Annons:
Etiketttrav-snack
Läst 2524 ggr
[Fabtax]
2012-12-08 09:39

Radsoft?

Har börjat bli lite nyfiken på hur reducerade system av typen Joker fungerar. Jag har spelat på trav i många år och använt mig av manuella system, men filspelande är jag helt okunnig om.

Nu har jag sett att det finns liknande system hos företaget Radsoft. På deras facebooksida kan man läsa att Radsoft samarbetar med ATG. Undrar nu dels om vad som skiljer Radsofts system från Joker, och dels hur samarbetet melloan Radsoft och ATG fungerar. Någon som vet?

Annons:
[Betleguise]
2012-12-08 11:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det finns en mängd olika reduceringsverktyg ute på marknaden. Det största är förmodligen Jokersystemet men jag tror att Radsoft kommer som en ganska god tvåa.

Jag har använt Jokersystemet, Radsofts och Hjälp på traven. Dessa tre plus en rad andra samarbetar med ATG så det är enkelt att lämna in sitt reducerade system.

Rent krasst är det inte så stor skillnad mellan programmen. Alla tre har i praktiken samma sort reduceringar och möjligheter men är uppbyggda olika. Joker och Radsofts kostar väl ungeför samma medan HPT är billigare men också ngt instabilt. Inte så att det egentligen stör men man kan ibland få starta om programmet.

Personligen tycker jag numer att HPT är överlägset bäst då man har betydligt mer information om hästar, kuskar, tränare, ja egentligen vad du vill än vad de övriga har. Vid första anblicken kan det vara svårt att bilda sig en uppfattning om programmet men man kommer rätt snabbt in i det. Killen som gör programmet brukar också vara duktig på svara på frågor och det finns också en grupp på Facebook som man kan diskutera programmet och olika typer av reduceringar.

Jokersystemet är mer grafiskt utformat och känns också mer lättöverskådligt än HPT men samtidigt använder det programmet en gammal plattform och du har inte alls lika mkt information tillgänglig. Personligen tycker jag inte Joker har utvecklats på ett bra tag och känns lite förlegat. Visst har det kommit både kuskreducering och radvärde men programmet behöver ändå en ansiktslyftning för att komma ikapp HPT.

Radsofts hade jag ett bra tag och var egentligen väldigt nöjd med det men i samband med att de uppdaterade sitt program i våras till att även inkludera V86 och inte gav sina befintliga kunder uppdateringen valde jag att inte fortsätta hos dem. Men, programmet är stabilt och också rätt lättöverskådligt även om det inte är på samma grafiska sätt som Joker. Där finns också ett analysverktyg där du kan se hur pass starkt ditt system är i förhållande till omgångar körda. Dessutom får man deras sk superprogram, ett dokument där deras dator tagit fram faktorer för spelbara hästar.

Men, programmen  är i sak lika och har i praktiken samma reduceringsmöjligheter. Däremot kan man konstruera egna valbara möjligheter med HPT och vad jag vet går inte det med de andra.

Bifogat finns en avbild på  första avdelningen i dagens V75 från HPT. Jag har inte de andra men så ser du hur det ser ut iaf.

[Fabtax]
2012-12-08 12:25
#2

Kanon - där fick man något att gå vidare med!

[Betleguise]
2012-12-11 12:15
#3

Hoppas att det kan vara till hjälp!

Man kan faktiskt också testa HPT i 30 dagar gratis för att se hur det är innan man bestämmer sig för att köpa det. Tror inte det går med de andra.

Tänk också på att läsa på lite på vilka reduceringar som är bäst att göra och när så man inte reducerar bort sig. (Lätt hänt om man inte studerar systemet lite mer)

Lycka till!

Upp till toppen
Annons: