Annons:
Etiketttrav-snack
Läst 690 ggr
[Remix]
2013-09-01 07:54

Travderbyt 2013

Årets travderby verkar riktigt ovisst på förhand, och det finns ju två "trupper" som dominerar. Dels Kolgjinis, och dels Melanders (man kan väl lite grann räkna in Molle C.D. till det senare lägret som son till Scarlet Knight, och med tanke på att Redén ju jobbat hos Melander i många år).

Fast jag börjar mer och mer luta åt att Bergsåkerstrenden fortsätter från bl.a. Elitloppet, Sprintermästaren och Stochampionatet, och att sprintermästaren Quid Pro Quo även blir derbyvinnare.

Min toppranking:

Quid Pro Quo-El Mago Pellini-Increased Workload-Molle C.D.-Mosaique Face-Porthos Amok-Standout-Viking America-Mellby Apollo-Offshore Man-Perfect Power-Harvey Tornado.

Det skall bli riktigt spännande att se loppet, och det är bara att hoppas på att inte någon av grupperna lyckas låsa loppet! Jag ser nog hellre Ludde i spets än Örjan i så fall, för att det ska bli lite körning av…

Annons:
[Remix]
2013-09-01 17:22
#1

Kändes som en välförtjänt seger för Ludde, som körde ett modigt och väl avvägt lopp med Mosaique Face. En eloge också till Adrian Kolgjini, som hintade om MF i Vinnares sammandrag igår. Synd att man inte hängde på…

Upp till toppen
Annons: