Annons:
Etiketttrav-snack
Läst 819 ggr
[Fabtax]
10/21/12, 9:58 AM

"Fördärvade" förtidsodds

För inte så länge sedan ingick det i mina ritualer att ha en liten koll på "tidiga spel" inför en spelomgång. Ibland hände det att några invigda inte varit kalla nog att hålla på sitt spel utan laddat in på tidigt stadium. Inte sällan har man hittat hästar som stått i 15/10 timmar innan tävlingarna för att sedan vinna till ett glatt odds.

Nu förtiden är det dock svårare att hitta dessa stalltipsspel, istället är det andelshästarnas ägares plus deras bekantas sympatispel som drar ner förhandsoddsen. Här är bara några exempel till Mantorp idag klockan 09.30 på flerpersonsägda hästar och deras odds:

Auronaut odds 2,50, ägare stall Ten Men, Fighter Gun 1,20, ägare Fight Them-Easy KB,  Caddie Heart 2,50, Easy KB, Unefemmeamoureuse 2,30, Rikstravet.

Knappast mycket att göra åt, det här är mer ett konstaterande av faktum än ett efterlysande om konkreta förslag vad man skulle kunna göra åt det. Möjligen skulle man kunna ha uppgift om höga spel från en hand; 3000 från en hand är mer intressant än 30 x 100. Fast sådana uppgifter vill nog inte ATG inte släppa ifrån sig…

Annons:
[Fabtax]
10/21/12, 6:00 PM
#1

Dags att titta på hur det gick för de här förhandsbetrodda då: Auronaut var oplacerad men fick inte fritt (bevakas nästa gång!), 144/10. Fighter Gull vann till 33/10 (på skylten precis vid start stod det f.ö. 40/10). Unfemme… var duktig tvåa och hade gett 171/10, samt Caddie Heart femma, spelad till 51/10.  Blandad kompott för de "bolagsspelade" hästarna således. (Dessutom hade jag faktiskt noterat 24/10 på Tennis, managerad av Easy KB, men tog bort det. Den hästen vann till 193/10!)

staketkusken
10/23/12, 11:59 PM
#2

Och hur många av dem har galooperat då?

Går ej bygga sina spel på huxflux.-….

Bättre spela Lotto med tilägg av JOker och hoppas på drömvinsten.

[Fabtax]
10/24/12, 7:00 AM
#3

Hur många som galopperat är en retorisk fråga, svaret är ju inte så svårt att få fram för den som är intresserad.

Förtidsspelet är inget "huxflux" som jag ser det. Ju bättre förberedd man är, desto större möjlighet att hitta rätt har man. Det gäller allt från skostatus, sulkytyp (den senaste detaljen), starter på olika banunderlag, distanser o.s.v. Där ingår även förtidsspelet.

Förderar du att spela på Lotto så väl bekomme - vi kan alla bli saliga på vår tro…

staketkusken
10/24/12, 12:32 PM
#4

Skostatus?

Om de har storlek 35 eller 45 ?

Springher de fortare då?

[Fabtax]
10/24/12, 5:19 PM
#5

Med skor, utan skor, skor fram, skor bak. Svårare än så är det inte, om man inte medvetet vill misstolka. Jag är inte så intresserad av märkaordlekar. Jag anmärker inte ens på felstavade ord.

Perly
10/26/12, 12:38 PM
#6

Ingen koll på detta med travsport men levt med hästar hela livet o en sak är säker, skulle aldrig satsa pengar på dem, är alldeles för oförutsägbara o kan ha dålig dag eller vad som helst, mycket vanskligt O.o

Alltid Oavsett

Annons:
[Fabtax]
10/26/12, 12:49 PM
#7

#6 Och vad värre är - det är inte sällsynt att även kuskarna har en dålig dag…

Perly
10/26/12, 12:52 PM
#8

#7 Hm de har du helt klart rätt i, samt att kuskens energi(dålig som god) går över till hästen

Alltid Oavsett

staketkusken
10/26/12, 5:22 PM
#9

Bättre spela på Kobingo……

Där är inget förutsett.!

Må bäste kossa vinna!

[Fabtax]
11/3/12, 1:37 PM
#10

Fast än går det att hitta ett och annat guldkorn på förtidsspelet! När det var spelat drygt 4000:- på förtiden till Sundbyholm idag på förmiddagen stod Highspeed Call i 1.60. Oddset 11.22 (efter en rejäl rekordsänkning) känns därför angenämt…

Upp till toppen
Annons: