Annons:
Etiketttrav-snack
Läst 705 ggr
[Carpinus]
10/25/14, 5:30 PM

Snackbaren Jägers

Mina intryck:

Avd. 1: Blev en "walk in the park" för Augustus F, där Söderkvist gjorde det han är bäst på, att utan åthävor forsla en häst från startpunkten till mål utan åthävor. I övrigt många underpresterande, Lugauer visade väl att tunga svenska höst- och vinterbanor inte är hans före, medan Quarter of an Hours galopp såg ut som om den orsakades kusken körde upp i framförvarandes sulky. Ett intetsägande lopp!

Avd 2: Stark insats av Paduca Dream, som jag trodde skulle torska när Uhrberg fick luckan med Hairspray, men Torbjörn höll avståndet och gick snarare undan.

Avd 3: Märklig beslut av Peter Untersteiner att släppa spets till Ingves när attacken snarast ebbat ut. More Than Enough fick det äntligen att stämma, men fick samtidigt loppet kört i halsen. Underbetyg till Halmstadsgänget!

Avd 4: Silver Annie underbar att skåda, en riktig tävlingsindivid! M.T. In Cash startberättigad? Knappast…

Avd 5: Ett märkligt tamt lopp för att vara över 3140 meter. En ledare som körde i tamt tempo men ändå inga initiativ bakifrån, Bergharn tackade och tog emot.

Avd 6: Red Rapide var ingen fuskvinnare - mycket lätt seger i en blek omgivning.

Avd 7: On Track Piraten - hur bra är han egentligen? OK, perfekt kört igen av Johnny, men så lätt det blev! Mosaique Face under isen.

Allmänna intryck:

Untersteiner nedåtform i stallet?

Kolgjini fortsatt tveksam stallform.

Bergh visade musklerna för sydsvenskarna! Bäva månde goddagspiltarna…

Är danskarna bättre tränare än sina svenska kollegor? Börjar bli pinsamt vad de presterar med hästar som svenska tränare skulle rata eller redan har fotat ut ur stallarna….

Annons:
matsli
10/26/14, 5:23 AM
#1

Trist att det skrällde i avd 3. Det loppet som jag tyckte att jag " helgarderat" med tre hästar. I avd 7 var jag glad att jag spikade On Track Piraten. Mosaique Face går aldrig bra med skor. Här är senaste resultaten med skor: 5-2-5-0-4-1-0 och här är de senaste resultaten barforta: 1-1-1-1-1-2-g-2. Viss skillnad va? Jag fick pengarna tillbaka på mina sexor, men det kändes inget roligt när min rank var kanonbra utom i ett lopp och det betalar så dåligt. Många timmar bortkastade på analyser…

[Carpinus]
10/26/14, 11:42 AM
#2

#1 Ja, det var inte lätt att analysera det loppet! Vet inte vad som skedde i huvudet på Untersteiner - kanske hade han den besinningslösa öppningen på Åby i onsdags med Jarl af Solnäs i färskt minne och var rädd att göra om den bravaden?

Upp till toppen
Annons: