Annons:
Etiketttrav-snack
Läst 1926 ggr
[Fabtax]
2012-10-19 11:22

Uhrbergs unika utspel

Thomas Uhrberg föreslår på sin hemsida att det skipas rättvisa mellan kuponginlämnare i spelbutiker och de som spelar på nätet genom att det införs en kupongavgift oavsett var man spelar.

Det är närmast unikt att en travtränare ger sig in i debatten om spelfrågor. Kanske vittnar det om en större förståelse bland de aktiva om spelets betydelse för sportens fortlevnad?

Uhrberg skriver bl.a:

"Inför en kupongavgift även för dem som lämnar in via ATG.se – det blir mer rättvist och samtidigt slipper spelkollektivet konkurrens från de gigantiska matematiska systemen som tar hem storpotterna.
Jag är nämligen rädd för att Svensson kraftigt drar ner på spelet om det här fortsätter!"

- - -

"De som spelar för några hundralappar är de stora förlorarna när de med en gigantisk plånbok och matematiskt kunnande stiger in på scenen och spelar via ATG.se.
Eftersom travet tappar i omsättning är jag rädd för att det kan bli ett betydligt större ras om inte ATG tar tag i det här problemet. Ett sätt är att ta ut en kupongavgift när det spelas på ATG.se.
Och, mitt råd är att man gör det snabbt – inte nästa år utan redan från november månad."

Personligen har jag länge förespråkat att kupongavgifterna hos spelombuden slopas, men Uhrbergs förslag har fördelen att det både förespråkar rättvisa samt innebär en väg att minska storfilspelandet utan att stoppa det, som ATG vill göra.

Annons:
staketkusken
2012-10-23 23:56
#1

Bränn hela skiten förlägg allt till internet.

[Fabtax]
2012-10-24 07:08
#2

# 1 Ja, önskar du ATG mer bekymmer så är det förstås rätt väg att gå! Det är ju faktiskt så att 60 procent av ATG:s kunder spelar hos hos ombuden. Vad majoriteten av dessa spelare skulle välja mellan att gå över till nätspel eller sluta spela på trav är inte så solklart…

För övrigt satsar ATG på nya terminaler från nästa år, så din dröm lär inte bli uppfylld.

http://xtractor.se/kundcase/atg-utbildar-spelombud/

staketkusken
2012-10-24 12:26
#3

Atg nya maskiner….
hahahah.,….

Har haft samma sen 1987 och vill ha allt till internet….
Det roligaste jag hört på länge…

staketkusken
2012-10-24 12:29
#4

Ha ha lära ombuden fylla i kuponger….

Det roligaste jag läst sen jag föddes….

SKall de inte ta fram kurs hur de får in folket i butiken med…

Gå med pekare och säg kom in till oss som de vore blinda…

[Fabtax]
2012-10-24 17:21
#5

Bra att du tar det från den sidan! Du lär ju få leva med vissheten att totomaterna kommer att finnas kvar länge än.

Upp till toppen
Annons: