Annons:
Etikettv75
Läst 1067 ggr
ThomasH
2005-10-28 01:43

V75 Jägersro 29/10-05

Här är mitt förslag på system till Jägersrotravet. Systemet bygger på mina tips i artikeln "V75 Tips Jägersro 29/10"

1: 7 Flying Young(A), 8 Torvald Palema(A), 3 Needles'n Pins(B), 4 Ambassador As(B), 10 I'm A Photo (C)
2: 1 Goldi Crown(A), 11 J.R Boy(A), 4 Loverboy Pellini(B), 3 One Man Show (B), 5 Ynot Boy(C)
3: 1 Spring Ray
4: 3 Simb Chaplin(A), 2 Stargirl(B), 4 Garfish Face(C)
5: 5 E.G Tealight(A), 10 Wingait Geforce(B), 8 Delvin Brodde(B), 7 Bella Gigant(B), 2 Rött Hot(C), 3 Zonnie Toll(C)
6: 11 Prince Valliant
7: 1 Brian Ås(A), 11 Dustin Diamant(A), 2 Anelka(B), 5 Lukas Lupin(B), 7 Paleman Hill(B), 3 Panhandle Hall(C)

Detta är 2700 rader som jag inte har råd med. Reducerar med 3 utgångshästar (fet stil) varav minst 1 måste vinna. 1-4 A-hästar. 1-3 B-hästar och 0-2 C-hästar måste gå in för att vinstchansen på de 999 raderna ska bli 78 %

OBS systemet är ändrat under fredagen efter det att Always Alluring ströks, I'm A Photo hoppade då in

Annons:
Bertil
2005-10-28 14:16
#1

 

V75 Jägersro 2005-10-29

Efter att ha läppjat ytterst goda viner under förra veckoslutet är jag nu tillbaka på banan igen. Och festen verkar hålla i sig när man blickar ner i travagendan för helgens V75 omgång. En gång är ingen gång tjuven, men en häst är alla hästar säger jag och den devisen tillämpar jag på min bong när vi nu styr kosan mot lervällingens förlovade land J

Avd 1: Jubileumsloppet bjuder en samling åsnor som verkligen inte låter sig sorteras på ett enkelt sätt, eller så är det så enkelt att det är någon av bakspårshästarna som kommer att vinna detta. Många av framspårshästarna verkar ha formen bakom sig i det att de bästa insatserna gjorts tidigare under året (t.ex. Needles’n Pins). Jag tänker vara konsekvent i min tanke och väljer 8.Torvald Palema, 9.Always Alluring och 10. I’m A Photo. Alla dessa har den trevliga egenheten att de vunnit på slutet och inte bara en gång. Tilldenna trojka väljer jag 4.Ambassador As, då jag misstänker att tysken inte åker hit för att bara ta en vanlig matlapp. Formen sägs också vara bra mot bakgrund av den senaste insatsen.

8-9-10-4

Avd. 2: Klass III är bäst på bordet och det gäller även här. Fy för Sören vad detta känns svårt. Tyvärr har jag inte råd att strecka alla och min vinnare är 4.Loverboy Pellini som gjort gedigna insatser på slutet och måste ses med bra chans här. Ett bra spel tycker jag att han är för er som betar i individuella lopp. Glöm inte platsmaskinen 1.Goldie Crown. Om kung Åke får upp moroten framför ögonen i slutet av volten så kommer ekipaget med stor sannolikhet att spetsa i första sväng och då blir det säkerligen minst plats eller varför inte seger. Hon har också övertygat i de senaste loppen trots att spåren inte varit de bästa, men det är det nu!! Lågt startnummer gynnar 3.One Man Show och det gör att jag tycker att han borde gilla att trava ädelt hela vägen utan att slöa till. Galopprisken är överhängande från femte spår hos 5.Ynot Boy, men felfri kan han räcka långt. Till sist väljer jag en bubblare från bakspår med kusk i storform, nämligen Björn Goop och hans uppsittning 11.J.R.Boy.

4-1-3-5-11

Avd. 3: Spel mot ett mål blir det för 1.Spring Ray som här möter ett C-lag jämfört med vad han normalt brukar ställas mot. Spår och kusk är ytterligare bonus och han bör klösa iväg till ett par längders vinst, minst!

1

Avd. 4: Här kan man tänka sig två eller fyra hästar. Jag spekulerar i att det blir körning om ledningen mellan favoriterna 2.Star Girl och 3.Simb Chaplin. Givetvis hoppas jag att körsvennerna sansar sig i sina ansträngningar att nå ledningen, men förivrar de sig och kör upp mjölksyra så finns motbud. Jag garderar med 4.Garfish Face och 9.Tap Dance ty de vet båda hur gott segerhavren kan smaka.

2-3-4-9

Avd. 5: 10.Wingait Geforce har vilat tre veckor efter senaste starten som var här på Jägersro och där han bara var strålande. Visserligen startade han då från en position nära sargen, men det är inte avgörande för denne oömme travare. Men min ande känns lite svag och jag garderar med 1.Nils Göran och 7.Bella Gigant. Någon av dessa tar troligen ledningen och det ska man ju som bekant inte förakta. Jag lämnar faktiskt 5.E.G. Tealight och vi får se hur klokt detta var på lördag, men jag har benämnt honom tidigare och han svek mig då och därför får han vad han förtjänar i min krönika nu. Långsint???….Javisst, hur ska man annars lära sig vad man ska undvika.

10-1-7

Avd. 6: En hel gärdsgård kan 11.Prince Valliant ståta med och som han har gjort det. Inget grus i mskineriet och okänslig för startspår tycks det. Han måste bara ses med god chans här och det blir min andra spik på bongen. Visserligen är kombattanterna hårdare nu, men för den som börjar gardera så blir det många streck och jag hoppas att det blir i onödan, säger jag med illa dold skadeglädje.

11

Avd. 7: 5.Lukas Lupin har ju en rad som man inte skriver hem till mamma om, men faktum är att insatserna inte varit så dumma som placeringarna antyder. Dock finns starka motbud och jag varnar tidigt för 7.Paleman Hill och 11.Dustin Diamant. Runt 5.Lukas Lupin finns några andra med bra kapacitet såsom 2.Anelka, 1,Brian Ås samt 4.Ålarökarn. Därmed stänger vi detta lopp

5-7-11-2-1-4

Systemet:

1: 8-9-10-4

2: 4-1-3-5-11

3: 1

4: 2-3-4-9

5: 10-1-7

6: 11

7: 5-7-11-2-1-4

1440rader för 720kr

Lise-Lotte
2005-10-28 15:51
#2

Intressanta analyser och jag ville bara meddela att jag funderar Cool å tänker å återkommer under kvällen här så får vi se varthän det lutar Flört

//Lise-Lotte

Lise-Lotte
2005-10-28 15:56
#3

Strukna 

Avd 1) 9 Always A

Avd 2) 2 Jean P

Avd 7) 9 Prime

Bertil
2005-10-28 18:58
#4

Jösses vad överens jag och Thomas är. Nu måste vi få lite divergens från övriga, för så här enkelt kan det inte vara!

mvh

bertil

ThomasH
2005-10-28 21:25
#5

Trodde aldrig att någon mer än jag skulle gardera Simb Chaplin. Trodde inte att någon annan än jag skulle spika Prince valliant. Men, se Bertil av alla snedtipsare är överens mig, otroligt. Nu måste ni andra hitta nya infallsvinklar

hafor
2005-10-28 22:11
#6

Då var det dags för hafor att analysera veckans V75:a. Strykningarna kan ju ge intressant möjligheter.

Lopp 1: Några med dåliga spår blir säkert favoriter. 4 Ambassador AS verkar vara en intressant tysk stjärna. Lite svårt att värdera resultaten från utlandet, men Conrad Lugauer har ju visat med sina hästar att tyskarna duger bra! 7 Flying Young gjorde ett mycket bra lopp i SM på Åby och kan vara på väg mot toppformen. Spåret kan ställa till det, men Walmann optimistisk. 8 Torvald Palema hade gärna sett att han fått ett spår längre in även om vingen på Jägers är vinklad. Sannolikt för dessa upp om segern.

Lopp 2: Thomas Uhrberg var ju stor favorit på Åbys V75:a med 4 Loverboy Pellini, men kördes väl hårt om spets. Höll trots det bra och är säkert med den här gången och gör upp om segern. 1 Goldie Crown blir säkert favorit och Svanen har ju toppform i stallet. Det är dock klass III och voltstart, mycket kan hända. Därför tar jag även med 6 Vienna, Ingrid Bengtssom brukar ju kunna överraska. Slutligen tar vi även med 3 One Man Show, Ludde har ibland en räv bakom örat som ger korsdrag i kuponghögen.

Lopp 3: Lite Järvsöfaks-status på Guldloppet. 1 Spring Ray är veckans bank och lär väl tåga runt gänget även om han inte får spets. 2640m ger ju bättre förutsättningar för det. Så det är väl bästa spiken den här omgången. Jag kommer dock att göra en egen liten chans-kupong den här veckan och då blir han garderad

Lopp 4: 2 av dessa 2-åringar sticker ut i klass, 3 Simb Chaplin (den bästa häst som Jorma kört) och 2 Stargirl. Dessa blir överlägset mest spelade med rätta. Men det handlar om 2-åringar. Här kommer det att galopperas och har någon av dessa otur kan de bli störda av någon annan. Därför skulle jag även ta med 9 Tap Dance  (kan få fin rygg på Stargirl) och 4 Garfish Face

Lopp 5: Här anser jag att vi har veckans bank; 10 Wingait Geforce. Det lopp han presterade senast på opassande distansen 1640m var av högsta valör. Han kan göra loppet själv och är inte beroende av löpförloppet. Övriga får slåss om 2:a platsen Flört

Lopp 6: 4 Lassiter har bra spår och rätt distans, 1 Global Drop är en tänkbar spetskadindat och (Lädherkorpi är höstens man) liksom 2 Sombatic. 5 Viktor På Äng har ju "vinnarspåret" på 1640m auto och måste med även om han tidigare varit aningen vek i slutet av sina lopp mot kvalificerat motstånd. 9 Spot har ju igentligen fel läge eftersom han bara går i spets, men de två framför kan öppna för ett läga att ta över spets om Monika S-F är vaken. Stor galopprisk dock. 11 Prince Valiant har klättrat väl snabbt i klasserna för att nå fram från detta spår över aningen för kort distans. Jag plockar bort!

Lopp 7: Framspår för 5 Lukas Lupin som ska ställa äran till rätta. Måste plocka poäng med 4 nollor i protokollet föregående lopp. 11 Dustin Diamant var mycket bra senast och ska inte glömmas bort även om det finns galopprisk från bakspår. 7 Paleman Hill verkar ha tänt till i ny regi och får komma med som rysare trots dåligt spår. Sist men inte minst åker 2 Anelka med - bra spår och från Lähderkorpis höststall Skrattande

Såja då får vi hoppas på friska tag den här veckan!

Annons:
Lise-Lotte
2005-10-28 23:39
#7

Nu ligger ju strecksson ganska distinkt och det handlar väl mest om var spiken landar och var man finner en skräll. Även om skrällen kanske inte kommer när det finns i snitt 5 bra kandidater högt streckande per lopp. Bla bla Flört

Avd 1) Hade väl hoppats att Needles´n Pins skulle bli lite bortglömda men fler som är vakna Cool  jag tor mycket på henne i morgon men med tanke på att de flesta precis som Bertil säger tycks sakna form va högt värde. OCH då av den anledningen så tycker jag att en större gardering inte behöver vara fel. Normalt bör det stå emellan 3,4,8 (som väl Lövgren inte kommer att "spara på" då han gör sitt sista lopp för dennan säsongen) . Flying Y köper jag inte till så högt streckad, springa fort i överpacat lopp kan många men det är förbi man ska ta sig. MEN på plussidan finns att den här damen inte haft samma tuffa säsong som de andra, yngre och tycks fortsatt utvecklas men man måste blunda för spåret lite nu för det är inte roligt. 2 (får kalasläge),3,4,7,8,10 (det är ingen dålig häst Staffan har bara Staffan själv kan agera taktiskt så…)

Avd 2) Njaa är lite osäker på Goldie C framför allt vad det gäller spets och där ser jag att Exotic Broline kan ställa till det och släpper hon, var visst brunstig senast men inte nu …. Delad favorit är Loverboy P inte många starter och ska nu ta sig it rav från spår 4 Fot i munnnen, intill startar en vars galopprisken är stor så det är ju också ett aber. Erik tror jag sitter bakom en klart skrällduglig och så ahr vi Ludde bakom en häst han gilalr skarpt. Svårt för störst chans tror jag gänget från bakspår har 10,11,12. Det här loppet känns inte färdigtanalyserat på långa vägar men jag misstänker som sagt att vi har två alldeles för stora favoiter

Avd 3) Spring Ray som sagts tidigare även om det börjar kännas läskigt när hela Sverige är inne på samma sak Hemlis!

Avd 4) Spika i ett 2åringslopp tjenare vem vågar det - med tanke på strecken så är det många. Lycka till då för jag garderar. HALLÅ eller kanske ska prata så högt Victory Håleryd på 4% okey raden är inte skoj men det är ju det som är så härligt med 2åringar ena dagen urursel nästa dag så har de för stunden fattat vad det handlar om. 2,3,7,8,9,10,12 säger jag hua vad streck Generad

AVd 5) Tror fortfarande mest på EG Tealight och med Björn är ju klart bättre läge än spår 10 som värsta konkurrenten har och ska då skölja fältet å bara vinna, nää. Däremot kanske en speedkula kan slå av dessa starka spurtare och då tror jag att Delvin Brodde och Max Dote är de som kan ställa till det.

Avd 6) Om jag vågar så är det fortfarande en chansspik på Lassiter, spets är inte ett måste även om det skulle vara bra, distansen den bästa. Dessutom så hade Lassiter passerat klassen men ynka tusenlappar om de vunnit senast men "blev kvar" i tredje då med sparat. Prince Valliant visst det lutar åt bra tempo men har gått upp en klass och ska då runda samtliga från spår 11 när färgen på staketet inte ens torkat. Jag tvivlar nu Cool

Avd 7) Lukas Lukas nu då och om inte Ålarökarn eller Dustin för Freddy P får inte det tempot han behöver och Robinson S behöver nog detta loppet också.

//Lise-Lotte Kyss

ThomasH
2005-10-29 00:51
#8

Läs Björn Goops tips på http://www.stallgoop.se/news.asp?id=162
Det ryktas att E.G Tealight ska gå barfota och blir då en motiverad favorit

hafor
2005-10-29 01:04
#9

Och hur tror du Teljuset ska gå felfritt från spår 5 i volt ???

Enligt Christer Lönn hos Dan Widegren så har de nästan bestämt sig för barfota runt om på E.G Telight.

Björn hade sin dag i tisdags. Efter det har han i stort sett bränt favoriter på löpande band. Jag börjar tom att bli orolig att han ska bränna Spring Ray. Men där spelar det nog mindre roll vem som kör även om jag börjar känna mig osäker.

ThomasH
2005-10-29 01:17
#10

Jo, och det är därför han leder kuskligan överlägset?

hafor
2005-10-29 01:23
#11

Visst Björn Goop är en mycket begåvad kusk, men alla har sina mindre bra perioder. De är också bara människor. Precis som Örjan, Erik A, Stig-H med flera blir överspelade så blir också Björn det. Den här veckan anser jag att så är fallet.

Det blir vi varse imorgon.

ThomasH
2005-10-29 02:17
#12

Läs gärna Thomas Uhrbergs tips http://www.thomasuhrberg.se/index2.html
Han, liksom jag tror mycket på Anelka. Han tror att han kommer att släppa med Brian Ås, som är ny Silver, då släpper han till Lukas Lupin, som därför ska räknas mera än vad jag hade trott på honom. Han menar okckså att värst emot hans bästa chans, Loverboy Pellinin, är One Man Show

Lise-Lotte
2005-10-29 02:23
#13

#9 felfritt från spår 5 tja det finns väl inget att referera till att det inte skulle kunna gå bra och hästar som är slowstarters brukar väl inte ha så stora problem med att vända upp. Dessutom ska man kanske tänka på vilka Tealight mött och slagit kontra Gerforcen så man ska kanske inte dra så stora växlar på den sistnämdes vinster även om han absolut inte ska skämmas för dem Flört

Annons:
Lise-Lotte
2005-10-29 02:26
#14

in på systemet just i avd 2 kommer nog Zonnie Toll att ramla in nu efter närmare koll (Thomas vinkar lite för den ser jag)

hafor
2005-10-29 11:26
#15

#13 Jag överdriver "en aning" i mitt snack kring "Forcen" och motståndet för att göra travsnacket lite roligare, men det hoppas jag alla förstår (se alla smilies) . Stefan är dock inne på att han kommer att klättra snabbt i klasserna och även om han inte är Stefans "nya" Kahili idag så kommer han sannolikt att nå dit under nästa år.

"Forcen" är under kraftig utveckling och har nu toppform och min magkänsla säger att han bara vinner.

Rätt eller fel får loppet utvisa.

Alla har vi våra övertygelser då och då. Samtliga kan inte förklaras enbart logiskt. Cool

Preben
2005-10-29 13:06
#16

Godmorgon på er alla

Det tycks som om dagens lopp är rejält genom analyserade jag har endast ett par saker som jag vill uppmärksamma.

Betänk att jag tror nästan aldrig det varit en v75 omgång på Jägersro då inte ludde har vunnit minst ett lopp så blir det säkert idag också. Vilken häst han vinner med är ju som vanligt svårt att sia om då han alltid övervärderar sina chanser. Närmast till hands denna gång ligger han nog med One man show i 2:a samt Needles's Pins i 3:e.

I lopp 4 skulle jag också vilja varna för nr 8 Partner ås den hästen har alltså sprungit ett par sekunder snabbare än alla andra. Visserligen över kort distansmen ändå väl värt att tänka på.

mvh

Preben

Lise-Lotte
2005-10-30 12:40
#17

Hafor - kör hårt klart det ska vara diskussioner annars kommer vi ju inte igenom loppen och får ekipagen analyserade. Glad

Upp till toppen
Annons: