Annons:
Etikettv75
Läst 490 ggr
Bertil
2005-12-09 14:49

V75 Jägersro 10/12

V75 Jägersro 2005-12-10

I leran nere på den Skånska slätten ska helgens slag om V75:an gå av stapeln. Ni ska komma ihåg den vinklade vingen och värdet av att kunna ta spets. Vet man bara detta så är det inga problem att hitta sju rätt.

Ni kanske tycker att detta verkar enkelt, MEN vänta tills jag har förklarat.

Avd 1: 1.Stanley Bar kommer att betros av många. Härifrån bör spets inte vara omöjligt och då måste Kung Åke bara vinna annars tycker jag att han epitet bör devalveras till Prins!!! 7.Symfoni Sund har glömts av många och det är bra det, vi här på trav.ifokus gör inte det och hon ska streckas tidigt. Visserligen är det tveksamt om ledningen nås, men snabb är hon och sjabblar favoriten så ligger vägen öppen. En riktig hårding har vi i 5.Lexington Avenue och ni läser mig, vet att jag premierar denna egenskap liksom förmågan att vinna framför talang. För Prebens skull väljer vi 9.Action Dot. Läget är inte så roligt men han kan tugga utvändigt också. Sist men inte minst väljer vi 11.Loverboy Pellini som läget till trots ändå måste ha bra chans. Han ska ha haft siktet inställt på detta lopp sedan Hedenhösarna. Nu ströks 5.Lexington Avenue

1-11-7-9

Avd. 2: Vi singlar 6. Rive Del Sole. Spika ett sto….ETT STO….JA, visserligen var jag ute och inmundigade några trevliga öl i G:a Stan men jag har ändå mina sinnen fulla med bruk i detta utspel. Hon får knappast ledning direkt, men förr eller måste de släppa till henne och då är segerhavren uppäten innan målsnöret.

6

Avd. 3: 7.Noa Savoy har utan tvekan bästa formen, men jag kan inte bortse från 6.Digger Crown. Mäster har ju kommit igång nu i adventstid och det vore väl sjutton om inte stallformen skulle kunna smitta av sig på den för årstiden lite trötte 6.Digger Crown

7-6

Avd. 4: Jag återkommer ofta till mina tidigare spel och det gör jag i detta lopp också. Jag trodde mkt på 8.Victor Cavallo och med det på Jägersro passande åttonde spåret tror jag mkt på honom i detta lopp. Från ”Åkern” kommer 1.Charles De Gaulle, men jag är tveksam till honom. Kolla noga hur han övernattat. Endast tre år gammal, så är han in fullpumpad med rutin på detta område. Han kommer inte att ta ledningen. Ledning står mellan den klassige 2.Cotton Road och 4.Sun Of Queen därför ska den som garderar inte missa dessa. Garderar man trycker ni också in 6.Roi De Deauville fast personligen tror jag inte på denne. Ta istället 12.Agramont, visserligen är det dåligt rödvin men hästen är stark. Nu kommer han inte att stressas till galopper och jag tror att Svanstedt kommer att placera honom långt fram.

8-4-2-6-12-1

Avd. 5: Ännu ett stolopp och här garderar vi. Men jag tycker att det räcker med en kärntrupp, nämligen 3.Exotic Broline  som tar ledningen, 4.Information Center som måste köras långsamt från start tål att gå i vida varv och är segervan, hennes främste utmanare 5.Västerbovinnare samt det givna strecket för vilken allt är uppbullat för, 8.Caprice Cristal. Jag spikar sistnämnde.

8

Avd. 6: Vi börjar bakifrån och sätter upp 11.Prince Valiant. Spåret är nu snart lika hemtamt som stallbåset numera och möter inga egentliga hinder. Jag gissar att det kan bli tokrusningar där framme  och då bäddar det för djur som har eld i baken typ 10.Secretary. Om det nu går sansat till där framme, vilket vi inte kan bortse från så räknas 1.Rado, 2.Mack November, 3.Prime och 7.Dustin Diamant. Här nöjer jag mig med 4 hästar.

10-11-7-3

Avd. 7: Svårt, svårt, svårt. Men det finns några rikstotovana hästar och jag håller mig till dessa annars måste jag nästan helgardera. 11.Rapkin och 10.Delta Tango är de bakspårshästar som kan bland sig i leken. Annars är det väl mest upp till bevis för några svikare och då tänker jag närmast på 6.E.G.Tealight och 2.Wingate Geforce. Men det vill till att vara på tårna för runt sig har de att tampas med 4.Ixias Winter och 5.Flowers Victory. Ett öppet lopp med andra ord där det kan löna sig att strecka på ifall hushållskassan är likvid för detta ändamål.

4-11-6-2-5-10

Systemet:

1: 1.Stanley Bar, 11.Loverboy Pellini, 7.Symfoni Sund, 9.Action Dot

2: 6. Rive Del Sole

3: 7.Noa Savoy, 6.Digger Crown

4: 8.Victor Cavallo, 4.Sun Of Queen, 2.Cotton Road, 6.Roi De Deauville, 12.Agramont, 1.Charles De Gaulle

5: 8.Caprice Cristal

6: 10.Secretary, 11.Prince Valiant, 1.Rado, 7.Dustin Diamant

7: 4.Ixias Winter, 11.Rapkin, 6.E.G.Tealight, 2.Wingate Geforce, 5.Flowers Victory, 10.Delta Tango

1152r => 576kr

Annons:
ThomasH
2005-12-09 16:04
#1

Här kommer mitt förslag på lösning till 7 rätt på Jägersro. Systemet bygger på min analys i artikeln V75 Tips Jägersro 10/12.

Systemet är på 1890 rader men reduceras till 596 rader genom min 1 av 3 utgångshästar(fet stil), 1-4 A-hästar, 1-3 B-hästar och 0-1 C-hästar.

V75-1: 1 Stanely Bar(A), 11 Loverboy Pellini(B), 7 Synfoni Sund(B), 9 Action Dot(C), 10 Delvin Brodde(C)

V75-2: 6 Riva Del Sole

V75-3: 6 Digger Crown(A), Noa Savoy(B), 4 Caramba Hall(C)

V75-4: 3 Pitot(A), 8 Victor Cavallo(A), 1 Charles del Gaulle(B), 6 Roi De Deauville(B), 4 Son Of Queen(B), 11 Speed Cam(C), 12 Argamont(C)

V75-5: 4 Information Center(A), 8 Caprice Cristal(B), 5 Västerbovinnare(C)

V75-6: 1 Rado

V75-7: 4 Ixas Winner(A), 2 Wingait Geforce(B), 6 E.G Tealight(B), 3 Eternal Face(C), 11 Rapkin(C), 5 Flowers Victory(C)

Lycka till

hafor
2005-12-09 22:13
#2

Jag har precis kommit hem så jag måste be att få återkomma imorgon fm med min analys. Sorry.

Eller har du redan spikat systemet Bertil ? I så fall kanske jag hoppar min analys den här gången pga tidsbrist Hemlis

hafor
2005-12-09 23:10
#3

Senaste nytt om strykningar:

V75-1: 5 Lexington Avenue V75-2: 12 Rebecka V75-3: 3 Sugarless, 8 Tipi V75-4: inga strykningar V75-5: 12 Ideanette V75-6: 12 Andaloux V75-7: inga strykningar

kuskändring

V75-5: 7 Bourbon Queen - Johan Untersteiner

Lise-Lotte
2005-12-10 00:53
#4

Liten parentes på Symfoni Sund - kan ju tänkas att Ludde skämtade men jag tror inte det. I intervjun i ronden så säger Ludde "År det stayerdistans? Fan också jag var säker på att det var 1640 meter". Men utan denna intervjun så tror jag att anledningen till att den kan synas lite bortglömd är just distansen ffa kanske då att denna damen har visat ganska heta tendenser.

//L-L

ThomasH
2005-12-10 00:57
#5

Tror du på att Ludde inte visste att det var 2640 meter? Inte då, han har tidigare uttalat sig om att hon har gjort bra lopp över 2640 meter, galopperade visserligen, men var mycket vass efter galoppen. Ludde har alltid en räv bakom örat.

ThomasH
2005-12-10 01:01
#6

Lise-Lotte, läs på Ludde hemsida:
- Har gjort det bra mest varje gång. Har fått ett perfekt utgångsläge med tanke på voltstart som dock inte riktigt är hennes grej. Vi tror att hon klarar distansen om hon kan hålla sig i skinnet. Kommer att gå barfota runt om.

Annons:
Lise-Lotte
2005-12-10 01:46
#7

Symfoni Sund har gjort två lopp på distansen och galopperat vid båda. Startgalopper och i sista på distansen även 900 kvar och slutade oplacerad i båda.

Jag håller inte med dig eller Ludde om bra lopp på distansen så med facit har i alla fall inte jag råd med ett streck där, sparar heller Flört

//Lise-Lotte

ThomasH
2005-12-10 01:53
#8

Nej, men det var inte frågan. Frågan var om Ludde hade en räv bakom örat när han lät förvånad att det det var 2640 meter, det visste han mycket väl, det här hans hemmabana och har nog planerat loppen länge, liksom det du kan läsa på han hemsida. däremot, tror inte jag att 2640 meter är hennes starka sida, men man vet aldrig med Ludde på sin hemmabana, hans hästar har en tendens att prestera mycket bättre på Jägersro än någon annanstans.

Bertil
2005-12-10 09:29
#9

Symfoni Sund tycker jag ska med tidigt på bongen om man väljer att gardera favoriten enligt #0.

mvh

Bertil

Lise-Lotte
2005-12-10 11:48
#10

Thomas - visst är det väl svar på frågan och även ditt inlägg = två flugor i en smäll Skrattande

OM hästen verkligen hade gjort åtminstone något lopp bra på 2640 då hade jag förståt anmälan till distansen tillika voltstart som hon inte heller gillar. Men jag kan också hålla med dig om att Ludde är som ofta kritiserade Åke en luring så … Ludde har väl testat henne kanske med ny utrustning eller helt sonika låter henne starta mycket mycket försiktigt för att låta henne avancera mot slutet.

Hon ÄR en mycket bra häst när hon inte hetsar upp sig eller snurrar till det så har man streck över och tror på henne så ska man naturligtvis strecka henne. Jag personligen har inget av detta denna gången Flört

//Lise-Lotte

Ola007
2005-12-10 15:18
#11

Här har ni min v75:a

1: 1,3,7,9,10,11

2: 6

3: 4,5,6,7

4:3,8

5:4

6:1

7:2,3,4,5,6,11

hafor
2005-12-11 20:29
#12

Tittade på loppen först idag. Sammanfattning:

V75-1: Stanley Bar fick oväntat enkelt spets, men hade inte sin bästa dag och hoppade omotiverat bort sig. Made In France (som Lise-Lotte och jag varnade för) tog en klar och relativt enkel seger, medan Action Dot och Mystic Boy (1%-are som jag också varnade för) spurtade bra till pallplats.

V75-2: Riva Del Sole hade lite strul i början och Tom fick henne i galopp strax efter start, tappade inte mer än 20-30 meter och gick på fram till dödens utanför Satisfied Hornline (som fått spets gratis). Där tuggade RDS på oförtretet. Strax före mållinjen visade hon sin klass och plockade ner SH som fått en behaglig resa i spets. Nu kanske tom Lise-Lotte kan erkänna RDS klass. Flört

Global Fortune fick en smörresa i 2:a ytter, men kunde inget och måste varit sjuk eller bara usel för dagen.

V75-3: Det blev aldrig någon spetskörning då Erik A höll igen Caramba Hall medvetet, samtidigt som då Digger Crown fick komma ner i ledning enkelt på innerspår och Björn Goop gav som förvätat upp med Noa Savoy för ett lopp i vinnarhålet. Det visade sig också rätt av Björn eftersom NS var dålig för dagen (liksom hela Korpens stall verkar för närvarande). DC fick CH utanför sig men fick leda utan tryck och vann mycket enkelt och visade åter sin normala standard. Betydligt bättre än starten innan. Övriga var mest statister även om Favorit var godkänd trea.

V75-4: Snacka om usel klass på loppet. Cotton Road fick enkelt spets och dirigerade hela vägen. Drog på lite extra när det galopperades före sista sväng. Vann också överlägset. Resten vill man bara glömma.

V75-5: Ingen spetskörning från Information Center och Erik A. Tog dock över spets efter c:a 500-600m med Caprise Cristal i dödens och Västerbovinnare bekvämt placerad i andrapar ytter. CC tröttande och V drog på för att ta upp kampen mot IC. I början på upploppet såg IC ut att gå mot segern, men V hängde på och när IC kände sig ensam på upploppet slutade hon ta i och hann inte växla om när V kom farande igen. IC behöver mer rutin mot hästar som härdats i V75 som exempelvis V. Det kommer fler segrar för IC var så säker.

V76-6: Rado fick spets eftersom Per Nordström valde att inte ens försöka köra om spets med Prime. Kanske hade han fått order från Korpen då han anar "skit i stallet" och övriga gjort dåliga insatser. Trots enkel spets orkade inte Rado stå emot Prince Valliant och Dustin Diamant som spurtade bra på upploppet. DD var betydligt bättre än senast och tog nästan en längd på PV över upploppet. (Tyvärr hann han inte fram och gav mig en dubbel till 73 ggrSkrikandes)

V75-7: Eternal Face tog enkelt hand om ledningen med Ixias Winner i dödens. Wingaite Geforce i andra ytter bakom IW. IW pressade sönder EF och tog en mycket övertygande seger nu när han höll sig till rätt gångart hela vägen. Klart bra prestation. WG är sannolikt inte på topp och nådde bara fram till 3:e platsen trots bra resa.

Summa summarum en relativt medioker V75:a rent tävlingsmässigt. Några få glädjande prestationer, men alltför många kameler på banan igår Flört

Dessutom verkar Korpens stall nu klart tveksamt och han har fått något skit i stallet som måste väck först innan man kan lita på hans hästar igen.

Bertil
2005-12-11 20:57
#13

Lysande sammanfatning, hafor!

Som oftast - Vinnarna Cotton Road och Made In France varnades det för hos panelen och gick att läsa om här i forumet. Så alla ni där ute, genom att välja de "rätta tipsen" kunde ni nå sju rätt utan överdriven ansträngning av de små grå :-))))).

mvh

Bertil

Annons:
Lise-Lotte
2005-12-11 22:02
#14

Sakta i backarna hörru Flört "Nu kanske tom Lise-Lotte kan erkänna RDS klass" . Hon här har inte pratat om hennes klass alls utan sagt att hon ska med på kupongen (under genomgången) men känns svajjig som spik (under avslagsdelen). Och det höll också att sluta i Skrikandes men hon var  riktigt tuff som plockade hem detta.

Diggern var urläcker och jag är glad att jag hade fel angående "hur mår han egentligen".

Övriga avslag satt ju som en smäck Cool

//Lise-Lotte

hafor
2005-12-11 22:27
#15

#14 Jag bara retas lite med dig LL Cool

Lise-Lotte
2005-12-11 22:52
#16

Flört

Upp till toppen
Annons: