Annons:
Etikettv75
Läst 1465 ggr
ThomasH
9/2/05, 6:07 PM

V75 Jägersro

Kolla in Thomas Uhrbergs tips, man kaske ska plocka med Mr Arrow i sista? Några andra tankar om Jägersro?

http://www.thomasuhrberg.se/index2.html

Annons:
hafor
9/3/05, 12:44 AM
#1

Lopp 1:

2 Crowns Diamond och 4 Finders Keepers har ju varit mycket bra båda två de senaste loppen. Därför har jag en känsla att en tredje kommer att blanda sig i striden på ren överaskning. Har lite känsla för 9 Selldahir S.G.

Lopp 2:

Stolopp är alltid oberäkneliga. 6 Joeann Nic förväntas kunna leda runt om. Jag väljer att gardera med så många som jag har råd med.

Lopp 3:

1 Caramba Hall spets och slut. Naturligtvis kommer Lutfi Koljini köra hårt med sin 4 Egon Lavec, men så smäcker som Caramba Hall var senast kan den knappast förlora utan galopp.

Lopp 4:

Klass 3 och ånyo oberäkneliga hästar. 6 Junction kan ta spets och då är nog mycket vunnet. Lyckades ju inte senast på Bergsåker. Har lite dålig koll på 2 The Good Guy, men han påstås också vara en allvarlig spetskandidat han också. Sen har vi ju också Torbjörn Jansson som nästan alltid vinner något av loppen på Jägers och varför inte med 9 Diamond Hunter ?

Lopp 5:

European Championship. Där har jag 2 huvudkandidater, 3 Bertuzzi om han håller sig på benen i starten samt kanske framför allt 9 Staro Yzerman med sin rykande spurt i lördags E3.Som vanligt är Lutfi Koljini med i leken när det handlar om unghästar och hans 8 Olimede lär väl bli favorit, men en favorit i fara tror jag. Mitt tips går till Staro Yzerman.

Lopp 6:

7 Kahili blir svårtuggad som vanligt, speciellt över 2640m. 4 Ålarökarn som jag singlade på min dubbel senaste starten (då Wealthy var favorit) har kommit i form ordentligt och om han klarar spår 4 blir att räkna med. Min rysare i loppet är dock 8 Cider Ås som kan överraska.

Lopp 7:

Dags för Lähderkorp/Lennartsson nu. 1 First Mack Grocer har comebackat på det "gamla Lähderkorpisättet" och blir en het kandidat imorgon. Även 12 Super Goal (struken tydligen) blir att räkna med om han kan komma till från sitt tråkiga spår 12. Slutligen så kan man väl inte undgå att nämna 7 Prince Valiant som trots allt har 5 raka. Men för varje start så närmar sig första förlusten för i år. Jag tror dock mest på First Mack Grocer.

ThomasH
9/3/05, 12:53 AM
#2

Bra analys, läste dock att Gooparna har problem med Super Goal, halsont, feber eller något liknande. Risk att han blir struken. Skulle kollas upp idag. Är lite inne på att Thomas Uhrberg är rätt ute när han säger att hans bästa chans på lördag är Mr Arrow i sista avdelningen.

hafor
9/3/05, 12:59 AM
#3

En annan Torbjörn Jansson "kandidat" är 3 Roxy Tim V75 lopp 2. Så Jansson kan bli het i både Stoloppet och klass 3.

3 Roxy Tim 11%  klockan 22.55 2/9

9 Diamond Hunter 3%  klockan 22.55 2/9

Fina rensarkandidater den här omgången ;-)

Bertil
9/3/05, 1:07 AM
#4

Tack för goda tips mina herrar!!!

Har ännu inte hunnit gå igenom loppen i detalj denna vecka, men jag singlar nog Bertuzzi samtidigt som jag inte spelar emot Ålarökarn.

Håller med Hafor i det att hispiga ston inte ska spikas annat än upp….på väggen :)))

Solero Briljant är då den spik som återstår för mig, men det känns vanskligt. Ska sova på saken och räkna segrande travekipage istället för får innan jag somnar så kanske bilderna om hur det slutar kommer till mig!!!

Sista avdelningen känns ganska öppen och där blir det nog en del streck även om jag håller m,ed om att First Mack Grocer. Blir lite osäker på om han kommer att kunna försvara innerspåret. Nu spelar det inte lika stor roll när det handlar om långlopp, men, men, men…jag garderar med i första hand Prince Valliant, Mr Arrow och starke Martimex.

mvh

Bertil

Preben
9/3/05, 1:42 AM
#5

Bertil bertil,

Glöm nu för all del inte en supersprinter som Bellman Töll, de kommer att köra ihjäl sig för att ta spets och då kommer den normalt usla men mycket kapabla bakspårshästen BT och speedar ner dem över upploppet.

sweet dreams

Preben

ThomasH
9/3/05, 1:51 AM
#6

Preben, preben

Solero Briljant håller så mycket högre klass än Bellman Töll så jag tror att värsta hotet mot Briljanten inte är BT utan Caramba Hall. Han kommer att köra i spets så länge lampan lyste

Annons:
Bertil
9/3/05, 2:07 AM
#7

Nääääää, men se Preben!! Hur många limport har du rökt idag då'rå :)))

Välkommen, förresten!!

mvh

bertil

ThomasH
9/3/05, 2:42 AM
#8

Senaste informationen är att Seldahir S.G. jobbar "dunder" och Hafor har nog rätt, han ska passas, om man vill gardera Finders keepers. Nils Göran har tydligen tränat bra och tänt till ordentligt på omlagd träning, I samma lopp så varnas för Don Silvio som var sjuk senast och dessutom kommer att gå barfota runt om nu. I sista loppet så jobbar tydligen Martimex "dunder" och Bertil har kanske rätt som vill gardera med honom

hafor
9/3/05, 3:10 PM
#9

Kör en DD med

1: 7-8
2: 1

Lycka till alla idag med spelet och Guldstallet. Mitt Guldstall är skapat lite hastigt och jag känner inte att jag fått med "rätt" hästar i rätt tid. Borde ha anmält redan igår. Har skapat ett andra stall med "rätt" hästar, men de tävlar ju idag och ger inte mig några poäng förrän from imorgon :-(

Nåja, sk-t samma. Det är bara på lek ;-)

DD är däremot blodigt allvar!

Bertil
9/3/05, 3:54 PM
#10

#9

Samma här hafor, men jag hoppas att jag därmed byggt in den lilla irrationella kryddan som behövs.

Jag kontrar med en 12 ggrs DD

1: 2,4,5,7

2: 1,3,7

mvh

Bertil

ThomasH
9/3/05, 4:18 PM
#11

Jag kontrar med

1:7

2:1,6.7.9

Man kan alltid byta hästar i sitt guldstall, så det är bara att byta på tills ni är nöjda. det är den nya kryddan i guldstallet i år

ThomasH
9/3/05, 9:23 PM
#12

Vilken dubbel Bertil!! 179,3 ggr pengarna. Snyggt spelat. Var hittade du Mack November? 

Thomas

hafor
9/3/05, 11:48 PM
#13

Grattis Bertil.

Jag var ju i alla fall lite nära ;-)

Cider Ås 2:a slagen med nos och First Mac Grocer 3:a.

Kanske var lika bra att inte Cider Ås vann eftersom jag inte hade med Prins Valiant!

Annons:
Bertil
9/3/05, 11:49 PM
#14

Äääh, det var nog mest den blinda hönan o.s.v., men en lika bra rad som Kahili hade den ju och eftersom jag beslöt mig för att spela emot Kahili så måste man ju ta alla jämlikar. Dessutom har han ju visat stabilitet och det är inte kattskit. Hur mkt dolores har man inte lagt bort på galoppörer?!?!…och står på start..stammningen är ju också hygglig…och så ska man ju krydda…och så vet man ju att kunskap om bra träningsjobb inte alltid innebär säkra kusar..och…och..intuitonen ska ju inte alltid spela en ett spratt.

mvh

bertil

Bertil
9/3/05, 11:52 PM
#15

#13 Bra hafor och Tack!!

Han i DN, Leif, hade Mack November näst sist och Cider Ås sist :)))))

mvh

Bertil

hafor
9/3/05, 11:53 PM
#16

Hade väl inte direkt flyt idag :-(

Hade en raket på dubbel vinnare Koljini (Egon Lavec och Olimede), men han orkade ju inte riktigt med Egon Lavec trots bra insats av hästen.

Bättre tur nästa gång :-)

Bertil
9/3/05, 11:56 PM
#17

Summerat:

Oavsett vem som prickade in ett vinnande spel idag, så var det ju här på travifokus.se som man kunde läsa om det :))))))

mvh

Bertil

ThomasH
9/4/05, 12:05 AM
#18

Jo, men att värdera segrar tagna i Tyskland är ju inte lätt, man har ju aldrig sett kusen, bar jobbat dock. Prince Valliant var dock så bra som jag gissade och Egon Lavec var den moraliska vinnaren. I övrig gick det väl som förväntat. Man kan konstatera att Finders Keepers måste ha ett bakspår för att hävda sig.

ThomasH
9/4/05, 12:20 AM
#19

Därför vill jag varna för att läsa för mycket av "travexperter" i tidningar. Dom studerar inte hästar och lopp speciellt mycket. Vissa hästar "tycker dom om" utan att han en aning hur formen är eller att värdera motståndet senast. Ta exemplet Chogo senast på Solvalla. Nedrankad av de flesta tidningar. Men, vi som såg honom senast på Örebro visste att det var en kanon. Sådana gånger ska man bara tacka och ta emot, fina odds att spela på.

hafor
9/4/05, 12:44 AM
#20

#19 Det är sant Thomas. Man får inte stirra sig blind på tidningars ranking. Den är i alla fall så upp och ner att en häst kan vara rankad 2:a i en tidning och sist i en annan.

Jag brukar kolla både om hästarna i Ronden, men även kolla AB och Expreseen för att se hur läget ligger för oddsfronten. Det betyder inte att man hakar på automatiskt ;-)

På fredagar brukar en ung kille (kommer ej ihåg namnet) delta i 100-miljonersklubben (5 storspelare som tippar veckans V75:a).
Han brukar jag titta på vilka spikar han tar. Han har varit grym den senaste månaden. Bl a spikade han Wealthy (första segern på V75)då Red Chili Pirat var superfavorit. Han spikade Gidde Palema när Steinlager hade spår 1 och bara skulle ut och köra hem 1:a priset. osv. Jag följer inte hans fullständiga tips, men det har givit mig bra tips dagen före till tänkbara spikar eller i alla fall reducerat antalet hästar.

I övrigt vad beträffar tidningars tips så är jag en motsträvig karkatär som gärna går emot tidningars tips :-)

Särskilt Micke Nybrink!

Jag utbyter hellre info här på trav.iFokus!!!!!

Annons:
ThomasH
9/4/05, 12:54 AM
#21

Min erfarenhet är just den, att byta tankar med andra i ett forum är det som man i längden vinner mest på. Ta T.ex. Bertils DD med Mack November, det var ett tips som heter duga.

Bertil
9/4/05, 1:04 AM
#22

Nu ska vi inte håsa min dd något mera. Nästa gång är det ni står för en superlösning. Låt oss istället betrakta oss som delar av iFokus, med förhoppning om att vi tillsammans kan finna okonventionella lösningar.

Ha de' mina vänner, jag taggar ner nu

Bertil

ZenoX
2/13/07, 5:29 PM
#23

bra dd:e bertil

continue
2/13/07, 5:40 PM
#24

Snacka om att ta upp gamla trådar!!!

Jag blev alldeles vilse i pannkakan och förstod inte alls vad de pratade om i trådarna ovanför.

Men det är bra Zenox, det är aldrig försent att berömma någon för en bra prestation :)))

Rickard007
2/13/07, 6:11 PM
#25

HAHAHHAA hur långt bak har inte du grävt i arkivet ?

Detta var det värsta jag sett ;) 1,5 år sen!

ZenoX
2/25/07, 12:08 PM
#26

hehe<den fanns när jag la till den i favoriter:p

Rickard007
2/25/07, 3:06 PM
#27

#26, Haha kan man lägga trådar i favoriter? Och sen du Hampus du var inte ens medlem då så den chnasen finns ej!

Annons:
Upp till toppen
Annons: