Annons:
Etikettspikmästaren
Läst 547 ggr
matsli
2012-01-08 09:28

Vermo 7/1 jämfört med Bergsåker 23/12

Ja, det blev som förutspått enligt alla travexperter - tuffa öppningar då mycket känslor alltid är inblandade när Sverige möter Finland. Det spelar tydligen ingen roll om det är trav eller ishockey. Tokkörningarna gynnade som vanligt bakspårshästarna och jackpot var ett faktum.

Av någon anledning påminde denna V75-omgång om den på Bergsåker kvällen innan julafton. Då vann enbart bakspårshästar och det var rekordutdelning på nästan 14 miljoner kronor. Ville dem hem till julmaten och julklapparna?

Vermo:      10 11 4 11 14 9 9

Bergsåker: 9  9 10  10 12 8 8

Det ska bli skönt att spela på en hederlig V65-omgång på Solvalla i dag. Där har kuskarna större respekt för varandra och Goop lär väl vinna i två, tre lopp då Erik har semester. Utdelningen stannar väl vid max ett par tusenlappar dock…

Ha en fortsatt bra helg!

Mats

Annons:
Scarface
2012-01-08 10:51
#1

Personligen tycker jag det är betydligt roligare att spela en sån här omgång när det blir körning i loppen. Hade själv chansat bort de flesta favoriterna i omgången men tyvärr med fel hästar ;) Men men det var roligt att titta på iaf. Tråkigt när de fuskar bort loppen i ordinarie omgångar. Sen att det blir rejält med pengar är ju heller ingen nackdel.

[Fabtax]
2012-01-08 15:02
#2

Kanske är det roligare att se sådana här lopp, men i längden föredrar jag nog den svenska körkonsten, där man ser till att ha en truddelutt kvar till slut. Som Nybrink skriver: "Det är full gas hela vägen i finska travlopp, sista 500 badar hästarna i mjölksyra. Det taktiska tänkandet kommer liksom lite i skymundan". Ärligt talat tycker jag inte att det är så mycket att stå efter.

matsli
2012-01-08 17:25
#3

Så sant som det är sagt.

F ö vann Goop två lopp idag (V65), Åndå blev det hygglig utdelning på över 100000 kr. Det var egentligen ingen riktig skräll förutom att det  bara var enbart en förstarankad häst som vann. De flesta spikar ju 2-3 favoriter så det rensar bra när de förstarankade inte vinner.

Upp till toppen
Annons: