Annons:
Etikettv75
Läst 877 ggr
[Fabtax]
2012-09-08 10:16

Skellefteå 8 sept.

OK Betleguise, då kör vi väl igen då? Förra gången gick "nästan ihop" för min del, och dagens singelbud Obi Wan satt till gott odds. Siktar väl på att åtminstone få det att gå jämnt ut den här gången…

Avd 1: Avalon Spider verkar vara i bra författning, och då har han så det räcker och blir över här, trots att "nye sagohästen" Parkin är med i fältet.

3 (11-12)

Avd 2: Hoppas att det räcker med fyra hästar här, med första strecket på Jameson Broline. Bobo di Quattro är gynnad av dubbla nerstrykningar och skall passas!

12-7-8-6 (9-3)

Avd 3: Att Persson väljer att ta ut Hallsta Lotus här tolkar jag som om att han räknar med att hästen är fit for fight igen. Utgår i alla fall från det, och singelstreckar.

5 (2-1)

Avd 4: Ett ovisst lopp, där jag har lite extra feeling för Cool Hall, som trimmats i rutinerade sällskap, och nu står perfekt inne på pengarna. Han trivs dessutom med Jan Norberg i sulkyn.

7-2-10-11-12 (6-1)

Avd 5: Lekte först med tanken att nöja med Bergharnas båda plus Kontio, men jag löper linan ut och helgarderar. Första bud Happy Bruises. Kan nog hålla spets, och Jorma brukar ju kunna rinna undan i spets.

1-7-13-resten.

Avd 6: Ett svårdefinierat lopp, där många har chansen. Hoppas och tror på hård spetsstrid, vilket gör att Ed You kan hålla krutet torrt till dess det behövs som mest. Chansspik!

10 (5-11)

Avd 7: Normalt sett kan ett dubbellås på Caballion och Nahar räcka långt, men jag utesluter inte att Lennartssons duo kan lägga sig i striden. Caballion utgångshäst.

13-14-6-12 (15-2)

1200 rader.

Budgetvarianten:

3 (11-12)

7-8-12 (6-9)

5 (2-1)

2-7-10-11-12 (1-6)

1-7-13 (4-15)

10 (5-11)

13-14 (6-12)

90 rader.

DD 4 komb.

10/6-12-13-14

God tur!

Annons:
[Betleguise]
2012-09-08 21:16
#1

Argh.. nätlös till strax efter 13 så hann inte riktigt med att skriva analys av dagens spel då jag fick fokusera på att hinna lämna in och kolla igenom lite värmningar och info.

I det stora hela hade vi dock samma tänk faktiskt, vilket uppenbarligen slutade i katastrof!

Återigen gjorde ju Hallsta bort sig även om han knäckte finnen. Och Spindeln höll inte ända in trots Rogers feeling för vinst!

Jag spikade 12 - Jameson i avd 2 men det gick ju verkligen åt skogen!

Inför nästa vecka ska jag ta mig en ordentlig analystid under första delen av veckan så man har läget klart för sig innan expertena kommer med sina tvsystem. Så, jag återkommer med en förhoppningsvis genomtänkt analys inför nästa veckas rad!

Travnet satte dock sjuan idag men en insats på 3500kr är lite häftigt för mig del!

[Fabtax]
2012-09-08 21:24
#2

Trots allt tycker jag att fem rätt med två hedersamt slagna singelstreck får "nästan godkänt", speciellt som det tredje singelstrecket plus dubbeln satt där. Värre katastrofer råkar man ut för titt som tätt…

Travronden satte tydligen sjuan också på något av sina system enligt nätreklamen.

Nästa vecka är det ju dags för Åby Stora. Låset Commander Crowe och Sebastian K lär dyka upp i två av avdelningarna om man lägger ut loppen som man gjort de senaste åren, så man får kanske redan nu ställa in sig på lågutdelning?

[Betleguise]
2012-09-08 21:35
#3

Tror också på låg utdelning nästa vecka, åtminstone har jag svårt att se att det ska bli en stor utdelning. Kanske värt att satsa på V7 istället även om jag oftast inte gör det.

Fem rätt är helt klart godkänt det är bara det att man trots allt blir lite besviken när man missar, även om man vet att det är svårt att få sju rätt.

Jag hade visserligen fem rätt jag med men satte en lite för snävt krav med max 50 i spårsumma så jag fick ju inte mer än 4 då spiken inte höll i avd 2.

Blir ev en V5 imorrn då det är galopp på V65.

[Fabtax]
2012-09-08 23:20
#4

Jag ägnar morgondagen att städa plånboken. Hittar jag någon sedel som ATG missat blir det kanske en V4:a till Halmstad.

[Fabtax]
2012-09-16 21:32
#5

Tre segrar för Svanstedt (varav Seb. K i dubbelt tvåhästarslås) och två för värsta formstallet Melander, och ändå gav sjuan 80.000:- på Åby, så det där med "lågutdelning" stämde ju inte…

Roligt att två bakspårshästar vann - det börjar bli med Åby som för Åmål, att man får extra bra betalt för hästarna med höga nummer.

I övrigt: Peter Untersteiner börjar så smått få rykte som loppförstörare med sina materialfel. Nu var det väl i och för sig rätt att han fick fixa käkremmen, men frågan är om inte hästen skulle åkt av banan direkt i stället för att elva ekipage fick vänta på en häst som inte var i körbart skick?

En kusk som jag lider så smått med är Stefan Söderkvist, som med undantag av starterna med Noras Bean och andraplatsen i stochampionatet numera tycks komma bort i hanteringen när det är V75 eller andra större lopp. På Färjestad nu på lördag har han en uppsittning inom V75 - hoppas att han sätter dit Syesha L.G!

Upp till toppen
Annons: