crown 7 Salo 6 Armbro Wolwe 12 Atas Espada

A

B

**C

**

 1 Järvsöfaks -------------- 2 Åkre Lurifax

4 Glöding 8 Nordgubben

5 Hallsta Lotus 7 Krembest 10 Vinning Kos 3 Eng Svarten 9 Gran Ivar 6 Järvsö Harry

5 Victory Tilly --------------  3 Tag The Devil 10 Noa Savoy  8 Caramba Hall  1 Think Yatzee  2 Korean Sunset  4 Ebbes Arnie  7 Dream Shogun  9 Gims New Mo  6 On Air

3 Orchidee d'Au

12 Justice For

9 Fleur Vilt

1 Lupino Free

2 Queen Hilda

5 Aquarelle Eleg

6 Bumblebee Me

10 Västerbo Atl

-------------- 8 Sugar No Cr 11 Branson Sist  4 Madame K.  7 Daisy Broline

A

B B

B

C

C

C

**C

**

V75-5

V75-6

V75-7

7 Skogsbackens

8 Rapkin

1 Slowstarter G

6 Sixten Palema

2 Jaques Brodde

10 Chakaranda

11 West Dream

**--------------
**

**

9 Guan Guard

**

3 Niece

4 Sokrates 5 The Bad Bride 12 Toroid

A B B

**B
B
C
C

**

9 Empire Dust

3 Titan W.F

1 Galaxy Chip Om

--------------  8 Prime

10 Black Canter

 6 Lukas Lupin  5 Kyoto Bellemois 2 Power Cape 4 Lass Triller 11 Empire B. 12 Ace Broline 7 Wombat

A

B

**B

**

2 Flying Ås

7 Joseph Frontline

5 Nightshift

12 Colorado**
--------------
 4 Echo Tilly**

8 Coinbox

3 Surprise Lania

11 Bool du Ling  9 Arnie Shine

11 Bool du Ling

6 Victor Lee 10 Queen Barbro

A

**B
**

B

C

mvh/Thomas

Annons:
hafor
10/7/05, 1:06 PM
#1

Jag har ingen kommentar med min egen analys ännu, men jag måste fråga hur du fått till de oerhört snygga tabellerna med varje lopp!!

ThomasH
10/7/05, 1:24 PM
#2

Fuskat med att göra tabellerna i Word och kopierat in dem. Det jobbiga var att hitta rätt font så att tabellerna får plats. Det gick inte att få in dom i artikeln som jag skev, men i forumet fungerade det

mvh/Thomas

Bertil
10/7/05, 1:35 PM
#3

Hoppla Hoppla!!

Jag har varit lite osynlig i strängarna och det har sina rutiga skäl och randiga orsaker :-)))

Här är dock mina funderingar:

V75 Bollnäs 2005-10-08

Inför helgens tävlingar har jag läst om hur enkel helgens tävlingsomgång är och ska man göra ett system ska man INTE spika både Järvsöfaks och Victory Tilly för isåfall blir det för låg utdelning och då är det inte värt att spela. Vilket tjafsande säger jag. I dessa s.k. V5 omgångar ges ju möjlighet att visa hur man med få kryss kan täcka upp sju rätt. Personligen tror jag att många är rädda att behöva stå där utan sju rätt trots att favoriterna segrade. Ett tankeexperiment är att om du spelar 5 system för hundralappen per styck och utdelningen blir 1000:- för sju rätt så är det inte kattskit att få 10ggr tillbaka på satsat belopp.

Men jag tror inte att denna omgång är så busenkel som många vill göra gällande. Och just det faktum att en del system kommer att gardera upp ovan nämnda favoriter, så blir det färre kryss över till övriga lopp och sålunda har man lurat sig sig själv på en hygglig veckopeng.

Avd 1:

Ett intressant bronslopp inleder och jag har köpt en ny och fin krita. Erik lär ta täten med 1.King Value och sedan kan det bli ”Följa John” av alltihop. Han kommer bra till nu och med sin fina form måste ju segerchansen ses som stor. 4.Simb Pokemon har bra fart när den väl kommer igång och om det löser sig med positionerna, så blir han farlig när klöverängen siktas bortom målsnöret. Johanssons 5.Toamasina tycker jag har bra chans i detta sällskap, men det är inte säkert att hon kommer iväg tillräckligt snabbt för att positionera sig för ett energisnålt lopp. Men med metspö+morot så räknas hon. Lindberg sitter upp bakom en” varannandagshäst” och jag tror att det är varannandagen nu på lördag. Sålunda plockar jag med 12.Atas Espada och det gör jag också mot bakgrund att det finns goda chanser att haka på formstarke 11.Tygo Idzarda. Eftersom jag ofta gapar om Gooparna så plitar vi ner även 3.Gifted Crown som jag tror kan komma iväg bra och då kan det räcka långt.

1-4-5-12-11-3

Avd. 2:

1.Järvsöfaks

1

Avd. 3:

5.Victory Tilly

Avd. 4:

Ett stolopp!!!! 3.Orhidee d’Annou står bra inne här och bör kunna ta en tätplats. Men jag är inte så säker på att hon får visa upp sin lilla bläs i segercirkeln. Vi ska ju gambla lite grann också och vad passar bättre än 10.Västerbo Atlantic. Jag tror på ett fint hänglopp med fin draghjälp från bakspårshästarna 12.Justice For All och 9.Fleur Vilt. De två sistnämnda klarar att gå bakifrån och det kommer de säkert också att göra. Troligen kommer 6.Bumblebee Mejl att få en bra position från springspåret liksom 1.Lupino Free. Vem som tar spets vågar jag inte sia om.

3-10-12-9-6-1

Avd. 5:

Jag höjer ett varningens finger för 9.Guan Gard som med toppkusk i kärran kommer att finnas långt där framme och varför inte främst??? Kung Åke styr 6.Sixten Palema och det är en riktig långloppare. Fast jag undar om han har tillräcklig speed för att avgöra i detta sällskap. Spåret är inte roligt för 8.Rapkin men det finns ju några meter att vinka på när det gäller att förbättra sitt läge. En bra egenskap är att han inte viker ner sig frivilligt även om segerprocenten lackar. 1.Slowstarter kan komma iväg bra här och då räknas han. Vidare rymmer mitt system 4.Sokrates och 11.West Dream

9-6-8-1-4-11

Avd. 6:

Här vinner ”Fricken” med 1.Galaxy Chip Om. Detta är ju nästan en gulddivisionshäst och det vill till för övriga om de ska sätta denne galax på plats…..plats, ehe, ehe…plats. Det mesta lutar nog åt att hoppas på plats för övriga

1

Avd. 7:

”All vår avslutning bliver svår”, som det står i skriften. Fast det var ju inte sant och det är heller inte sant att jag tänker spika 5.Nightshift i den avslutande avdelningen. Jag har en lite favvo i 2.Flying Ås och spåret bör inte bereda honom några problem. Bra position kan 3.Surprise Lania få och då kan det blir höststädning bland de inlämnade kupongerna. Vi ahr en intressant fidus i bakfållan också, nämligen 9.Arnie Shine. Lindqvist har inte något flyt med spårlottningarna denna omgång, men han har intressant uppsittning varav denna är en av dessa. Vinstrika alt högt placerade hästar ratar jag sällan när är gardering på G och därför ska vi plocka med 6.Victor Lee, 7.Joseph Frontline och 8.Coinbox

2-5-3-9-6-7-8

Systemet:

1: 1-4-5-12-11-3

2: 1

3: 5

4: 3-10-12-9-6-1

5: 9-6-8-1-4-11

6: 1

7: 2-5-3-9-6-7-8

1512rader för 756kr

Preben
10/7/05, 5:24 PM
#4

Mina hallucinationer finns under hafors kameler

hafor
10/7/05, 10:31 PM
#5

Då är jag sist ut den här gången ;-)

Lopp 1:
Jag går ut hårt och spikar Stig-H's 5 Tomasina trots att hon möter tuffa äldre hästar.

Lopp 2:
Spik på 1 Järvsöfaks förståss. Risken finns ju dock att han kan bli struken och då står 2 Åkre Lurifax och 8 Nordgubben närmast på tur.

Lopp 3:
5 Viktory Tilly blir stor favorit och säkert med rätta om han är på topp. Jag känner mig dock inte helt övertygad om det. 10 Noa Savoy var lysande under Åby stora pris. Kan få en fin smygresa och blir då mycket farlig. Dessutom har Lähderkorpi visat att hans stall har toppform. Dessutom kan 3 Tag the Devil ta spets och ger sig inte gärna där. Frågan är dock hur intresserad Örjan är att släppa när 1 Think Yatzy tagit spets. Det är ju premiär i Guld. Annars tror jag inte han heller är helt chanslös och var lysande senast mot topphästen Citation.

Lopp 4:
Orutinerade ston leder direkt till ett val: Alla elva startande hästarna (7 Daisy Drewline struken).

Lopp 5:
10 Chakaranda D blir farlig med hygglig resa och 2 Jaques Brodde är på gång. Sedan har vi naturligtvis långtradaren 7 Skogsbackens Einar. Slutligen tror jag att 1 Slowstarter G med formkusken Daniel Olsson har en chans till ett lopp på rulle och kan bli farlig.

Lopp 6:
3 Titan W.F. kommer att köra i ledningen så länge lampan lyser. Men han kan få svar och tuff körning från 1 Galaxy Chip OM och 6 Lukas Lupin. Det kan ta udden av den bäste och därmed dyker 9 Empire Dust upp med gubben i lådan Örjan och sveper fältet. Även 10 Black Canter håller toppform, men gynnas mer om han får köra i spets och därför når han inte ända fram här.

Lopp 7:
5 Nightshift har visat gryende form. 12 Colorado står på tur för en seger och 7 Joseph Frontline har mött 3-åringseliten med bra framgång. Risk dock för vingelläge från spår 7. 4 Echo Tilly skulle kunna överraska från spets, men brukar inte nå ända fram. Stig-H's Mellby Ocarina har mött tuffa 4-åringar och har chansen till fin smygresa. Sist men inte minst har vi 8 Coinbox, han har formen i zenit, men dåligt spår.

1: 5
2: 1
3: 5-10-3-1
4: 1-2-3-4-5-6-8-9-10-11-12
5: 10-2-7-1
6: 9-3-1-6-10
7: 5-12-7-8-1-4

det blir 5280 rader reducerat till 2080 rader = 1040kr (kanske aningen stort ;-) Utgånghästar markerade med fet stil. 1-3 av dessa måste vinna, då sitter systemet. 4-hästarsloppen är mattematiska.

hafor
10/7/05, 11:31 PM
#6

#3 Bertil, tycker verkligen att Olle Alsén är sådan toppkusk ,-) Han kör Guan Guard i lopp 5.

Annons:
ThomasH
10/7/05, 11:44 PM
#7

Va, har kör inte Erik Adielsson den ?

hafor
10/7/05, 11:47 PM
#8

Nej, körsvensändring annonserat till Olle Alsén (okänd för mig). Vet dock inte varför. Erik A kör ju flera andra lopp.

ThomasH
10/7/05, 11:49 PM
#9

snacka om avslag, han var ju bara intressant för att Erik skulle köra honom. Nu åker han ner i min rank

ThomasH
10/7/05, 11:51 PM
#10

Nu åker 11 West Dream in på mitt system och Guan Gard ut.

ThomasH
10/7/05, 11:56 PM
#11

Observare att det är en bugg i denna tråd, när jag ändrade mitt system, så åkte antalet inlägg in tråden ner till 0, misstänker att min wordfil i början ställer till det

ThomasH
10/8/05, 12:04 AM
#12

#8 var annonserades körsvensändringen?  Borde dyka upp på jokersystemet, men det gör det inte.

hafor
10/8/05, 12:19 AM
#13

#12 på ATG.se under V75-Prgramförändringar.

Annons:
ThomasH
10/8/05, 12:26 AM
#14

Hoppas att ni hörde Torbjörn Jansson på Tv+ ikväll. Han menade att Echo tilly är bra i ordning och möter ett lite enklare gäng och tycker att han ska räknas

Preben
10/8/05, 12:55 AM
#15

Man skall aldrig  räkna bort en häst i Farmeks vinstrika stall så lyssna på Torbjörn.

:-)))

ThomasH
10/8/05, 12:58 AM
#16

jag tycker det är mycke roande att läsa några travchattar som inte är lika pålästa som ni här. Alla är ute fter de stora pengarna. Inte nog med att man garderar victory Tilly, man plockar bort honom från systemet. Men, det är inte allt. det är ganska många dårar där ute som tror att Järvsöfaks blir inlåst att ska gardera honom också… ja, ja, tur att det finns forum som kan trav

mvh/Thomas

hafor
10/8/05, 1:03 AM
#17

#16 Hmmmm. Hur ska jag tolka det ;-)

Jag har ju garderat Victory Tilly med 3 hästar! Men jag har ju med VT förståss ;-)

Preben
10/8/05, 1:06 AM
#18

Hafor

Vad får dig att tro att faksen skulle strykas ?

Preben
10/8/05, 1:13 AM
#19

Med tanke på att VT haft stora problem detta år så tror jag att vi är många som hopppas och spikar honom med hjärtat snarare än med hjärnan så du kan mycket väl få rätt hafor.

ThomasH
10/8/05, 1:15 AM
#20

Ja, hafor, helt ok att gardera honom, det tycker jag kan vara sunt innan han har bevisat sig. Personligen så tycket jag han såg helt strålande ut senast, som en pigg unghäst. Men, att helt lämna honom utanför och i samma system gardera järvsöfaks är lite av delirium

Ingen kritik mot dig, det vet du hafor, men att mena att victory Tilly ska gå i pension och tacka svenska folket för att gjort Victory Tilly och Järvsöfaks till så stora favoriter, är delirium

mvh/Thomas

Annons:
hafor
10/8/05, 1:23 AM
#21

#18 Inget som jag vet. Bara det att det finns ingen direkt given 1:a reserv för Järvsöfaks.

#19 Det betyder inte automatiskt att VT inte vinner! Bara att jag ser potentiell möjlighet att han kan få det tufft. Jag har haft fel tidigare i guld så dra inte för stora växlar på det.

#20 Jag tog inte åt mig Thomas (såg du smily efter min kommentar ;-)
Gardera Faksen är meningslöst om man inte är säker på att han inte kommer till start. Ingen av de andra rör honom, punkt slut.

ThomasH
10/8/05, 1:37 AM
#22

Bertil var rätt ute. läste just på Thomas Uhrbergs hemsida att "Bland experter är Victory Tilly stor favorit till segern, men bara fyra av 13 har spikat honom. Järvsöfaks är däremot allas V75-bank."

Läsa hela hans tips på http://www.thomasuhrberg.se/index2.html

Personligen tycker jag det är intressant. det betyder att vi inte hare en V5:a. härligt, för jag tror att Victory tilly kommer att bevisa att han är överlägsen detta motstånd

Lise-Lotte
10/8/05, 1:00 PM
#23

Hej på er här kommer några tankar från mig;

Avd 1; Oftast så brukar ju första avdelningen stanna bland favoriterna och denna omgången ser väl ut att kunna bli så. Spetsbudet är frågan men jag lägger rösten på King Value och det mest för att Erik kör, han brukar vara bra på att pricka rätt i starten. Toamasina blev jag nog lite besviken på senast saknade riktigt tryck där. Baggå Boy kommer nog att ha detta året som ett mellanår oavsett vila eller kusk, verkar less. Simb Pokemon bäst med tempo och det tror jag inte det kommer att bli så mycket av. Salo känns som hetast garderingsstreck till KV, verkar vara på gång och han är en slugger som vill vinna.

Avd 2; Järvsöfaks

Avd 3; Victory Tilly (låter på Stig H som att man kanske tänker byta ut det öppna huvudlaget på honom) ! Okey att distansen i dagsläget känns lite läskigt men å andra sidan så känns motståndet inte så. Think Y enda chansen till att de inte släpper spetsen är att Stig H inte trycker till för övertag utan parkerar och bestämmer tempot i dödens. Taggen hålla spetsen, aldrig han går inte in som 1:a i spets på 2140. Och ladda med Taggen och hålla ute VT ett tag innan man släpper - den enkla går inte Stig H på. Och icke att förglömma Ebbes A L.J är med i loppet. Caramba och Noa framför allt den förstnämda jättebra prestationer hitentills men för att komma in här kräver tempo och vem tänker sätta upp det?

Avd 4; Kladda på är nog receptet här. Glöm inte Bumblebee Mejl som jag tror kan sitta i spets. Justice For All som sagt som jag ser flera ranka högt - bakspår i volt behöver inte vara illa och i detta fallet "springspåret"

Avd 5; Ett jobbigt lopp till men Sixten Palema kan kanske vara chansspik som starkast spetsbudet. Lite förtjust i Rapkin som är tuff samt West Dream (hårt betrodd senast) som båda nog hinner få chansen på distansen och upploppet är ju bland de längre.

Avd 6: Frick och Bergh som slåss om spets ja då räknar vi in vinnaren därbak och det blev ju inget lättare för det finns ju ett par med patenterade rökare. Men jag säger Lukas Lupin om det inte tänker spilla krafter i spetskörning!

Avd 7; Joseph Frontline är en klasshäst men behöver nog loppet och är nog ute efter Breeders men jag vill ha honom med. Vinnaren tror jag är Flying Ås med nytt träningsupplägg och väl spetsen nu , vem tänker massera ledaren?

//Lise-Lotte

Lise-Lotte
10/8/05, 1:46 PM
#24

Litet förtydligande;

säger Lukas Lupin om de inte tänker spilla krafter i en spetskörning förstås!

hafor
10/8/05, 2:18 PM
#25

#23 Kul med lite fler som delger sina idéer. Välkommen Lise-Lotte!

Dessutom mycket intressanta tankar och idéer.

Lise-Lotte
10/8/05, 3:36 PM
#26

Tack Hafor. Jag får också passa på att önska alla lycka till idag!

hafor
10/8/05, 3:56 PM
#27

#26 Tack själv Lise-Lotte. Jag passar på och önska vårt bolag lycka till idag. Preben är väl på väg till södra halvklotet nu ;-)

Annons:
ThomasH
10/8/05, 10:00 PM
#28

Vi kan bara enkeltkonstatera att trotts de två kanonerna vann, Järvsöfaks och Victory Tilly så belv utdelningen över 78.000, inte kattpiss. Mitt eget lilla personliga system gav 15 femmor och 2130 kronor. Givetvis missade jag Madame K och Embire B

hafor
10/8/05, 10:15 PM
#29

#28 Thomas du missade en siffra - 7 rätt gav 748783 kr

Mitt system skulle givit 5st 6:or och massor av 5:or, men jag lämnade aldrig in eftersom jag blev för tveksam och systemmet för dyrt. Dessutom hoppades jag på bolagssystemmet ;-)

Synd igentligen. I efterhand kan man konstatera (men det har ju igentligen ingen betydelse) att alla våra förslag hade 3 spikar lopp 1-3 och och en het kandidat i 7:e.

Sedan hade jag redan alla i Sto (det hade jag klart för mig från början). 4 hästar i 5:e med Jaques Brodde som andra rankad. Däremot är det mycket tveksamt till att jag tagit med Empire B om jag inte tagit alla där också.

Hoppas det håller i sig till nästa vecka då det är min tur med bolagstipset ;-)

ThomasH
10/8/05, 10:20 PM
#30

Oj rätt, otroligt att utdelningenvar så mycket. Ok, Madam k var svår att hitta, om man inte som du hade markerat alla, men Embire B fanns det tippare som varnade för

Preben
10/9/05, 2:26 AM
#31

Jaha det gick ju inte alltfor val ser jag. Som vi spekulerade i tidigare strangar sa blev det en rejal utdelning trots faksen och VT.

Jag ser pa tiden att faksen var overlagsen hur var det egentligen med VT? Gjoprde han ett Ok lopp eller ar det borjan till slutet?

Madame K hade jag aldrig fatt men pa bongen om jag inte tagit alla hastar, Empire b lag oss lagt pa min ranking Jaques brodde hade kommit med om jag valt att ha 5-6 hastar i detta lopp. Naval nya tag denna vecka lycka till hafor fran Singapore.

Preben

hafor
10/9/05, 1:52 PM
#32

#31 Jadu Preben, ibland blir det inte som man tänkt sig. Jag tänkte ganska rätt i min analys, men valde ju att inte lämna in - visade sig tyvärr vara lite korkat :-(

Upp till toppen
Annons: