Annons:
Etikettspikmästaren
Läst 412 ggr
[Carpinus]
8/25/14, 11:00 AM

Spikmästaren omgång 36, regelförslag

Regerande mästare är Klillen som vann 35:e omgången på 45 poäng. Denna omgång omfattar 10 delomgångar, med avslutning 1 november 2014. Endast ordinarie V75-omgångar på lördagar ingår i Spikmästaren.

Tanken är att vi ska hjälpas åt att hitta bra spikar till våra system, kombinerat med ett roande tävlingsmoment. Panelen har visat sig generera ytterst skarpa tips även när det blivit miljonutdelningar på 7:orna, där inte ens 20 tidningars tips alla gånger kunnat mäta sig med TIF-panelen.

Så här gör du: tippa en enkelrad genom att svara på detta inlägg senast 13.45 på tävlingsdagen, där du anger två superspikar (i fet stil, alternativt skriva "fet" efter hästnamnet).  Du får 1 poäng för varje rätt, men för varje rätt superspik får du två poäng. Observera att i denna omgång delas en bonus ut - lyckas du pricka in en spik som ger 5,00 ggr i odds eller mer dubblas din poäng, och ger spiken 10,00 ggr eller mer tredubblas poängen. Gäller såväl tunn- som fetspik. (Exempel: sätter du en fetspik som ger elva gånger får du alltså 2x3=6 poäng.)

Skriv din rad som i nedanstående exempel. (Råkar du skriva fel startnummer på ditt val så är det hästnamnet som räknas)
1: 6 Upp Till Kamp
2: 3 Tömmen Upp
3: 4 Tarras Wahlberg
4: 3 Vallentunas Styggbest
5: 2 Djursholmsspöket
6: 2 Karlssons Klister
7: 13 Bävern Anfaller
Säg att Tömmen Upp, Vallentunas Styggbest och Karlssons Klister vinner, då får du 1+2+1=4 poäng. (Observera att bonus för högodds kan tillkomma, se ovan!)

Om en vald spik skulle strykas och du inte hinner välja en ny innan 13.45 så går ny häst in enligt gällande turordning. Vill du ändra en rad så är det bara att publicera en ny (före stopptiden) - endast den senast lämnade räknas och ditt tidigare förslag i omgången utgår.

Annons:
[Carpinus]
8/25/14, 11:14 AM
#1

#0: Verkar som om det finns intresse för att testa spel med bonus för högoddsare. Jag har här ovan gjort ett utkast till regler, där jag skjutit in ett stycke om bonus enligt tidigare förslag.  Synpunkter mottages med tacksamhet!

Har lagt en liten kortare omgång än den senaste, dels för att bonuspoängen förhoppningsvis kan vara utslagsgivande, och dels för att det är en testomgång. Blir vi inte nöjda med nymodigheten så  är det ju onödigt att dra ut på den! 

Några andra förslag: för att slippa lägga in ovanstående långa text varje gång så publicerar vi den i sin helhet endast inför första omgången, sedan länkar vi dit i de kommande omgångarnas första inlägg för den som vill ta del av reglerna.

Ett förslag till: Siggelina gör en jättebra jobb med att hålla ordning och räkna poäng, men vi andra kan hjälpa till om det behövs . Poängräkningen kan bli lite mer utslagsgivande den här omgången, så där bör vi alla ha koll på att det blir rätt.

Vad sägs om en målsättning om att lägga ut resultat från senaste omgången senast klockan 10.00 på fredag, och då även lägga ut underlaget för den kommande omgången? Har det inte blivit gjort så är det upp till första bästa att ta initiativ till att fixa det!

Siggelina
8/26/14, 5:54 PM
#2

Låter utmärkt med en testomgång på 10 ggr och det nya poängsystemet.

Angående resultatet är det bra att få in det så tidigt som möjligt, jag brukar försöka göra det på söndagen men det är inte alltid jag har tid till det. 

Senast tisdag tycker jag att resultatet ska finnas, jag kan åta mig det.

Vad gäller inlägg av ny omgång kan den som känner sig manad göra det, jag brukar försöka göra det senast fredag kväll.

[Carpinus]
8/29/14, 8:14 AM
#3

Okej, vi är bara två som haft synpunkter, så då kör vi väl? Vi har ju egentligen inget att förlora, med endast två som deltog i alla omgångar senast…

conny j
8/29/14, 8:51 PM
#4

Kör på!

Siggelina
8/29/14, 8:55 PM
#5

Blir bra det. Med nya poängsystemet gör det kanske inte så mycket att man glömmer/inte kan lämna in någon gång, det går kanske att ta in ändå…

[Carpinus]
8/29/14, 9:29 PM
#6

Jag tror att det kan bli lite roligare tips med bonusen! Sedan gäller det nog att vara lite taktisk - skall man spola en "säker" spik i jakten på en högpoängare t.ex? Tror att tävlingen nu får större förutsättning att "leva ända in i kaklet", den som ligger lite efter kan chansa med några högpoängare och ta in ledarens försprång.

Annons:
matsli
8/30/14, 7:15 AM
#7

Det är blir nog roligare! Nu kommer man väl sist bara för det;-)  BRA FÖRSLAG!

Klillen
8/30/14, 8:42 AM
#8

Bra förslag vi kör…

[Carpinus]
8/30/14, 5:00 PM
#9

Lite synd att vi inte blev några deltagare ytterligare, å andra sidan kan det vara bra att vi inte är för många under testperioden med bonuspoängen.

(Vad jag kan se blev Conny J den förste som drog in en trea, med Quid Pro Quo. Snyggt! Sedan råkade Conny skriva fel nummer på vinnaren i sjätte, men vi går ju efter namnet i sådana fall, så där satt en feting…)

Upp till toppen
Annons: