Annons:
Etikettv75
Läst 868 ggr
[Fabtax]
2012-10-18 16:36

Bergsåker 20 oktober-12

Fått lite tid över, så jag är extra tidigt ute med mina tankar den här veckan. Som vanligt efterlyses motförslag och kommentarer!

Avd 1: Ed You har visserligen gått upp en klass, och det är heller inte säkert att han kan hålla ledningen. Hoppas och tror dock att han skall ta sig ut, och då är han nog bara bäst i det här gänget. Spik!

Avd 2: Känner mig rätt nöjd med mitt tvåhästarslås, där Eleanor Rigby får segernicken före Örbäckens Kruella. Digital Blasphemy barfota igen!

Avd 3: Intressant gulddivision den här gången. Tror att I Won´t Dance går bättre bakifrån och ger den min förstaröst.

Avd 4: Inte särskilt hög klass på detta klass II-lopp. Yes We Can blir troligen favorit, och han får min förstaröst bland de tre jag tar med här.

Avd 5: Ett roligt nordislopp, där det gäller att strecka friskt. Chansar på att Krusen har tur med löpningsförloppet den här gången. I så fall kan han ta hem det här till glatt odds!

Avd 6: Ett ganska svårt lopp, där den som garderar ordentligt kan vara rätt ute. Nöjer mig dock med tre hästar, med Kimbee Star först.

Avd 7: Avslutningen ser också svårlöst ut. Har haft känslan hela veckan att det här kan vara vikt för B.B.S. Mandrino, men jag tar med ytterligare några.

Systemet, 1890 rader

1 (8-6)

9-6 (1-11)

9-4-6 (1-8)

9-3-12 (8-7)

8-12-6-3-1 (5-2)

10-11-1 (4-3)

5-7-6-1-2-10-9 (4-3)

Budgetversionen, 270 rader

1 (8-6)

6-9 (1-11)

4-6-9 (1-8)

9 (3-12)

6-8-12 (3-1)

1-10-11 (4-3)

1-2-5-6-7 (10-9)

DD: 9 komb.

1-10-11

5-6-7

Lycka till!

Annons:
[Betleguise]
2012-10-20 11:23
#1

Bergsåker har ju återtagit sitt epitet som skrällbana under de senaste omgångarna och omgången ser inte helt lättlöst ut.

De klara favoriterna 1 - Ed You och 4 - Friction i avdelningarna 1 - 3 känns inte alls särskilt klara och jag väljer att gardera båda och försöker hitta spik i andra lopp!

Spiken:

3 - Finest Sccotch i avdelning 4 får bli min enda spik idag. Visst kan Yes we can komma till men jag tror 3 kommer till ledningen och sen är det bara att köra.

Låset;

I lärlingsloppet kan det gå vilt till och i praktiken är ingen chanslös. Trots det väljer jag ett trehästarslås och hopps på tur. 11 - Lollo Tilly blir förstahäst och jag tror hon bara vinner. Jag står över favoriten trots att det kan kosta och plockar istället med 7 - Nina Ruda och 4 - Myrna Minkoff.

Jag låser också avdelning 6 på tre hästar. 1 - Le Mat visade sig inte från sin bästa sida förra gången men hade Bergh verkligen tagit med hästen om den inte varit i ordning? Jag plockar också med 6 - King Tilly som ska kunna utmana och eftersom Bergh även tar med 8 - Digital Hard Drive blir han sista strecket.

Systemet:

1,4,5,67,8 UTG 1,6

4,7,11

1,4,5,6,9,11 UTG 4

3

1,5,6,12,14 UTG 6

1,6,8

2,3,4,5,6,10 UTG 5

Kostnad 720kr

[Fabtax]
2012-10-20 17:40
#2

* Sex rätt duger förstås inte! Jag får med skammens rodnad på kinderna erkänna att jag inte alls var med på Kings Tilly (även om jag hade med den på två hästar på en en sen kupong).

* Ärligt talat hör väl Claes Sjöström inte till de kuskar jag först plitar ner streck på (sorry Claes!), men här hade han full täckning för sin dödenskörning.

* Sedan funderar jag fortfarande på vad fröken Tillman hade ute i tredjespår att göra med Eros Tooma…

* Stall Bergh har varit i blåsväder flera gånger på sistone, vilket inte hindrade att Jan Norberg bakom Putte Topline frikostigt bjöd Kadett C.D. (destination Svanstedt snart?) på utrymme att slinka ner - en upprepning av förra veckans show på Umåker.

* Härligt med tjejer som Karin Nilsson och Maria Holmberg, som verkar ha allt tålamod i världen med hästar som vilken stortränare som helst skulle kickat ut ur stallet.

* Det är rätt skrämmande att se vilka villkor som gäller i våra proffsstall (och inte bara i storstallen). Hästar som inte duger försvinner till ett ovisst öde, och tålmodiga amatörer och duktiga danska tränare har uppsjöar av "makulerade" hästar att välja emellan.

* Stortränarna anlitar unghästtränare för att köra in unghästar. Lite synd att de inte på samma sätt skaffar hjälptränare som får chansen att få lovande men trasiga hästar att komma igen på en småbana till lägre kostnad. Nu tänker jag inte på konvalecenttränare i första hand, utan en mer utvecklad samarbetsform.

* Kul gräl idag i Vinnare mellan Forsgren och Raffe om Friction. Det behövs nog något sådant för att vi i sofforna skall vakna till!

* Bästa kommentar från Borgås: "undrar om jänkevagnen kan lösa krisen i mellanöstern också?" Man kan ju faktiskt få intrycket att den klarar det mesta…

* Dagens hockeyfrilla tillhörde Conny Gustafsson bakom Raggmunken.

* Kul med ett åbystationerat kallblod som V75-vinnare, men helt unikt är det inte. Marita Tangen som håller till i Fjällbacka tog en rad norska V75-vinster med Vesle Sjur i Norge häromåret.

* Apropå kallblod: är det inte dags för Jan-Olov Persson att sätta sig upp bakom Hallsta Lotus i lopp igen? Lotus verkar ha tröttnat på Ohlsson!

* Jackpot på Jägers nästa vecka. Då tar vi nya tag!

[Betleguise]
2012-10-20 20:53
#3

Gick inte så där lysande men helt ärligt med så dålig utdelning gör det inget. Visst är det kul att få sju rätt och några tusen på kontot men jag försöker hellre fälla favoriterna och få betalt när skrällarna väl sitter.

Raffe var glad över att han satte både V75, V5 och DD men jag tycker inte att det är något att skryta om att som spelexpert  sätta full pott när sex av sju streckfavoriter vinner. Men ok, det är ett tv-system gjort för spelarna men ändå…

Nästa vecka är det hemmabana och då ska det pluggas inför både VM och jackpot.

[Fabtax]
2012-10-21 08:00
#4

Vi kanske kompletterar varandras tips rätt bra, eftersom du går på de lite större pengarna (och redan bevisat här att det går!) medan jag är nöjd om jag sätter sjuan oavsett utdelning. Sedan skall man ju komma ihåg att det kan bli rätt bra utdelning redan med några halvskrällar på en i övrigt favoritbetonad rad.

Jag skall jag erkänna att jag hör till den gamla stammen som inte hänger med i alla nya möjligheter till systemspel. Visst har jag gjort reducerade system, men inte i den utsträckning som sker numera med jokersystem och liknande.

Jag har därför en fråga om ditt system här ovan. Jag hänger med på utgångshästar o.s.v., men finns det inte en "garanti" inbakad, och på hur många kuponger skriver du ut ditt system i det här fallet? Jag frågar bl.a. för att ett av mina gamla manuellt utskrivna favoritsystem är det  enkla "ABBA-systemet" där exakt två av fyra A-hästar skall vinna och resten finnas med som B-hästar. Det skrivs ut på sex kuponger och formeln är enkel: A-A-B-B, A-B-A-B, A-B-B-A, B-B-A-A, B-A-B-A, B-A-A-B.

hansson9
2012-10-30 23:45
#5

A-B-A-D
Spelar du piano?

Upp till toppen
Annons: