Annons:
Etikettv75
Läst 769 ggr
[Fabtax]
11/6/12, 6:26 AM

V75 Halmstad 10 november

Trevligt att se startlistorna igen på Travnet! Vid ett första påseende ser det ut att vara många "okända" hästar i loppen den här gången, vilket kan borga för fin utdelning. Hoppas vi blir flera som lägger ut våra system den här helgen!

Annons:
[Betleguise]
11/10/12, 12:27 AM
#1

Hej hopp!

Lägger ut mina tankar ikväll så får vi se vad som händer imorrn.

Avd 1 1640 A

På kort distans har nästan alltid framspåren förtur och vinner oftare än bakspåren. Statistiken säger att rank 1 -6 vinner strax över 90 % av gångerna och mycket talar också för att det ska räcka inledningsvis. 5 – Balticas Yahoo har vunnit 3 av 4 starter på kort distans och med bra spår och en vettig kusk kan det mycket väl bli vinst.  Goop var lite låg på 6 – Democrat men hästen är kapabel även om statistiken kanske inte talar för den. 9 – Oleander fick inte alls till det sist men med tanke på omstarterna är den förlåten. Nu blir det inga omstarter och kusen kan vara med och slåss om segern.  En av mina favoritkuskar är Magnus Jakobsson och nu kör han 8 – Credit Fayline. Raden ser inte så tokig ut och normal är det en vettig chans men spåret försvårar naturligtvis.  Untersteiner brukar ta någon vinst på hemmabanan men från spår 10 – Jumble Ås ska han ha lite tur med sig för att det ska gå. Tillman varnade för 1 – Dragon Tooma som har fått innerspåret och kan komma snabbt ut men segerstatistiken ser inte alldeles lockande ut. Takter sitter upp på 3 – Burning Line Gral och den ska vara i ordning och laddad inför loppet. Kommer han till spets så är nog segern hans.

A: 3,5 B:4,6,1,8,9,10, C: 11,7,12

Avd 2 2140 V

Loppet känns öppet och någon riktig känsla för vinnaren är svårt att hitta. Ett typiskt garderingslopp för att ödsla en massa streck. 7 – Just Magic har fått mycket uppmärksamhet och visst finns styrkan att fixa detta trots spåret då han inte är överdrivet startsnabb. 6 – Kazire Bob har kapacitet och med fart kommer kanske inte Just Magic fram. Min vinnare i loppet är ändå 10 – Nougat Ås som vann rätt billigt senast trots problem. Har styrkan och trots bakspåret ska han kunna vara med därframme. Favoriten 3 – Pere Palema har fått upp styrkan och har fin form. Takter upp och han sitter väl i ledningen. Med ett öppet lopp känns det som alla eller spik.

A: 10,7 B: 6,3,9,1,4,12 C: 11,2,5,8

Avd 3 1640 A

Guld och frågan är om man ska spika 4 – Lavec Kronos eller gardera. Ok, Lavec har inte gjort mycket rätt den senaste tiden och formen verkar inte finnas men, han är obesegrad på Halmstadtravet. Han har perfekta förutsättningar och är bästa hästen. Bara betrodd till drygt 60 % just nu känns han som en vettig spik. Värst emot tror jag faktiskt 2 – Calamara Donna är som är startsnabb och kan komma till ledning. Ok, vinner inte så ofta men värd ett streck vid gardering. 3 – Rutger Raket är väl den som jämsides med Donnan ska göra upp om ledningen och med rätt resa är han inte ofarlig. 10 – Timetosaygoodbye kan få loppet och rinna undan på upploppet med vass spurt.

A: 4 B: 2,3,10,7,11,6 C: 9,8,5,1

Avd 4 2640V

Lång distans och alla hästar har chans men det är de starkare som brukar ta hem vinsten. Statistiskt verkar det som om spår 1 och 6 är bäst och det talar ju för favoriten 6 – Prey Fronline och han blir nog omgångens spik för många. Han är inte så startsnabb men å andra sidan finns det inte så många startsnabba i fältet så från springspår ska han nog kunna ta ledningen. Blir det så är nog loppet över och han vinner. Jag har dock en liten feeling för 10 – Sam Jafet som har form och hemmabana. Visst är det inte helt lätt från bakspår men med form och tempo är han inte helt borta. 12 – King Creole E.P är läcker och har kapacitet att slå övriga. Han är stark och kan göra mycket själv. 2 – Kung Fu Face har Takter upp och raden är ju fin. Spåret är väl lite vingligt men inte helt ofarlig. 9 – Omaha med Flemming är inte helt ofarlig och med så lite streck en värd outsider att plocka med.

A: 6 B: 10,9,12,2,7,5 C: 4,1,3,11,8

Avd 5: 2140V

Återigen ett öppet lopp där vem som helst kan vinna. Statistiskt vinner bakspåren inte så ofta men loppet känns som sagt öppet och jag har ingen feeling alls. Untersteiner var ju uppåt på 4 – Youna men hon har ju galopp i bagaget. 7 – Gyllenberg ska väl kanske kunna komma till ledningen om 1 – Sahara Fairytale missar. Väl där förlorar hon väl knappt?

A: 7,4,1 B: Resten enligt streck

Avd 6: 2140A

Silverlopp och min favorit är 3 – Vinnalt Herkule då han säkert kan komma till ledningen. Har ett bra läge och chansen för vinst måste vara stor trots att det inte fungerat riktigt hundraprocentigt tidigare. 8 – Politiken vann sist och har lopp med sig men spåret är inte på topp och kusken ingen direkt kändis. 6 – Tion Medon Sisu fungerar bra och känns som ett givet garderingsstreck. Lite varning för 1 – Victoria Fame som det är uppåt på och kan vara långt framme. 4 – Broadway Legs har visat fin form men har visat bäst på kort distans. 12 Nimbus Hackstable vinner kanske inte jätteofta men har en fin form och jag har en liten känsla att han kan vara långt framme. Statistiken talar också för spår 1 och 7 samtidigt som rank 1-4 vinner absolut flest gånger.

A: 3,4 B: 1,6,8,12,7,11,5 C: 2,9

Avd 7: 2140A

Vem vinner här då? Normalt sett ska väl 1 – True Advantage plocka hem det här men spåret häxar. 9 – Global Kitten har visat fin form och med tempo kan det bli seger. 5 – Dont Wear Pjs kan komma till ledning och har krafter att vinna. 6 – Mathilde Tröjborg har inte riktigt komma tillbaka men loppet kan bli hennes om hon får ledning. 12 Simb Ruby är formstark och kan vinna om det blir tempo i ledningen men visst, det ska till en del tur för vinst.

A: 9,6 B: 1,5,12,2,10,8, C: 3,4

VM-tipset:

3

10

4,2,3,10

6,10

7,4,1,2,14,13

3

9,6,1,5

[Fabtax]
11/10/12, 9:58 AM
#2

Dags så att återigen vässa pennan och massera geniknölarna inför en ny omgång. Det ser så här på förhand ovisst ut, och jag har svårt att hitta några klara singelstreck. Lutfi Kolgjini sitter upp med två av omgångens mest streckade hästar, men stallformen är kanske inte glödhet, och de två tidiga strykningarna från stallet för förkylning respektive halsinfektion oroar onekligen för övriga! Över till funderingarna då:

Avd 1:  Balticas Yahoo kommer förhoppningsvis pigg och fräsch efter vila och får bli förstavalet bland en handfull kandidater.

Avd 2:  Just Magic är visserligen redan klar för final nästa helg, men har även bonuschansen att kvala in till en extra final följande meeting. Knappast risk för preparé, och därmed tror jag att han är med när det avgörs här.

Avd 3: Lavec Kronos blir sannolikt favorit här, men med tanke på orostecknen vill jag gardera honom. Drömscenariot är att LK drar i dårtempo, och att hedershästen Neo Holmsminde har slagläge in på upploppet, då tror jag att det blir rena Juulafton. Timetosaygoodbye är ett måste på min kupong.

Avd 4: I mina ögon blir detta en match mellan Halmstad och jägersro. Helena Burman verkar ha bra snurr på stallet, och jag chansar på United Face som förstaval.

Avd 5: Sahara Fairytale skulle ha stått ogarderad på min kupong om inte "om" i form av frågetecknen kring stallet funnits. Nu blir hon förstaval, men följs av ytterligare några streck. En helgardering känns inte helt obefogad!

Avd 6: Mitt singeldrag för dagen blir den norskegästen Broadway Legs. Ser visserligen ut som en sprinter på papperet, men norrmännen verkar andas tillförsikt om att han står hem även denna distans.

Avd 7: True Advantage riskerar att bli av med spets här, och kan därmed vara utelämnad åt konkurrenterna. Därmed kräver loppet några streck.

Systemet blir modell större den här gången, hela 3600 rader.

Avd I: 5-3-4-9 (8-7)
Avd II: 7-9-3 (10-2)
Avd III: 4-7-10 (3-2)
Avd IV: 7-6-10-2-5 (8-1)
Avd V: 1-7-2-13 (3-8)
Avd VI: 4 (6-3)
Avd VII: 1-5-2-9-8 (10-6)

Lilla varianten, 360 rader, endast sjurättspotten.
3-4-5-9 (8-7)
3-7-9 (10-2)
4-7-10 (3-2)
6-7 (10-2)
1 (7-2)
4 (6-3)
1-2-5-8-9 (10-6)

DD, 5 komb:
4
1-2-5-8-9

[Betleguise]
11/10/12, 1:35 PM
#3

Ok, så dags att verkligen fixa systemet. Jag bibehåller VMsystemet som ovan men gör ett reducerat system enligt följande efter lite mer info:

1,3,4,5,6,8,9,12

1,3,6,7,8,9,10

4

2,6,10,12

7

1,3,4,6,7,8,12

Alla

7840kr i sin helhet med reducerar med följande:

  • Goop måste vinna ett lopp
  • En av Balticas, Pere, Prey, Broadway och True ,måste vinna
  • En av Global Kitten och Burning Line Gral
  • Minst 25000 i utdelning

Vinner Prey så är två av kraven inne och jag tycker att både Kitten och Gral ska ha bra chans. Sen hoppas vi klart på lite skräll i övriga trots att jag har två spikar.

Min enkelrad blir 6-9-4-6-7-7-9. Det kan gå:)

[Fabtax]
11/10/12, 2:02 PM
#4

#3 Nyfiken fråga: vad kostar systemet efter reduceringen?

[Fabtax]
11/10/12, 5:21 PM
#5

Nog blev det svårt alltid! Det blev en sådan där omgång när det kändes som de flesta av mina idéer fick gå den tunga vägen och göra grovjobbet, bara för att bli överflyglade av någon som gått i draget…

Men det är bara att ladda inför finalerna nästa helg på Solvalla. Det är väl lika bra att börja med att kolla vad Melander kommer med där…

[Betleguise]
11/10/12, 11:08 PM
#6

Systemet kostade 259,50 kr. Jag spelar en del tillsammans med jobbarkompisar där vi har gränsen 250kr/vecka.

Omgången var ju svår menändå tycker jag att man borde ha varit bättre. Fine på Mir Big i andra men Tjacke Gold är ju en personlig favorit så borde haft med den men jag tyckte verkligen det var utsiktslöst så tog inte med den.

Nåja, nästa vecka tror jag det är dags att vinna lite kosing för nu börjar det bli tomt på kontot.

Annons:
Upp till toppen
Annons: