Annons:
Etikettbolagsspel
Läst 800 ggr
ThomasH
12/10/05, 12:41 AM

Kamelerna på Jägersro

Bertil, har du raden klar för dig eller vill du ha lite sista minuten tankar?

Du vet min inställning, jag håller Rado som klar, men även Stenely Bar är en möjlig spik och Riva Del Sole, men inte vinnar alla dessa, då blir det jackpott nästa gång. Om någon av de stora favoriterna är i fara så tror jag det kan vara Riva Del Sole, om Global Fortune har samma speed och form som senast vi såg henne på valla. Du vet dock att jag har spikat henne. Outsiders? Ja varför inte Delvin Brodde i V75-1, han står verkligen på tur för vinst, har gjort mycket bra lopp på slutet utan att ha den rätta turen. Några andra tankar från er andra, har du några bar favoritfall pågång Lise-Lotte?

Annons:
hafor
12/10/05, 1:00 AM
#1

Jag håller fast vi mina spikförslag som jag kände från början:

V75-2: 6 Riva Del Sole V75-5: 4 Information Center

Jag tror mindre på 1 Rado (får inte spets), 1 Stanley Bar (får inte spets), 4 Ixias Winner (galopperar i starten),

Några rysare för den som fortfarande är intresserad:

V75-1: 3 Made In France, 6 Flame High, 8 Mystic Boy V75-3: 9 El Caballo (i sitt livs form) V75-4: 7 Sweet Goal V75-6: 8 Empire B

Lise-Lotte
12/10/05, 1:03 AM
#2

Tycker det finns flera klart svajjiga favoriter;

Rivba Del Sole känns dock svajig som spik då precis som Rylan´s säger "många tuffa lopp" och att värmningen är av stort intresse. Lägg sedan därtill som sagt förra loppet där hon inte "mötte något" och Åke lär göra ett försök att ta spets också.

Digger Crown har visat svaga takter utan orsak och det känns som att man ska vara försiktig i alla fall som spik. Visst det kan handla om att han behövde loppen innan men jag känner mig ytterst tveksam jag har inte sett honom så här tidigare som senast alltså. Riktigt svag.

Pitot här gör man igen en mycket orutinerad kille till favorit i volt som han aldrig satt en fot rätt i förutom i kval och så som grädde på moset första rikstotostarten. Favoritskapet baserat på de två senaste starterna?

Näste man till rakning en tjej som inte heller visat sig på rikstoton tidigare och har mött vad att sätta guldstjärna bakom. Läser man dessutom på Rylan.se så upplevde man damen som mindre snärtig sista delen av senaste loppet och det har hon inte råd med här.

Avd 6 blir bara värre å värre ju mer man läser och mitt råd är strecka så många man har råd med!

Några tankar från mig innan jag siktar in mig på kudden!

//Lise-Lotte som önskar en god natt

ThomasH
12/10/05, 1:07 AM
#3

Hafor, även om Rado inte får spets, så har han en så otroligt mycket högre kapacitet än övriga, så om bra Goop inte blir inlåst, vilket jag tror att han löser denna gång så vinner Ulf Stenströmers stjärna enkelt. Värst emot är utan tvekan en formtoppade Brave Sand som alltid gör sina bästa lopp under den mörka årstiden

Lise-Lotte
12/10/05, 1:12 AM
#4

Hann inte till sängen, måste ju skriva under på;

El Caballo jag har försökt blunda däråt men magen blir trots allt orolig men va 17 ska det verkligen gå?

Made in France utan tvekan

Empire B är t.o.m ett spikbud i ett hopplöst lopp - jag tror att speeden där kan fälla alla till slut.

Lägger till;

Avd 2) Pulpa som är stentuff och får loppet kört rätt i …..

Avd 4) Speed Cam förvånar mig att den är så lite streckad

Avd 7) Rapkin som inte behöver smygas för att plocka ned mååånga här

//Lise-Lotte

ThomasH
12/10/05, 1:12 AM
#5

Lise-Lotte, jag har stor respekt för dina åsikter, men det har jag sällan för Rylan, så citerar du det batalsjatet, så tror jag inte mycket av de avslag du kommer med. Bättre argument vill jag ha, vad tror du själv?

mvh/Thomas

Lise-Lotte
12/10/05, 1:20 AM
#6

Thomas om du läser mina tidigare inlägg så har jag mer eller mindre slagit av dessa redan så ovan är bara en sammanställning. Enbart mina egna avslag.

Att åsikter kan komma att likna andra är ju inget konstigt med det favoriter finns för alla att se och vettiga rysare också så att jag skulle redovisa någon annans avslag eller idéer, det kan du glömma helt. Jag kan själv Flört

Och vad det gäller Rylan så citerar jag dem bara som ett komplement till mina egna åsikter för alla kan ju läsa sig till att ex Riva Del S ju faktiskt gjort ett antal tuffa lopp redan däremot har jag personligen inte sätt Informations C senaste lopp och ser Rylans kommentar som ytterst intressant då det är de som sköter värmningarna för ombudsTV.

Dessutom så är den information jag läst gratis för alla under rubriken strecklistan kollad och det inför varje V75 omgång. OCH inför varje Solvalla omgång dessutom.

Kan jag gå och lägga mig nu Skrattande

Annons:
ThomasH
12/10/05, 1:25 AM
#7

Sådär ja, du hann före min tidigare kommetar, dessa avslag gillar jag, tror inte på dem, men det är dina egna tankar.

El Cabllo, de menar Victor Cavallo, så håller jag med dig. Made In France, inte en chans mot en barfota Stanely Bar. Embire B, inte troligt mot Rado, även om Embire B är spelad som favorit på vinnarspelet. Speed Cam, vad vet du som det flesta andra missat, det är inte Staffan Nilssons bästa häst vi pratar om, Stockholms Cam, honom hade jag jag favoritspelat. Rapkin, kan jag hålla med om, det är ett vidöppet lopp där jag tror lite på Viking Kronos avkomma, Eternal Face.

Lise-Lotte
12/10/05, 1:38 AM
#8

Hafor avsåg El Caballo och jag svarade på det. Inte Victor C.

Speed Cam lägger väldigt mycket mark under sig och får Staffan bara iväg honom så att travet flyter så kommer han att slå många. SC är inte Staffans enda snackhäst utan även denna. Det är han och Cotton Road som är hemmahästarna i detta loppet och Staffan är som Ludde väl att bevaka på Jägers två visserligen mycket offensiva kuskar men de kör åtminstone för vinst.

//Lise-Lotte

Lise-Lotte
12/10/05, 1:40 AM
#9

Nu tänker jag gå och lägga mig!

//Lise-Lotte

ThomasH
12/10/05, 1:44 AM
#10

Oh, jag hade inte ens tänk tanken på El Caballo, ursäkta. Godnatt Lise-Lotte

mvh/Thomas

Bertil
12/10/05, 10:17 AM
#11

Rado som spik kan jag inte se, tyvärr. Jag tror inte att han får spets och då räcker inte argumentet att "Goop löser troligen detta" som argument. I nuläget är Rado inte mer spelad än 4:e hands favorit. mer betrodd är Prime och Empire, men dessa skippar jag.

Jag kanske ska göra ett "lise-lott-system" med tre spikar som alterneras och där Riva garderas upp med Global fortune, för där tycker jag att du har en bra point Thomas. Fast då får jag ge upp min spik Caprice Cristal också, men vad gör man inte för hafors kameler :-))). Jag kan ju alltid lämna in ett eget litet system vid sidan om.

Spikar blir då: Stanley Bar, Information Center och Rado. Två av dessa måste då vinna för att systemet ska ge 7 rätt. Jag kan titta på ett sådant system. Kan det vara något?

mvh

Bertil

hafor
12/10/05, 10:41 AM
#12

#7 och #8

Jag menade 9 El Caballo i V75-3 och det som en tänkbar rysare för den som vill krydda sin kupong. Han är i sitt livs form och kan få en fin smygresa (måste inte köras i spets) och det blir troligen körning om spets eftersom den som skulle få spetsen enkelt vinner av trojkan DC, NS och CH.

Axel Jacobsen är dessutom en lurig kusk som kan dyka upp lite som gubben i lådan då och då och fälla många kuponger.

Guld så här års brukar ofta skrälla eller i all fall halvskrälla.

Riva Del Sole har inte bara gjort det senaste loppet (med skor bak i Norge) på ett imponerande sätt utan har gjort flera bra lopp hela hösten. Idag räknar Tom med att köra utan skor runt om (optimal balans) och hon behöver inte köras i spets även om det naturligtvis är en fördel.

Angående Information Center så sa Jörgen Sjunnesson (som körde senast) - Att hon idag "bara" vann med en längd tar jag på mig. När vi var i ledning 500 meter kvar av loppet tog jag upp henne lite istället för att låta henne springa i sin egen takt. Jag visste ju att hon ska starta om en dryg vecka igen och ville köra lite snällt och inte "gasa" på och bruka henne för mycket. Men hade jag låtit henen gå i sitt eget tempo hade nog segermarginalen blivit 4-5 längder.

Lycka till alla som spelar idag

hafor
12/10/05, 10:50 AM
#13

Det är intressant att du ger Rado så högt betyg Thomas. Jag tycker inte han presterat något nämnvärt de senaste 5-6 loppen mot hårt motstånd. Att han dessutom riskerar att bli fast ser jag som en ytterligare risk. Jag gör kanske fel som tar bort honom helt, men det är ju mitt problem. Empire B har varit på topp en tid nu och senast "klättrade" han på framförvarande och kom i mål helt oförbrukad. Idag lär Åke köra något mer offensivt, men ändå försöka ge honom ett smyglopp om det går. Då blir han giftig. Jag tror dessutom att Prime (som jag tidigare tjatat om) kommer ta spets och den här gången är det enklare emot än senast då Ligne Droite blev för svår och 500m kortare. Desstuom har Marcus Waldmüller sagt att Conrad Lugauer ska köra offensivare med Dustin Diamant. Han vill inte se DD instängd en gång till!

Sedan kan man aldrig lita på Ludde på Jägers och därför tog jag med honom också.

i V75-6 är jag övertygad att segraren finns bland följande 4:
8 Empire B, 3 Prime, 7 Dustin Diamant och 2 Mack November

Men jag har ju haft fel förr så vi får väl se Flört

Annons:
hafor
12/10/05, 10:54 AM
#14

#11 Jag tycker det är bra att du tar in åsikter från oss andra i hafors kameler, men jag tycker du ska gå efter din egen övertygelse Bertil.

Bertil
12/10/05, 11:03 AM
#15

Om spikmästarn' är riktigt utformad, så kan jag göra ett system utifrån den. Då slipper vi bl.a. Noa Savoy :-)

1: 7,1,3,11

2: 6 (kan spikas, alternativt Pulpa)

3: 6 (kan spikas, alternativt Caramba Hall)

4: 3,4,7,8,11

5: 4,5,8

6: 1,8,10

7: 2,3,4,6,11

900r => 450kr

Bertil
12/10/05, 2:15 PM
#16

Dett var en av mina svåraste spel på länge och jag gick er ganska mycket till mötes, så jag hoppas ni är nöjda :-)

Riva och Information fick bli spikar, därmed blev Cristal satt på undatag denna gång liksom Action Dot i avd1 som slimmades ner till 4 hästar.

mvh

Bertil

ThomasH
12/10/05, 2:45 PM
#17

Hmm, det ser bra ut, Riva tror jag är klar, och vi får hoppas att Erik har rätt, att hans bästa chans är Information Center,

Nu håller vi tummarna,

mvh/Thomas

hafor
12/10/05, 2:48 PM
#18

Jag vet hur det känns Bertil. Min senaste rad var mycket svår att få fram. Självklart hoppas vi på stor framgång också med kamelerna

Det blir upptill bevis för hästarna, men jag har samma spikaförslag som du har valt (efter påverkan från övriga i kamelerna :-) så jag tror benhårt på dessa!

Lise-Lotte
12/10/05, 3:00 PM
#19

Det viktigaste är att du själv känner dig nöjd med systemet och det hoppas jag att du gör.

Nu håller vi tummarna Glad

//L-L

Bertil
12/10/05, 3:45 PM
#20

#18

Blev klar lite för tidigt och hann läsa lite för mycket vilket gjorde att jag inte blev slutgiltigt klar föränn runt 13.00 :-))

#19

Jodå LL, det är ju ändå alltid en kompromiss. jag fick ju med någon av mina fidusar, men Secretary blev kvar på stallbacken. Men, nån ska ju stå där också :-)))

Ska bort kl 17, så jag kommer att tjuvkolla resultaten på ATG.

mvh

Bertil

Annons:
Lise-Lotte
12/11/05, 11:45 AM
#21

Det verkar ha varit en 5 rätts omgång för flertalet och du Bertil fortsätter fylla på vinstkassan alla bäckar stora som små ….

//Lise-Lotte usel spikmästare denna gången

Bertil
12/11/05, 2:03 PM
#22

#21

Ironiskt nog så fick jag sju på mitt eget reducerade system med Riva Del Sol spik och Diggers/Noa som ett tvåhästarslopp. Made In France plockade jag med tack vare dig och Cotton Road hittade jag själv.

Ska nog köra ett Jokersystem nästa gång för hafors kameler. Har inte riktigt kläm på alla delar ännu.

mvh

Bertil

hafor
12/11/05, 3:12 PM
#23

#22 Då får man passa på och gratulera Bertil. Det blev en fin julkassa

Själv hade jag inte lika stor framgång på min egna V75:a, men ganska nära (torsk med nos DD1) bra utdelning på dubbeln Hemlis

Känns som om jag faktiskt bör ta ledigt från V75 ett tag. Satsa på dubblar istället tills man fått ihop en V75-kassa Fundersam

Bertil
12/11/05, 6:15 PM
#24

Tackar, tackar hafor.

Gjorde ingen dubbel själv.

mvh

Bertil

Lise-Lotte
12/11/05, 10:04 PM
#25

Härligt Bertil - ett stort GRATTIS till Dig!

//Lise-Lotte

Upp till toppen
Annons: